فونیکسریمکسبهتام

تاکسی‌های مکزیک الکتریکی می‌شوند؟

عصر خودرو- شرکت خودروسازی جاینت(Giant) مکزیک در تلاش برای کنترل مشکل آلودگی هوای مکزیکوسیتی در حال ساخت یک تاکسی الکتریکی باتری دار است.

تاکسی‌های مکزیک الکتریکی می‌شوند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، طراحی یک خودروی الکتریکی از صفر پیچیده و هزینه بر است، اما بخشی از سرمایه "جاینت موتور" متعلق به کارلوس اسلیم یکی از ثروتمندترین افراد در جهان است. رویترز می‌گوید این شرکت از یک شرکت کوچک سازنده خودروهای الکتریکی بنام مولدکس و محققان چهار دانشگاه مکزیک کمک گرفته است. 
    این شرکت در حال حاضر در حال آزمایش نسخه های اولیه مختلف است. این شرکت امیدوار است که طراحی این خودرو قبل از پایان سال جاری میلادی نهایی شود که به معنی اینست که اولین تاکسی های الکتریکی در مکزیک تا سال آینده میلادی تست خواهند شد. جزئیات بیشتر شامل توان طی مسیر، سبک بدنه و قیمت این خودرو هنوز منتشر نشده است.
    الیاس ماسری مدیرعامل جاینت موتور در گفتگو با رویترز گفت: چالش جدی با تاکسی ها در مکزیکوسیتی اینست که آنها اغلب بدون مسافر می چرخند.
    این تاکسی که هنوز نامی برایش انتخاب نشده به طور خاص برای مکزیکوسیتی در حال ساخته شدن است. این تاکسی روی پلتفرم هیچ یک از خودروهای کنونی ساخته نخواهد شد و کاملا مستقل است. 
    وضعیت هوای مکزیک سیتی از زمان خروج تاکسی های فولکس بیتل از ناوگان این شهر در سال 2012 بهتر شده اما همچنان یکی از مشکلات اصلی این شهر است. امید زیادی وجود ندارد که این تاکسی الکتریکی بتواند جایگزین 130 هزار دستگاه تاکسی ثبت شده در پایتخت مکزیک شود.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط