فونیکسریمکسبهتام

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل خبر داد

تشدید رکود بازار خودرو در صورت افزایش قیمت‌ها

پولیش‌زنی خودروهای صفر قبل از تحویل به مشتری

عصر خودرو- رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل گفت: در صورت افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها، رکود بازار بیشتر خواهد شد و تقاضایی برای خرید خودرو نخواهیم داشت.

تشدید رکود بازار خودرو در صورت افزایش قیمت‌ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، سعید مؤتمنی با بیان اینکه بازار خودرو کشش افزایش قیمت را ندارد،‌ اظهار داشت: قیمت‌های فعلی خودرو نیز در سطح بالایی قرار دارند که باید در این زمینه تجدید نظر شود.

    وی تصریح کرد: در شرایطی که هیچ تغییری در بدنه، موتور یا آپشن‌ خودروها ایجاد نشده، بحث در مورد افزایش قیمت خودرو درست نیست. وقتی پراید با همان بدنه و همان کیفیت و با حداقل استانداردها به مشتری تحمیل می‌شود، دلیلی برای افزایش قیمت این خودرو وجود ندارد.

    وی با بیان اینکه خودروسازان یک ماه پیش قیمت محصولاتشان را چراغ خاموش افزایش دادند، گفت: پژو 206 صندوق‌دار مدل V8 از 37 میلیون و 300 هزار تومان به 38 میلیون و 800 هزار تومان رسید، قیمت پژو 206 تیپ 2 نیز با افزایش 300 هزار تومانی به 32 میلیون و 800 هزار تومان رسید و قیمت پژو 405 هم با رشد 500 هزار تومانی به 29.5 میلیون تومان رسید.

    مؤتمنی ادامه داد: قیمت سایپا 111 نیز از 20 میلیون و 900 هزار تومان به 21 میلیون و 100 هزار تومان رسید و این افزایش قیمت‌ها در حالی صورت گرفت که اگر عرضه خودرو افزایش یابد، قیمت خودرو در بازار پایین‌تر از قیمت کارخانه خواهد بود.

    رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل با انتقاد از کم‌کاری سازمان استاندارد در کنترل کیفیت خودروهای داخلی، گفت: خودروهایی که از کارخانه می‌گیریم تا به مشتری تحویل دهیم با ایرادات مختلفی روبه‌رو است که معمولاً باید یک دست پولیش روی آنها زده شود و پس از رفع برخی ایرادات، آن را به مشتری تحویل دهیم.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت اکثر خودروها در بازار نزدیک به قیمت کارخانه است، گفت: رکود بازار باعث شده تا قیمت برخی خودروها در بازار به زیر قیمت کارخانه برسد.

    به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل، در حال حاضر قیمت پژو 405 در کارخانه 29 میلیون و 500 هزار تومان است و در بازار با قیمت 29 میلیون و 600 هزار تومان عرضه می‌شود. همچنین پژو 206 تیپ 2 تا چند روز پیش در کارخانه با قیمت 32 میلیون و 800 هزار تومان و در بازار 32 میلیون و 900 هزار تومان عرضه می‌شد که به دلیل کاهش عرضه از طرف ایران خودرو، قیمت آن در بازار به 33 میلیون و 100 هزار تومان رسیده است.

    وی تأکید کرد: زمانی که خودروساز احساس می‌کند قیمت محصولاتش در بازار به کف قیمت رسیده است، عرضه آن را محدود می‌کند تا قیمت‌ها در بازار افزایش یابد.

    وی اظهار داشت: قیمت پژو 206 تیپ 5 نیز در کارخانه 38 میلیون تومان است که تا چند روز پیش در بازار هم با همین قیمت خرید و فروش می‌شد اما الان به دلیل کاهش عرضه از طرف کارخانه، در بازار به قیمت 38 میلیون و 200 هزار تومان عرضه می‌شود.

    مؤتمنی در مورد قیمت تندر 90 در بازار و اختلاف آن با قیمت کارخانه نیز گفت: قیمت این خودرو در کارخانه 38 میلیون و 700 هزار تومان است اما به دلیل محدودیت عرضه، در بازار به قیمت 40 میلیون و 700 هزار تومان به فروش می‌رسد.

    وی با اشاره به قیمت 37 میلیون و 800 هزار تومانی پژو پارس TU5 در کارخانه گفت: عرضه این خودرو نیز با محدودیت روبه‌رو است و هم اکنون با قیمت 40 میلیون و 800 هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

    به گفته وی، قیمت پژو 207 نیز در بازار 42 میلیون و 300 هزار تومان است که در کارخانه با قیمت 42 میلیون و 50 هزار تومان به فروش می‌رسد.

    رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل همچنین با اشاره به عرضه دنا با قیمت 42 میلیون و 600 هزار تومان از سوی ایران خودرو، گفت: قیمت این خودرو در بازار 42 میلیون و 800 هزار تومان است. همچنین رنو کپچر با قیمت 109 میلیون تومان در کارخانه به فروش می‌رسد که قیمت این خودرو در بازار 117 میلیون تومان است.

    وی تصریح کرد: سایپا 111 در بازار با قیمت 22 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که یک میلیون تومان بالاتر از قیمت کارخانه است و سایپا 131 نیز با قیمت 21 میلیون و 200 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود، در حالی که قیمت کارخانه‌ای این خودرو 20 میلیون و 700 هزار تومان است و دلیل این اختلاف قیمت، محدودیت عرضه از سوی سایپا است.

    وی ادامه داد: در مورد ساندرو نیز باید به قیمت 49 میلیون تومانی این خودرو در کارخانه و قیمت 53.5 میلیون تومانی آن در بازار اشاره کنیم. قیمت ساندرو استپ‌وی نیز در بازار 62 میلیون تومان و در کارخانه 54 میلیون تومان است که دلیل بالا بودن اختلاف قیمت کارخانه و بازار این خودروها نیز پایین بودن عرضه از طرف خودروساز است.

    وی همچنین با اشاره به قیمت 118 میلیون تومانی مزدا 3 در نمایندگی‌های گروه بهمن، گفت: قیمت این خودرو در بازار کمتر از قیمت کارخانه است و با نرخ 117 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

    مؤتمنی، گرایش خودروسازان به انجام فعالیت‌های بانکی را عاملی برای تلاش آنها جهت افزایش قیمت خودرو و تأمین هزینه‌های خود از محل دو نرخی بودن خودروها عنوان کرد و گفت: اگر عرضه خودروها از سوی خودروسازان بهبود یابد با توجه به رکود بازار، قیمت‌ها در بازار به پایین‌تر از نرخ کارخانه خواهد رسید.

    وی با انتقاد از عرضه خودروهای با کیفیت پایین و تأخیر در تحویل خودرو به مشتریان از سوی شرکت‌های خودروساز، گفت: دو سال است که بازار خودرو با رکود کامل روبه‌رو است و ثبت‌نام کنندگان برای خرید خودرو از شرکت‌های خودروساز نیز بیشتر به دنبال کسب سود از محل سپرده‌گذاری خود هستند. به طوری که معمولاً 2 یا 3 روز به زمان تحویل خودرو، انصراف می‌دهند و صرفاً از سودی که به سپرده‌گذاری آنها تعلق می‌گیرد، برخوردار می‌شوند.

    به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل، کیفیت پایین خودروهای تولیدی فعلی نیز باعث شده تا تمایل مردم به جابه‌جا کردن خودرو کاهش یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو