فونیکسریمکسبهتام

بازار خودرو در انتظار رونق

عصر خودرو- بازار خودرو ایران در حالی خود را برای بازگشت رونقی نسبی به‌واسطه آغاز مسافرت‌های تابستانی و پایان ماه مبارک رمضان آماده می‌کند که از امروز، حضور خودروهای پسابرجامی در آن نیز کلید خواهد خورد.آن طور که ایران خودرویی‌ها وعده داده‌اند، از ساعت ۱۰ صبح امروز مرحله اول پیش فروش پژو ۲۰۰۸ به‌عنوان اولین خودرو پسابرجامی کشور آغاز می‌شود و شنبه نیز مرحله دوم این طرح اجرا خواهد شد.

بازار خودرو در انتظار رونق
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، هرچند تحویل اولین سری از پژو 2008‌های ثبت‌نامی به شهریورماه امسال موکول شده، با این حال آغاز ثبت‌نام آن به نوعی جان تازه‌ای به فروش آبی‌های جاده مخصوص خواهد داد.از آن سو بازار نیز میزبان خودرویی جدید خواهد شد، خودرویی که البته هنوز قیمت قطعی آن مشخص نیست، هرچند احتمالا در رده محصولات بالای 100 میلیون تومان قرار می‌گیرد.اما سری به بازار خودرو کشور بزنیم و ببینیم طی هفته جاری چه اتفاقاتی در آن رخ داده است. به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، رکود همچنان میهمان بازار است، با این حال انتظار می‌رود با توجه به رسیدن ماه رمضان به روزهای پایانی و همچنین آغاز مسافرت‌های تابستانی، رونقی نسبی به آن بازگردد.این رونق البته چندان چشمگیر نخواهد بود، چه آنکه مشتریان همچنان با کمبود نقدینگی و بالا بودن قیمت خودروها دست و پنجه نرم می‌کنند و از طرفی، خیلی‌ها ترجیح می‌دهند با استفاده از طرح‌های فروش خودروسازان اقدام به خرید کنند.

    هرچه هست، آن طور که فعالان بازار عنوان می‌کنند، در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با قیمتی برابر با 38 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود که نشان از افزایش قیمت 100 هزار تومانی این محصول در هفته جاری دارد. از سوی دیگر مدل صندوقدار این خودرو نیز با توجه به افزایش 200 هزار تومانی، 39 میلیون تومان به فروش می‌رود.اما به گفته فعالان بازار، پژو 405 هم‌اکنون حدود30 میلیون تومان قیمت دارد که نشان‌دهنده کاهش قیمت 200 هزار تومانی این محصول است. همچنین از بازار سمند EF7 پایه بنزینی هم خبر می‌رسد این خودرو در حال حاضر حدود 31 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رسد و با این حساب، 200 هزار تومان از قیمت آن کاسته شده است. در مورد رانا نیز گفته می‌شود این محصول به‌دلیل کمبود عرضه با افزایش قیمت مواجه شده و در حال حاضر 34 میلیون و 400 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.نمایشگاهداران خودرو پایتخت اما در مورد دنا نیز عنوان می‌کنند که این محصول در حال حاضر قیمتی برابر با 43 میلیون و 400 هزار تومان دارد؛ بنابراین تغییر خاصی را در مقایسه با هفته گذشته تجربه نکرده است.این در شرایطی است که به گفته فعالان بازار، پژو پارس در مدل ELX با افزایش قیمت مواجه شده و در حال حاضر 41 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. مدل معمولی پارس اما تغییر قیمت خاصی نداشته و 36میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد.اما آن‌طور که فعالان بازار روایت می‌کنند، در حال حاضر پراید مدل 131 نیز که تغییر خاصی در قیمت آن طی هفته جاری ایجاد نشده، قیمتی برابر با 21 میلیون و 100 هزار تومان دارد و مدل 111 (پراید هاچ‌بک) نیز 21 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. از بازار تیبا هم خبر می‌رسد که این محصول در حال حاضر قیمتی برابر با 25 میلیون و 500 هزار تومان دارد و این موضوع نشان می‌دهد خودرو موردنظر تغییر قیمت خاصی را در هفته جاری تجربه نکرده است.تثبیت قیمت پراید و تیبا در حالی است که تندر-90‌ها نیز هفته‌ای آرام را به انتها رسانده و تغییر قیمت خاصی را تجربه نکرده‌اند. به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، در حال حاضر تندر-90 مدل E2 پارس خودرو قیمتی برابر با 42 میلیون و 500 هزار تومان دارد و این در حالی است که مدل ایران خودرویی آن حدود یک میلیون تومان ارزان‌تر به دست مشتریان می‌رسد. هر دو خودرو در مقایسه با هفته گذشته تغییر قیمت خاصی را به خود ندیده‌اند.همچنین پارس تندر نیز قیمتی برابر با 43 میلیون تومان دارد که نشان می‌دهد این محصول در مقایسه با هفته گذشته، تغییر قیمتی را تجربه نکرده است. فعالان بازار اما در مورد تندر-90 اتومات هم عنوان می‌کنند که این محصول در حال حاضر قیمتی برابر با 49 میلیون تومان دارد و این یعنی تغییری در قیمت آن حاصل نشده است. همچنین ساندرو نیز که عضو هاچ‌بک خانواده تندر-90 به‌شمار می‌رود، در حال حاضر قیمتی برابر با 53 میلیون تومان در بازار دارد. با این حساب، ساندرو در مقایسه با هفته گذشته تغییر قیمت خاصی را به خود نمی‌بیند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو