فونیکسریمکسبهتام

مدت زمان شارژ خودروی الکتریکی کاهش می یابد

عصر خودرو- محققان آمریکایی روشی برای کاهش مدت زمان شارژ خودروهای الکتریکی ایجاد کرده اند. به این ترتیب مدت زمان شارژ باتری خودرو به اندازه پر کردن باک بنزین کاهش می یابد.

مدت زمان شارژ خودروی الکتریکی کاهش می یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، محققان از روشی جدید برای شارژ لحظه ای باتری های خودرو رونمایی کرده اند که با استفاده از الکترولیت مایع  در مدت زمان کوتاه (معادل مدت زمان لازم برای پرکردن باک بنزین خودرو) آن را شارژ کند. نوآوری مذکور یک باتری بدون غشا است که مدت زمان شارژ را به شدت می کاهد. این فناوری به زودی در ایستگاه های شارژ به کار گرفته خواهد شد.

    گروهی از محققان دانشگاه پوردو در آمریکا این فناوری را ساخته اند و به اعتقاد آنان کاربرد وسیعی در خودروهای الکتریکی و هیبریدی خواهد داشت.

    جان کوشمن یکی از مولفان تحقیق در این باره می گوید:  فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در سال های اخیر رشد کرده است.  اما مهمترین چالش برای گسترش استفاده از این نوع خودرو عمر شارژ باتری ها و زیربنای لازم برای شارژ خودرو است.

    خودروهای الکتریکی کنونی فقط می توانند در اماکنی خودروهای خود را شارژ کنند که دارای تجهیزات خاصی است.

    از سوی دیگر فرایند شارژ باتری خودروها کمی وقت گیر است. همچنین ساخت اماکن مخصوص شارژ خودروها نیازمند هزینه کلانی است.

    به هرحال در سیستم جدید باتری رانندگان می توانند مایع الکترولیت باتری های خود را پرکنند و به این ترتیب انرژی مصرف شده باتری به سرعت جایگزین می شود.

    همچنین رانندگان می توانند الکترولیت مصرف شده را در ایستگاه های مخصوص تحویل دهند که بعدا به مزرعه های خورشیدی، بادی یا واحدهای تولید برق آبی استفاده می شود تا دوباره شارژ شوند. بنابراین بارها می توان از این مایع استفاده کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط