فونیکسریمکسبهتام

پیام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به مناسبت روز صنعت‌و‌معدن؛

سایپای امروز در مسیر بهره وری و سودآوری است

عصر خودرو- گروه خودروسازی سایپا در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با هدایت، درایت و تلاش همه ارکان سازمان کوشیده است تا از محدوده زیان خارج شده و مجدداً در مسیر بهره­ و ری و سوددهی قرار گیرد.

سایپای امروز در مسیر بهره وری و سودآوری است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از سایپا نیوز، دکتر مهدی جمالی مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا در پیامی به مناسبت روز صنعت و معدن گفت: امروزه پدیده جهانی‌شدن باعث‌ شده ‌است تا حدودی مرزبندی‌های جغرافیایی و سرزمینی کمرنگ‌تر از گذشته شود و بیشتر در قالب تعاملات و ارتباطات نمود یابد و اقتصاد ملی کشورها تحت تاثیر این روابط دچار نوسان و تغییر شود.  در واقع هر کشوری به تنهایی و به دور از تعامل با جهان نمی‌تواند به توفیق کامل نائل شود. در این راستا کشورهای توسعه‌یافته در صورت اختلال در تعاملات بین کشورها، کمتر دچار بی‌ثباتی و اشکال در مدیریت و اداره امور اقتصادی خود می‌شوند و بی‌شک کشورهای در حال توسعه تحت تاثیر نوسانات بازار جهانی و تعاملات اقتصادی دنیا قرار خواهند‌گرفت. اما نکته‌ای که اهمیت دارد آن است که کشورهای در حال توسعه که هم‌راستا با تعاملات دنیای پیرامونی از حیث استقرار شاخص‌های زیربنایی توسعه به ویژه در تولید و اقتصاد موفق عمل کردند، بی‌گمان در چالش‌های جهانی کمتر دچار مشکلات اقتصادی و اجتماعی خواهند شد و با تکیه بر استعدادها و توانمندی‌های داخلی، چرخ حیات تولید و اقتصاد کشور در مسیر درست حرکت خواهد کرد و تکانه‌ها و محدودیت‌های مختلف بیرونی خللی بر شتاب روند خوداتکایی آنها ایجاد نخواهدکرد.

    همانگونه که می دانیم تولید و اقتصاد کشورمان چند سالی است که با هدایت عالمانه رهبر معظم انقلاب تحت عنوان کلی "اقتصاد مقاومتی" در مسیر بالندگی و رشد قرار گرفته و این عزت و عظمت باعث شده است تا دولت محترم در موضوع اقتصاد مقاومتی عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

    صنعت خودرو از مهم‌ترین صنایع هر کشور است که صنایع متعددی به این صنعت در تامین مواد اولیه و قطعات و تولید محصول نهایی وابستگی دارند. چنانچه صنعت خودرو بتواند بر پایه توانمندی‌های داخلی ادامه حیات دهد به یقین از تنگناها و نوسانات متعدد در بازار رقابت رهایی خواهد یافت.

    از این‌رو، درون‌زایی اقتصاد و تولید، نقش به‌سزایی در ایستادگی مقابل تکانه‌های بیرونی خواهد داشت. اقتصاد درون‌زا متاثر از منابع داخلی، ظرفیت‌های بومی، تولیدات قابل رقابت و تعامل در عرصه بین‌المللی است و خوشبختانه ایران اسلامی طی سال‌های اخیر گام‌های موثری در حوزه درون‌زایی و برون‌نگری اقتصاد و تولید برداشته‌است.

    از درون اقتصاد ملی، تولید کشور با اتکا به ظرفیت‌های داخلی به رشد و بالندگی رسیده‌ است و صنعت خودرو با توجه به پیشینه بلند خود با امید به آینده‌ای بهتر در مسیر پویایی و خوداتکایی، گام‌های اساسی و پرتوانی را برداشته‌است.

    سیاست‌های دولت در بخش صنعت به ویژه صنعت خودرو به ثبات و تعادل خوبی رسیده و با به ثمرنشستن طرح‌های سرمایه‌گذاری مشترک و توسعه محصول طی ماه‌های آینده، شاهد حرکت پرشتاب‌تر صنعت خودروسازی داخلی در مسیر جهانی‌شدن خواهیم بود.

    گروه خودروسازی سایپا در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با هدایت و درایت و تلاش همه ارکان سازمان کوشیده است تا از محدوده زیان خارج شده و مجدداً در مسیر بهره­ وری و سوددهی قرار گیرد.

    سایپا علاوه بر ساماندهی امور مالی و رشد ارزش سهام در بازار سرمایه که نقش تعیین کننده‌ای در استقلال مالی این مجموعه بزرگ داشته‌ است، در حوزه تنوع محصول، ارتقای کیفیت محصولات، افزایش تیراژ تولید، انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک در قالب جوینت‌ونچر و افزایش رضایت مشتریان در بخش خدمات فروش و پس از فروش نیز، در مسیر درست و روشنی قرار گرفته‌است. تلاش‌های منسجم و موثر در تمام سطوح، سایپای امروز را در مسیر بهره‌وری و سودآوری قرار داده است.
    اینجانب ضمن گرامیداشت روز صنعت‌و‌معدن، تلاش‌های ارزشمند همه عوامل تاثیرگذار در صنعت کشورمان را ارج نهاده و اطمینان دارم که حرکت بالنده بخش صنعت و رشد امیدوارانه تولید ناخالص ملی طی سال گذشته، نویدبخش آینده‌ای درخشان برای ایران اسلامی است و از رهاورد این موفقیت‌ها، صنعت خودروی کشور نیز همگام با مجموعه دولت در مسیر شکوفایی سهیم است.

    با آرزوی استقلال و خودکفایی ایران عزیز، امیدوارم که یکایک ما به عنوان سربازان سنگر تولید و اقتصاد به وظایف خطیر خود در این برهه حساس آگاه باشیم و به درستی ایفای نقش نماییم تا کشوری آباد و همواره سربلند داشته باشیم

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو