فونیکسریمکسبهتام

در گفت و گو با مدیران پرشیا خودرو و به دنبال پیگیری‌های مستمر این شرکت عنوان شد

امید زیادی به رفع مشکل شماره‌گذاری ب ام و X۳ و X۴ در روزهای آینده وجود دارد

عصر خودرو- مدیرعامل و مدیر بازرگانی پرشیا خودرو در گفت و گو با "عصر خودرو" اعلام کردند به دنبال پیگیری‌ها و مکاتبات انجام شده طی چند ماه گذشته با مقامات ذی‌ربط از سوی این شرکت، به نظر می‌رسد مشکل شماره‌گذاری خودروهای X۳ وX۴ طی روزهای آینده به نتایجی منتهی شود.

امید زیادی به رفع مشکل شماره‌گذاری ب ام و X۳ و X۴ در روزهای آینده وجود دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»، عدم شماره‌گذاری خودروهای غیر آمریکایی ساخت آمریکا احتمالا یکی از عجیب‌ترین موارد از محدودیت‌ها برای شماره‌گذاری خودروها در سال گذشته است. پرونده عدم شماره‌گذاری این خودروها به میانه‌های سال پیش بازمی‌گردد، جایی که علاوه بر ممنوعیت در ورود خودروهای برند آمریکایی، شماره‌گذاری خودروهای برند غیر آمریکایی ساخت آمریکا نیز متوقف شد تا به این ترتیب خودروهای ب ام و X3 و X4، هوندا CR-V و تویوتا کمری هیبرید، با توقف شماره‌گذاری مواجه شدند. در این میان اما ب ام و بیش از سایرین دچار مشکل شد چراکه تعداد خودروهای این برند بیش از دو برند دیگر بود و به همین دلیل این مسئله علاوه بر زیان مالی سنگین به واردکننده رسمی و واردکنندگان متفرقه، مشکلات زیادی را برای خریداران این خودروها ایجاد کرد.
    در روزهای اخیر اما خبرهایی مبنی بر حل این مشکل به گوش رسید تا جایی که روز گذشته یک منبع آگاه در گفتگو با "عصر خودرو" خبر از رفع این مشکل در هفته جاری داد. در این زمینه و برای بررسی آخرین وضعیت شماره‌گذاری خودروهای غیر آمریکایی ساخت آمریکا با حریری، مدیرعامل پرشیا خودرو و حسینی، مدیر بازرگانی این شرکت به گفتگو نشستیم. حاصل این گفتگو اخبار خوبی برای خریداران و علاقه‌مندان خودروهای X3 و X4 بود چراکه بر اساس گفته مدیران پرشیا خودرو، مسئولین امر در پی حل این مشکل هستند و این مسئله احتمالا طی روزهای آینده به نتایجی منتهی خواهد شد.

    در آغاز این گفتگو، حریری در زمینه تاثیرات عدم شماره‌گذاری خودروهای غیر آمریکایی ساخت آمریکا گفت:"این تصمیم یک چالش بزرگ برای ما ایجاد کرد چراکه به‌طور ناگهانی اتخاذ و ابلاغ شد. از یک‌طرف ما به‌عنوان متولی برند ب ام و در ایران در قبال مشتریانی که خودروهای X3 و X4 را خریداری کرده بودند مسئول بودیم و از طرف دیگر این تصمیم یک چالش بزرگ مالی برای ما ایجاد کرد چراکه این خودروها پیش از آنکه این تصمیم ابلاغ شود، بر اساس مقررات واردات ثبت سفارش شده و با پرداخت کلیه عوارض گمرکی و سایر هزینه‌ها ترخیص شده بودند در حالی که ما نمی‌توانستیم خودروها را به فروش برسانیم."
    وی افزود:"از طرف دیگر بخشی از سرمایه در گردش ما از تسهیلات بانکی تامین می‌شود. در حالی که ما خودروها را خریداری کرده بودیم و نمی‌توانستیم آن‌ها را بفروشیم، تسهیلات بانکی هم به‌مرور سررسید می‌شد و ما عملاً در حال پرداخت اقساط سنگین پول‌هایی بودیم که برایمان مولد نبود."
    حسینی در زمینه فعالیت‌های انجام گرفته در زمینه رفع این مشکل گفت:"ما در طی این ماه‌ها مکاتبات متعددی با ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف ذی‌ربط انجام دادیم. لازم به یادآوری است که کلیه مسئولین ذی‌ربط با توجه به شرایط پیش آمده و دلایل ارائه شده شرکت پرشیا خودرو، خود را در این امر محق می‌دانستند. هدف ما از رفع این مشکل نه‌تنها رفع مشکل خودروهای وارد شده توسط پرشیا خودرو، که رفع این مشکل برای تمامی واردکنندگان بود چراکه غیر از پرشیا خودرو، بسیاری از واردکنندگان به پشتوانه مجوزهای قانونی اقدام به واردات این خودروها کرده بودند و درنهایت آسیب آن به‌صورت فراگیر می‌توانست تسری پیدا کند و باعث ضرر و زیان سرمایه‌های ملی شود."
    وی افزود:"ازآنجایی‌که مرجع قانونی واردات خودرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت است، این شرکت بر اساس ضوابط جاری اقدام به ثبت سفارش و واردات کرده بود. لذا به‌عنوان حقوق مکتسبه می‌بایست نسبت به رفع این مشکل با حداکثر توان از طریق مراجع ذی‌ربط اقدام کند."
    مدیر بازرگانی پرشیا خودرو در ادامه گفت:"وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابتدا بر این موضع بود که توقف شماره‌گذاری این خودروها برخلاف مقررات واردات کشور بوده و خوشبختانه در تمامی مکاتبات و ملاقات‌هایی که با مسئولین این وزارتخانه داشتیم بر این مسئله تاکید کردند."
    حریری در زمینه وضعیت پرشیا خودرو پس از اعمال این محدودیت گفت:"این مسئله باعث شد ما با چالش‌های جدی مواجه شویم. خودروهای X3 وX4 سهم عمده‌ای در سبد محصولات ما داشتند که درنهایت این مسئله سبب تحمیل خسارت سنگینی به شرکت شد."
    وی در مورد آخرین وضعیت شماره‌گذاری خودروهای غیر آمریکایی ساخت آمریکا گفت:"به دنبال نامه‌نگاری‌های گسترده و جلسات متعددی که با سازمان‌ها و نهادهای مختلف در زمینه این خودرو انجام دادیم خوشحالیم که اعلام کنیم خوشبختانه مشکل شماره‌گذاری این خودروها در آستانه برطرف شدن است. ما همیشه پیرو قوانین کشور هستیم و با توجه به آنکه ثبت سفارش این خودروها بسته است، طبیعتاً خودروی دیگری از این محصولات وارد کشور نخواهد شد و تا زمانی که بنا بر قوانین و مصالح ملی، ثبت سفارش این خودروها بسته باشد ما نیز اقدامی برای واردات آن‌ها نخواهیم کرد، اما همان‌گونه که گفتم امیدواریم خودروهایی که پیش از این ثبت سفارش شده و با پرداخت عوارض قانونی وارد کشور شده‌اند طی روزهای آینده مجوز شماره‌گذاری را دریافت کنند."
    مدیرعامل پرشیا خودرو در پایان افزود:"مهم‌ترین هدف پرشیا خودرو از تمام تلاش‌هایی که در این زمینه انجام داده، رضایت مشتریان محصولات ب ام و در ایران است و بازهم تاکید می‌کنم همچون همیشه ما پیرو قوانین جاری در کشور و مصالح ملی و حقوق مصرف‌کننده هستیم."

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو