فونیکسریمکسبهتام

سدان جدید فولکس واگن عدم هشیاری راننده را متوجه می‌شود

عصر خودرو- فولکس واگن آرتئون یکی از پیشرفته ترین خودروها در بین خودروهای این شرکت خواهد بود.

سدان جدید فولکس واگن عدم هشیاری راننده را متوجه می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو » ، از آنجا که ایمنی یک اولویت مهم برای رانندگان است، آرتئون با فناوری های جلوگیری از بروز تصادف نظیر دستیار مواقع اضطراری عرضه خواهد که فولکس جزئیاتی از نحوه عملکرد آن را فاش کرده است.

    این قابلیت کمک می‌کند که در صورت ناتوانی راننده، خودرو به طور ایمن به کنار جاده برود و متوقف شود. دستیار مواقع اضطراری جزوی از یک سیستم ایمنی گسترده تر است که در راستای فن آوری خودران در فولکس واگن در حال ساخت است.

    این سیستم باید به طور هوشمند طراحی شود تا به طور واقعی و بدون ایجاد تصادف یا گرفتن کنترل خودرو از یک راننده هشیار، به رانندگان کمک کند.

    عملکرد این سیستم به این شکل است که آرتئون دائما در حال نظارت روی پدال گاز، ترمز و فرمان است و اگر یکی از آنها طولانی تر از حد معمول لمس شوند، خودرو ترمز میگیرد تا راننده را هشیار کند. این تکان باعث می‌شود که حواس راننده جمع شود و بداند که دستیار اضطراری به زودی فعال خواهد شد.

    زمانیکه این سیستم کنترل خودرو را در دست بگیرد، آرتئون شروع به راهنما زدن کرده و با استفاده از حسگرهای پارک برای اطمینان از عدم برخورد با خودروهای دیگر، به آرامی به سمت راست می‌رود.

    آرتئون با کمک ACC سرعت خود را کم کرده و به طور ایمن توقف می‌کند. خودرو سپس به طور خودکار برای دریافت کمک با اورژانس تماس می‌گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم