فونیکسریمکسبهتام

انتشار اوراق صکوک اجاره سایپا یدک برای تامین سرمایه در گردش

عصر خودرو- مدیرعامل سایپا یدک از انتشار اوراق صکوک اجاره برای تامین سرمایه در گردش حوزه بازرگانی این شرکت خبر داد.

انتشار اوراق صکوک اجاره سایپا یدک برای تامین سرمایه در گردش
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، رحیم علیشاهی گفت : این اوراق را شرکت تامین سرمایه آرمان  به مبلغ  850میلیارد ریال با نرخ سود سالانه 18 درصد و با سررسید چهار ساله  روز شنبه ( فردا) منتشر خواهد کرد.
    مدیرعامل شرکت سایپا یدک با اشاره به نامگذاری سال "اقتصاد مقاومتی؛تولید-اشتغال " از سوی مقام معظم رهبری گفت: شرکت بازرگانی سایپا یدک در راستای تحقق شعار سال و به منظور تامین سرمایه در گردش حوزه بازرگانی اقدام به انتشار اوراق صکوک کرده است.
    وی افزود: این اوراق به روش بهره وری از دارایی های غیرجاری در قالب قرارداد اجاره به شرط تملیک منتشر می شود و گردش نقدینگی حاصل از آن را در جهت برنامه ریزی ،سفارشات و تامین قطعات  و لوازم یدکی محصولات گروه خودروسازی سایپا از طریق تامین کنندگان  داخلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
    به گفته مدیرعامل سایپا یدک ؛ انتشار این اوراق علاوه بر ایجاد اشتغال می تواند گام موثری در جهت احیای دوباره زنجیره تولید قطعات با کیفیت و قیمت مطلوب باشد.
    علیشاهی با بیان اینکه این اقدام دومین اوراق صکوک بازار سرمایه در سال 96 با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار است ، خاطرنشان کرد : این اوراق  به مبلغ  850میلیارد ریال با نرخ سود سالانه 18 درصد و با تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی تامین سرمایه آرمان و سررسید چهار ساله  منتشر خواهد شد و پرداخت سود آن  نیز به صورت هر 3 ماه یکبار تضمین شده است.
    مدیرعامل سایپا یدک گفت: بازپرداخت بلند مدت ، تزریق یکباره مبلغ این اوراق به کالبد بازرگانی شرکت با توجه به زمان عرضه آن و همچنین نرخ متناسب  و پایین هزینه این روش تامین مالی در مقایسه با سایر منابع تامین مالی از مزایای آن است.
    وی افزود: تامین و توزیع قطعات با کیفیت ،گردش نقدینگی حداقل 3 بار در سال ،افزایش توان مذاکره و دریافت تخفیف بیشتر ،کاهش قیمت تمام شده قطعات ودر نتیجه نرخ فروش پایین تر و در نهایت افزایش رضایت مشتریان شبکه خدمات پس از فروش و پرداخت بموقع تعهدات از طریق گردش صحیح نقدینگی را می توان از دیگر مزیتهای آن برشمرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو