فونیکسریمکسبهتام

تردد فقط با ناوگان عمومی

ورود ممنوع خودروهای شخصی به مرز خسروی در اربعین امسال

عصر خودرو- رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بازدید از پایانه مسافری خسروی، امکانات موجود برای تردد زائران اربعین حسینی را مطلوب ارزیابی و بر لزوم جلوگیری از ورود خودروهای شخصی در آستانه اربعین حسینی به مرز خسروی، تأکید کرد.

ورود ممنوع خودروهای شخصی به مرز خسروی در اربعین امسال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، داوود کشاورزیان‌ در‌ بازدید از پایانه مسافری خسروی بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، شاهد امکانات بسیار مطلوبی در مرز خسروی برای ترد زائران اربعین حسینی هستیم.

    وی افزود: طبق بازدیدهای صورت گرفته از مرز خسروی کارها به سرعت در حال انجام است، پیش‌بینی لازم برای افزایش گیت‌های ورود و خروج مسافران، ایجاد سرویس‌های بهداشتی و احداث توقفگاه خودرو صورت گرفته است تا در اربعین امسال بهترین میزبان برای زائران اربعین حسینی در مرز خسروی باشیم.

    کشاورزیان بیان کرد: سازمان راهداری نیز به سرعت در حال انجام کارها، افزایش زیرساخت های موجود و رفع مشکلات در مرز خسروی است.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ی‌ بر لزوم جلوگیری از ورود خودروهای شخصی در آستانه اربعین حسینی به مرز خسروی تاکید کرد و گفت: باید تمهیداتی در نظر گرفته شود تا مسافران و زائران با استفاده از اتوبوس به سمت مرز هدایت شوند.

    کشاورزیان ادامه داد: بی شک با تلاش‌های صورت گرفته و طرح‌های در دست اقدام‌، استان کرمانشاه و شهرستان مرزی قصرشیرین در اربعین حسینی امسال میزبانی شایسته برای زائران خواهند بود.

    بنابراین گزارش مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشور‌ ایران به بغداد، کربلا، کاظمین و سامرا است که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190 کیلومتر، تا نجف 380 کیلومتر، تا کربلا 300 کیلومتر، تا کاظمین 203 کیلومتر و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.

    عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

    قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد‌.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو