فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران:

سایپا جزو ده بنگاه اقتصادی منتخب برای اجرای چرخه بهبود بهره وری است

عصر خودرو- رئیس سازمان ملی بهره وری ایران گفت: سایپا جزو ده بنگاه اقتصادی منتخب برای اجرای چرخه مدیریت بهبود بهره وری در کشور است و مدیران عالی گروه خودروسازی سایپا همیشه با دلسوزی، ارتقای بهره وری را دنبال می کنند

سایپا جزو ده بنگاه اقتصادی منتخب برای اجرای چرخه بهبود بهره وری است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، دکتر رویا طباطبایی یزدی رئیس سازمان ملی بهره وری ایران با بیان مطلب فوق، اظهار کرد: مدیران ارشد گروه سایپا به مقوله ارتقای بهره وری بسیار علاقه مندند و در این زمینه گام های موثری برداشتند و همچنین متخصصان و کارکنان این مجموعه با تمام وجود خواهان ارتقای بهره وری هستند و تلاش های زیادی در این مسیر صورت گرفته است.

    طباطبایی یزدی پس از شرکت در همایش تلاشگران بهره وری و بازید از نمایشگاه دستاوردهای ارتقای بهره وری گروه سایپا خاطرنشان کرد: متوجه شدیم که همکاری بسیار خوبی بین سایپا و دانشگاه وجود دارد و در گروه سایپا به خلاقیت ها و نوآوری ها بها و اهمیت داده می شود و این توجه و اهمیت تاثیر زیادی در ارتقای بهره وری در مجموعه سایپا خواهد داشت.

    وی تصریح کرد: امیدواریم در بین زیرمجموعه های سایپا و حتی با خودروسازان دیگر رقابت بیشتری به وجود آید، چون رقابت باعث ارتقای بهره وری  می شود.

    رئیس سازمان ملی بهره وری ایران گفت: برنامه ششم توسعه ابعاد مختلفی دارد و مسایل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... را شامل می شود و در بخش صنعت خودروسازی ارتقای بهره وری تاثیر بلامنازعی در برنامه ششم توسعه دارد.

    وی افزود: صنعت خودروسازی به دلیل پیوستگی آن با بقیه صنایع چه صنایع بالادستی و چه صنایع دیگر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و می بینیم که کشورهای پیشرفته دنیا هیچگاه صنعت خودروسازی را کنار نمی گذارند و حتی دیدیم که در بحران اقتصاد جهانی در سال 2008 با مشکلاتی که برای صنعت خودروسازی آمریکا رخ داد، دولت هیچگاه دست از حمایت از خودروسازی برنداشت.

    طباطبایی تاکید کرد: اگر بخواهیم ایران در منطقه و آسیا جزو کشورهای صنعتی قلمداد شود باید بیش از پیش به صنعت خودروسازی اهمیت ویژه ای قایل شویم و صنایع خودروسازی هم باید به کیفیت و بهره وری به عنوان دو بال توسعه بهای بیشتری دهند تا بتوانند با کاهش هزینه ها، کیفیت را افزایش دهند.

    رئیس سازمان ملی بهره وری ایران گفت: در همه کشورهای پیشرفته صنعت خودرو صنعت استراتژیک آنها است چون با صنایع بسیاری در ارتباط است. ایران هم اگر بخواهد در صنعت پیشرفت داشته باشد، باید در صنعت خودرو سرمایه گذاری زیادی انجام دهد تا بتواند این صنعت را به سطح استانداردهای جهانی نزدیکتر نماید.

    وی افزود: هرچقدر کشورها پیشرفته تر باشند، سهم بیشتری از رشد اقتصای شان را  از طریق بهره وری حاصل می کنند. بهره وری با رشد اقتصادی ارتباط مستقیمی دارد.

    طباطبایی یزدی گفت: بهره وری را باید در بازه های زمانی میان مدت و بلند مدت یعنی 5 تا 15 ساله مورد سنجش قرار دهیم و امیدواریم با کمک صنعت خودروسازی کشور بتوانیم سهم بیشتری از رشد اقتصادی را از بهره وری در صنعت خودرو شاهد باشیم.

    براساس این گزارش، در ادامه سیدمحمدعلی سیدابریشمی رئیس هیئت مدیره گروه خودروسازی سایپا ضمن قدردانی از تلاش های سازمان ملی بهره وری ایران بابت همراهی و همچنین کارکنان و مدیران گروه سایپا در اعتلای نام سایپا، گفت: چند مقوله است که در کشور باید به آنها اهمیت قایل شویم و در جهت توسعه آنها بیشتر تلاش کنیم. یکی از این مسایل مهم، محیط زیست است که در این زمینه، سایپا پیشتاز است.

    وی افزود: یکی دیگر از مسایلی که در کشور اهمیت دارد، ارتقای بهره وری است و آنچه که مهم است آن که ما به عنوان یک بنگاه اقتصادی باید همه تلاش مان را در جهت ارتقای بهره وری بکار بندیم تا شاخص بهره وری کشور ارتقا یابد.

    رئیس هیئت مدیره گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: اکنون که رشد اقتصادی مثبت است باید در جهت استفاده از ظرفیت های کشور اقدام نماییم و از ظرفیت های موجود می توان به ظرفیت انرژی، آب، سرمایه مالی و نیروی انسانی، امکانات و تدارکات اشاره کرد که در همه بخش ها خوشبختانه صرفه جویی های بسیار مناسبی در سایپا حاصل شده است.

    سیدابریشمی گفت: با تدبیر مدیران ارشد گروه، سایپا توانست مشکلات مالی خود را برطرف نماید و ان شاالله امسال بتوانیم سود عملیاتی مناسب داشته باشیم و روند فعلی نشان دهنده آن است که سایپا مسیرش را درست انتخاب کرده است.

    گفتنی است در همایش تلاشگران بهره وری گروه خودروسازی سایپا از طرح ها، کارکنان و گروه های خلاق و نوآور در سطح گروه خودروسازی سایپا با حضور رئیس سازمان ملی بهره وری ایران، رئیس هیئت مدیره گروه سایپا و قائم مقام معاونت اداری و توسعه منابع انسانی سایپا تجلیل شد

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو