فونیکسریمکسبهتام

با انتشار اوراق اجاره سایپا یدک مهیا می شود؛

گردش چرخ صنعت خودرو با ابزارهای نوین بازار سرمایه

عصر خودرو- دبیر انجمن خودرو سازان انتشار اوراق اجاره به منظور تامین سرمایه در گردش شرکت سایپا یدک را ابزار مناسبی در جهت رونق تولید و گردش چرخ صنعت خودرو برشمرد و گفت: در شرایطی که نظام بانکی نمیتواند پاسخگوی صنعت باشد بهره گیری از این قبیل ابزارهای بازار سرمایه می تواند کمک خوبی برای رونق و رشد تولید باشد.

گردش چرخ صنعت خودرو با ابزارهای نوین بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در خصوص انتشار اوراق اجاره به منظور تامین در حوزه خودرو سازی گفت: بی شک عمده مشکلات صنایع تولید نبود نقدینگی و تلاش برای مهیاشدن جذب  منابع مالی است و با توجه به مشکلات نظام بانکی کشور این مهم همواره یکی از چالش های اصلی پیش روی صنایع از جمله صنعت خودرو بوده است.

    وی افزود:تامین نقدینگی این قبیل شرکت هایی که فعالیت صنایع خودروسازی به آنها وابسته است می تواند منجر  به چرخش موتور صنعت خودرو  و روانتر شدن حرکت آن  شود.
    دبیرانجمن خودروسازان تصریح کرد:اصولا درتمام دنیا خودروسازان 60 تا 70 درصد نقدینگی مودر نیاز خودرا از طریق بانک ها تامین می کنند چراکه گردش مالی در صنعت خودرو و صنایع وابسته به آن بالاست.

    وی افزود: هرچند این گردش مالی در صنعت خودرو ایران نیز قابل توجه است اما متاسفانه بانک ها با توجه به  شرایط و محدودیت هایی که دارند نمی توانند زمینه  تامین مالی مورد نیاز صنعت خودرو  و همچنین سایر صنایع  را مهیا کنند لذا باید از سایر روش ها بهره گرفت.

    به گفته نعمت بخش در شرایطی که بانکها نمی توانند سرمایه خود را افزایش داده و تسهیلات مورد نیاز صنایع را در اختیار تولید قرار دهند بنابراین استفاده از ابزارهای بازار سرمایه راه حل مناسبی برای حل این قبیل مشکلات بوده  و بهبود روند تولید را به همراه خواهد داشت.

    گفتنی است به زودی اوراق اجاره شرکت بازرگانی سایپا یدک به منظور تامین سرمایه در گردش این شرکت توسط تامین سرمایه آرمان با سررسید چهار ساله و نرخ بازده 18 درصد منتشر خواهد شد .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو