فونیکسریمکسبهتام

تأمین مالی ۳.۵۰۰ میلیارد ریالی از بازار سرمایه

عصر خودرو- پذیره‌نویسی اوراق اجاره ۳.۵۰۰ میلیارد ریالی سایپا فردا با نماد «صایپا۴۰۳» و «صایپا۱۴۳» در بورس اوراق بهادار تهران انجام می‌شود.

تأمین مالی ۳.۵۰۰ میلیارد ریالی از بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، علی تیموری شندی، مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، در این خصوص گفت: این اوراق به منظور تأمین سرمایه در گردش شرکت سایپا با هدف کاهش هزینه زنجیره تأمین گروه سایپا، فردا مورخ 3 خرداد در بورس اوراق بهادار تهران منتشر می‌شود.

    تیموری درباره رقم اوراق گفت: مجموع این اوراق 3.500 میلیارد ریال است که شامل 5/3 میلیون ورقه یک میلیون ریالی می‌شود. مشاور انتشار این اوراق شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان می باشد و 1.750 میلیارد ریال آن با تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی تأمین سرمایه لوتوس پارسیان به عنوان عضو پیشرو با نماد «صایپا403» عرضه خواهد شد و 1.750 میلیارد ریال آن نیز با تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی تأمین سرمایه بانک ملت با نماد «صایپا143» عرضه می‌شود.

    این فعال بازار سرمایه درباره سایر ارکان اوراق اجاره سایپا گفت: این اوراق با ضمانت بانک ملت عرضه خواهد شد و کارگزاری بانک ملت عامل فروش اوراق یاد شده است و بازارگردانی این اوراق از طریق کارگزاری‌های پارسیان و بانک ملت انجام خواهد شد.

    مدیرعامل تأمین سرمایه لوتوس پارسیان ادامه داد: این اوراق با نرخ سود 18 درصد و مواعد پرداخت سود سه ماه یکبار در بازار اوراق بدهی بورس اوراق بهادار تهران عرضه می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه سررسید این اوراق 4 ساله خواهد بود، افزود: مدل عرضه و بازارگردانی این اوراق مبتنی بر حراج است و تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، برای هر ورقه اوراق، قیمت 970.000 ریال را برای خرید در دوره  پذیره نویسی پیشنهاد می¬دهد و به این ترتیب بازدهی اوراق را برای سرمایه‌گذاران بالا برده و نرخ سرمایه‌گذاری را جذاب کند.

    تیموری با اشاره به سابقه مثبت انتشار اوراق برای شرکت سایپا گفت: تأمین سرمایه لوتوس پارسیان برای شرکت سایپا در سال 1391 اوراق مشارکت و در سال 1395 اوراق مرابحه منتشر کرده است و اوراق اجاره فعلی سومین تجربه همکاری ما با این شرکت خودروسازی است که با توجه به موفقیت‌های قبلی در عرضه، تأمین مالی و تسویه اوراق، زمینه همکاری‌های بیشتر ایجاد شده است.

    مدیرعامل تأمین سرمایه لوتوس پارسیان از برنامه‌های آینده خبر داد و گفت: تامین مالی پروژه‌های چندین شرکت بزرگ در دست بررسی و انجام است که به تدریج در بازار منتشر خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو