فونیکسریمکسبهتام

با انتقاد از ورود بیش از حد وسایل نقلیه به مرکز شهر تهران عنوان شد:

کاهش عمر خط‌کشی خیابان‌ها به علت تردد بیش از حد خودروها

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۱ تهران نسبت به ازدیاد تردد وسایل نقلیه در محدوده مرکزی پایتخت واکنش نشان داد و گفت: حجم فراوان خودروهای ورودی به این منطقه، ماندگاری خط کشی معابر را تحت تاثیر خود قرار داده و باعث تخریب زود هنگام آن شده است.

کاهش عمر خط‌کشی خیابان‌ها به علت تردد بیش از حد خودروها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، سجاد زارع صفت با اعلام این مطلب و اشاره به انواع خط کشی‌هایی که معمولا در سطح معابر شهری صورت می‌گیرد گفت: به طور کلی، دو نوع خط کشی رنگ گرم و سرد در معابر و خیابان‌ها انجام می‌شود که گرچه ماندگاری و دوام رنگ گرم، بیشتر از رنگ سرد است؛ اما در منطقه 11 به لحاظ هزینه‌ای مقرون به صرفه نیست.

    وی در توضیح علت کارا بودن استفاده از رنگ سرد در مناطق مرکزی شهر تهران تصریح کرد: بر اساس نتایج مطالعات مفصلی که صورت گرفته، مشخص شده دلیل این که در معابر هسته مرکزی پایتخت، حجم خودروها بالاست و از طرفی به دلیل ازدیاد وسایل نقلیه سرعت آن‌ها نسبت به سایر مناطق شهر پایین‌تر است که این دو عامل باعث می‌شود میزان اصطحکاک لاستیک خودروها با خط کشی معابر افزایش یابد و در نتیجه جرم‌پذیری رنگ خط‌کشی‌ها بیشتر و عمر آن‌ها کاهش یابد.

    وی با تاکید بر این که بر اساس مطالعات مذکور متوسط سرعت وسایل نقلیه در منطقه 11 حدود 13 کیلومتر در ساعت است ادامه داد: از آنجایی که هزینه هر متر طول خط‌کشی رنگ گرم چیزی حدود 3 برابر رنگ سرد است، به همین دلیل تصمیم گرفته شده که با توجه به تخریب بیش از حد و زود هنگام خط کشی‌های گرم در این منطقه از رنگ سرد استفاده کنیم.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 تهران در عین حال، عوامل دیگری همچون کیفیت آسفالت، کیفیت مواد استفاده شده در رنگ خط کشی‌ها و ... را نیز از جمله مسایلی دانست که می‌تواند در کاهش عمر خط‌کشی معابر نقش داشته باشد و افزود: با وجود این مشکل و طی دو ماه اخیر بیش از 75 کیلومتر انواع خط کشی رنگ گرم و سرد در این منطقه انجام شده که بیشتر آن رنگ سرد است.

    وی خیابان امام خمینی حدفاصل میدان حسن آباد تا میدان حر، خیابان کارگرجنوبی حدفاصل میدان راه آهن تا میدان انقلاب اسلامی و خیابان ولی عصر (عج) حدفاصل میدان راه آهن تا چهارراه ولی عصر را از جمله معابری دانست که طی این مدت خط‌کشی محوری در آن‌ها انجام شده و خاطرنشان کرد: خیابان‌های معیری، ابوسعید، شوش، هلال احمر، مولوی، مرادی، ایروانی، زربافیان، بهداری و اسکندری جنوبی نیز سایر خیابان‌های مهمی است که خط کشی شده‌اند.

    بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11، زارع‌صفت با بیان این که هزینه خط‌کشی این معابر بیش از 700 میلیون تومان بوده است‌ اظهار داشت: در همین مدت 10 ایستگاه تاکسی پر تردد سطح منطقه نیز خط کشی شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو