فونیکسریمکسبهتام

پروژه‌ای به رهبری یک محقق ایرانی؛

تجهیز خودروهای تویوتا به سیستم نظارت بر قلب

عصر خودرو- تویوتا در حال حاضر در پروژه‌ای با همکاری دانشگاه میشیگان و به رهبری "کیوان نجاریان" محقق ایرانی، در پی تعبیه فناوری جدیدی در خودروها است که به واسطه آن بتوان از حوادثی که برای رانندگان بر اثر حملات قلبی رخ می‌دهد جلوگیری کند.

تجهیز خودروهای تویوتا به سیستم نظارت بر قلب
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا  ، همانطور که می‌دانید رانندگی به دلیل تعداد بالای تصادفات و ترافیک امری استرس زا بوده که مشکلات پزشکی فراوانی را برای راننده در پی داشته و سبب از دست رفتن کنترل راننده می‌شود.

    حملات قلبی که در پشت فرمان برای رانندگان به وقوع می‌پیوندد نه تنها می‌تواند برای خود آنها خطرناک و مرگبار باشد، بلکه جان افراد دیگری که در جاده هستند را نیز به خطر می‌اندازد.

    به همین دلیل تویوتا به تازگی با همکاری یک تیم از محققان در دانشگاه میشیگان به رهبری "کیوان نجاریان" محقق ایرانی، در پی کشف پتانسیل ایجاد یک سیستم مانیتورینگ قلب هستند که می‌تواند در خودروها تعبیه شود و به رانندگان برای وقوع حمله قلبی هشدار دهد.

    در این پروژه که از طرف مرکز تحقیقات ایمنی تویوتا پشتیبانی می‌شود، این تیم تحقیقاتی اول به بررسی این می‌پردازند که چگونه یک سیستم که در خودرو تعبیه شده می‌تواند در زمان واقعی بر مشکلات قلبی یک راننده نظارت کند.

    "کیوان نجاریان" محقق پزشکی دانشگاه میشیگان که رهبری این پروژه را به عهده دارد اظهار کرد: این مطالعه در حدود هفت ماه زمان برد و ما در این مدت چالش‌ها، راه حل‌های بالقوه، گزینه‌های سخت‌افزاری و روش‌های الگوریتمی که می‌تواند به طور بالقوه قابل استفاده باشد را مورد بررسی قرار دادیم.

    این پژوهش در حال حاضر با دو چالش اصلی مواجه است. یکی توسعه سیستمی که در خودرو تعبیه شده و می‌تواند بر ریتم قلب راننده نظارت داشته باشد و در عین حال تمامی صداهای اضافی در خودرو را فیلتر کند. این در حالی است که در این مورد ساخت یک دستگاه نظارتی در خودرو مانند تعبیه سنسور در فرمان، صندلی و یا کمربند ، می‌تواند گزینه ایده آلی باشد.

    چالش دوم توسعه یک الگوریتم است که می‌تواند این داده‌ها را در زمان واقعی پردازش کرده و حمله قلبی راننده را پیش بینی کند.

    این تیم قصد دارد دو تا سه سال آینده الگوریتم و سخت‌افزاری را برای این کار توسعه دهد.

    آنها نتایج کار خود را  تا سال 2020 گزارش خواهند داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو