فونیکسریمکسبهتام

فعال بازار خودرو:

رکود شدید در بازار خودروهای خارجی

مشتریان منتظر سیاست های جدید دولت هستند

عصر خودرو- نمایشگاه دار و فعال بازار خودروهای خارجی با اشاره به وجود رکود در بازار خرید و فروش این خودروها، گفت: مشتریان منتظر اعلام سیاست های خودرویی دولت پس از انتخابات هستند.

رکود شدید در بازار خودروهای خارجی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، «کوروش طواحن»  افزود: امروز با وضعیت نامناسبی در بازار خودروهای خارجی مواجه ایم و رکودی «وحشتناک» بویژه از عید امسال تاکنون بر آن حاکم است.
    به گفته این فعال بازار خودرو، پیشی گرفتن عرضه از تقاضا، یکی از دلایل اصلی این رکود است که فضای انتخاباتی بر آن بی تاثیر نبوده است.
    وی در ادامه با انتقاد از برخی قوانین داخلی، اظهار داشت: ورود خودروهای بی. ام . و (BMW) سری X (شامل X3 و X4) از حدود 9 ماه پیش تاکنون( با وجود پرداخت پول و حق گمرکات) به دلیل اینکه به سفارش آمریکا در آلمان ساخته شده ، بسته شده ؛ این در حالی است که دولت به خرید هواپیما از آمریکایی ها مبادرت کرده است.
    طواحن همچنین با اشاره به مشکلات گمرکی، یادآوری کرد: این مشکلات سبب شد تا بهمن و اسفند ماه پارسال اجازه ورود خودروهای خارجی به بازار داده نشود، اما ورود ناگهانی و یکباره آنها پس از ایام عید نوروز بازار را با مازاد عرضه مواجه کرد.
    فعال بخش خصوصی حوزه خودرو عوامل اصلی رکود در بازار خودروهای خارجی را نبود تقاضا در بازار، بی پولی یا کم پولی مشتریان و همچنین دست نگه داشتن از خرید تا زمان اطلاع از سیاست های جدید دولت بویژه پس از انتخابات عنوان کرد.
    وی پیش بینی کرد امسال اتفاق خاصی را در بازار خودروهای خارجی شاهد نباشیم.
    طواحن در ادامه با اشاره به اینکه در 2 سال اخیر شاهد بازار «بد»ی در خودروهای خارجی هستیم، افزود: پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک( برجام) تاکنون شاهد تغییر هر روزه قوانین هستیم و مردم منتظرند ببینند چه چیزی پیش می آید؛ این مساله دردسرهای جدی برای واردکنندگان اتومبیل داشته و رکودی عمیق در بازار حاکم شده است.
    فعال بازار خودرو با تقدیر از عملکرد دولت در کاهش نرخ تورم و ثبات نسبی قیمت ارز که ثبات در تصمیم گیری های واردکنندگان خودرو را به دنبال داشته، تاکید کرد: با این وجود رکود حاکم بر بازار آزاردهنده است.
    طواحن همچنین با اشاره به کم شدن تنوع خودروهای خارجی در بازار پس از برجام، بیان داشت: از سال 2013 به دلایل زیست محیط از ورود خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی و همچنین واردات خودروهای لوکس جلوگیری شد و همین مساله به کاهش تنوع خودرو در بازار انجامید.
    وی افزود: پس از آن، با تصویب قوانینی برای حمایت از مصرف کنندگان، جلوی ثبت سفارش بسیاری از خودروهای خارجی گرفته شد و رکود در بازار را مضاعف کرد.
    به گزارش ایرنا، اواخر اسفندماه پارسال مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک در بخشنامه ای به گمرکات سراسر کشور اعلام کرد : ثبت سفارش و ورود خودروهای سواری با حجم موتور بیش از 2500 سی سی به کشور در سال 1396 همچنان مجاز نیست.
    براساس مصوبه هیات وزیران در دهم تیرماه 1382 در مورد آیین نامه اجرایی ضوابط فنی واردات خودرو، ورود خودرو به کشور منوط به داشتن نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش، اخذ گواهی های فنی و زیست محیطی از سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست و رعایت نو بودن و قدمت سال ساخت است؛ بر این اساس واردات و ترخیص هر خودرویی که این شرایط را ندارد ممنوع بوده و تاکنون نیز هیچ خودروی ممنوعه ای وارد نشده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو