فونیکسریمکسبهتام

در کنفرانس خبری نگین خودرو تشریح شد

برنامه های گسترده نگین خودرو در خدمات پس از فروش رنو/ تاسیس ۹ مرکز خدمات پس از فروش جدید طی ماه مبارک رمضان

عصر خودرو: ظهر دیروز، مدیر خدمات پس از فروش و مدیر بازاریابی نگین خودرو در کنفرانس مطبوعاتی در محل این شرکت به سوالات خبرنگاران در زمینه‌های مختلف پاسخ گفتند.

برنامه های گسترده نگین خودرو در خدمات پس از فروش رنو/ تاسیس ۹ مرکز خدمات پس از فروش جدید طی ماه مبارک رمضان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳:۰۰
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • برنامه های گسترده نگین خودرو در خدمات پس از فروش رنو/ تاسیس 9 مرکز خدمات پس از فروش جدید طی ماه مبارک رمضان
  • 1
  • 1

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، نگین خودرو به‌عنوان نماینده رسمی رنو فرانسه در ایران این روز‌ها ایام پر خبری را می‌گذراند. پس از موفقیت این شرکت در عرضه محصولات جدید رنو به ایران و البته کسب رتبه نخست واردات خودرو در آغاز سال 1396، نگین خودرو مدتی است تمرکز خود را بر خدمات پس از فروش گذاشته است و به نظر می‌رسد برنامه‌های بلندی هم برای توسعه خود در این زمینه دارد. نگین خودرو که این روز‌ها خبر شراکتش در جوینت ونچر رنو-ایدرو به گوش می‌رسد، با توسعه شبکه نمایندگی‌ها قصد دارد حضور خود را در بازار خودرو‌های وارداتی قدرتمندتر کند و شاید در آینده نزدیک، شبکه گسترده فروش و خدمات پس از فروش این شرکت به‌عنوان بازوی اجرایی جوینت ونچر رنو-ایدرو نیز به کار گرفته شود.
در همین زمینه کنفرانس خبری نگین خودرو با حضور سید رضا فاطمی فر، مدیر خدمات پس از فروش و محمد مرتضایی، مدیر بازاریابی نگین خودرو که مسئولیت شبکه نمایندگی‌های این شرکت را نیز بر عهده دارد برگزار شد، نشستی که هرچند محوریت آن خدمات پس از فروش بود اما اخبار جذاب دیگری نیز از آن به دست آمد. در ادامه مهم‌ترین مسایل مطرح شده در این نشست مطبوعاتی را مرور می‌کنیم.

نگین خودرو ازنظر تعداد خودرو‌های وارداتی در حال حاضر رتبه نخست واردکنندگان خودرو به ایران را در اختیار دارد اما هدف فقط فروش بیشتر خودرو نیست و باید خدمات پس از فروش هم به همان نسبت توسعه پیدا کند.
برای ما مهم است که مشتریان نگین خودرو در هر جای ایران به خدمات پس از فروش و قطعات یدکی محصولات رنو دسترسی داشته باشند و به همین دلیل سیاست توسعه شبکه خدمات پس از فروش یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های نگین خودرو است.
تنها در ماه رمضان 9 شعبه و نمایندگی جدید افتتاح کردیم که فروش، خدمات پس از فروش و تامین قطعات را انجام می‌دهند. این شعب و نمایندگی‌ها در شهر‌های یزد، کرمان، تهران، ساری، شیراز، بابل و اهواز افتتاح شده است.
مدل توسعه شبکه نمایندگی‌ها را تنظیم کرده‌ایم تا بر اساس پراکندگی خودرو‌ها، در سطح کشور شبکه نمایندگی‌ها را توسعه دهیم. به‌علاوه در شهر‌هایی که برنامه توسعه فروش داریم از هم اکنون نمایندگی‌های خدمات پس از فروش را تجهیز کرده‌ایم.
هدف ما داشتن یک نمایندگی مناسب، با اعتبار بالا و با استاندارد‌های رنو در هر منطقه است.
تمام نمایندگی‌های ما در زمینه فروش بر اساس الگوی رنو موسوم به Renault Store مجهز می‌شوند.
در حال احداث بزرگ‌ترین سایت آموزشی رنو در خاورمیانه هستیم و پس از احداث آن که در دو سال آینده آموزش تکنیسین‌های رنو در منطقه خاورمیانه در ایران انجام خواهد شد.


تا آخر شهریور 10 نمایندگی نگین خودرو که هم اکنون در حال کار هستند را نیز به‌طور کامل بر اساس استاندارد‌های جدید رنو استانداردسازی خواهیم کرد. در پنج شهر هم در حال تاسیس نمایندگی‌های جدید هستیم. تا آخر شهریور نگین خودرو 80 نمایندگی و شعبه خواهد داشت که 90درصد آن‌ها در کنار فروش، فعالیت‌های مربوط به خدمات پس از فروش و قطعات یدکی را نیز انجام می‌دهند.
برای افزایش سرعت دسترسی نمایندگی‌ها به قطعات یدکی سه انبار بزرگ قطعات یدکی در شمال، مرکز و جنوب ایران تاسیس کرده‌ایم. غیر از این، نمایندگی‌ها هم موظف به تاسیس انبار مجزایی هستند تا سطح مناسبی از موجودی قطعات تندمصرف را در اختیار داشته باشند. در کنار این‌ها انباری به وسعت 10 هزار متر مربع با حدود 4هزار متر سوله در تهران مختص قطعات یدکی رنو داریم.
نرخ تامین قطعات ما در نمایندگی‌ها در حال حاضر 85درصد است که بالاترین رقم در میان شرکت‌های فعال در صنعت خودرو است. برای 15درصد قطعات باقی مانده که قطعات کندمصرف هستند تامین قطعه از انبار‌های مرکزی انجام می‌شود و در صورتی که بعضی از قطعات بسیار کندمصرف در انبار‌ها موجود نباشد، تامین قطعه به‌صورت هوایی مستقیما از فرانسه انجام خواهد شد. بعضی از قطعات آن‌قدر کندمصرف هستند که خرید و نگهداری آن‌ها منطقی نیست. این قطعات معمولا در زمانی که خودرو تصادف بسیار شدید بکند به کار می‌آیند و در صورت نیاز قطعات از طریق هوایی مستقیما از فرانسه به ایران حمل می‌شوند.
مرکز آموزش فنی رنو در خاورمیانه که در تهران تاسیس می‌شود علاوه بر اینکه به آموزش تکنیسین‌های ایرانی کمک می‌کند و جایگاه ایران را در دنیای رنو نشان می‌دهد، می‌تواند به انتقال دانش رنو به کشور هم کمک کند.
نگین سرویس به‌عنوان سرویس امدادی و سرویس در محل نگین خودرو هم اکنون 35 دستگاه خودرو و موتورسیکلت دارد تا بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن در محل مشتری سرویس‌دهی کند.


بزرگ‌ترین اداره تحویل مکانیزه کشور را اواخر سال 97 یا اوایل سال 98 در غرب تهران افتتاح می‌کنیم تا بتوانیم روند تحویل خودرو‌ها را تسریع کنیم.
برای افزایش رضایت مشتریان و تحویل خودرو‌ها به بهترین شکل ممکن، با هماهنگی‌هایی که با رنو شده است، یک مرحله PDI در بندر مبدا و یک مرحله PDI در بنادر ایران را به PDS پیش از تحویل به مشتری اضافه کرده‌ایم تا خودرو بدون نقص به مشتریان تحویل شود چراکه در زمان حمل خودرو ممکن است با برخورد‌های کوچک، اتفاقی برای خودرو روی دهد و قصد داریم از این طریق احتمال تحویل چنین خودرو‌هایی به مشتریان را از بین ببریم.
نگین خودرو به‌زودی سرویس جدیدی برای خودرو‌های کارکرده رنو که توسط نگین خودرو عرضه شده‌اند راه‌اندازی می‌کند. در این سرویس، خودرو‌های کارکرده نگین خودرو پس از کارشناسی از سوی نگین خودرو خریداری شده و مالک خودرو می‌تواند از میان محصولات نگین خودرو، خودروی جدید خود را انتخاب کند. خودرو دست‌دوم پس از بررسی و تعمیرات لازم توسط نگین خودرو برای فروش عرضه می‌شود. این طرح مدت‌ها مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفت و با کمک کارشناسان فرانسوی ابعاد مختلف آن بررسی شد. هدف ما در این زمینه کسب سود نیست و تنها می‌خواهیم بستری فراهم کنیم که مالکین محصولات نگین خودرو به‌راحتی بتوانند نسبت به فروش خودرو‌های خود اقدام کنند.
ما برای تلیسمان و کولئوس وارد شده به ایران بالاترین سطح آپشن‌ها را سفارش دادیم. بعضی از آپشن‌ها ویژه بازار اروپا است و بعضی دیگر مانند سیستم شناسایی علائم ترافیکی در ایران کارآیی ندارد و خودرو‌های وارد شده به ایران فاقد آن هستند.
در آینده تلاش داریم شرایطی فراهم شود که مشتریان ایرانی نیز بتوانند خودروی خود را با امکانات مورد نظرشان سفارش دهند.
سایت فروش اینترنتی قطعات یدکی محصولات رنو به‌زودی آغاز به کار خواهد کرد. با توافقی که با پست انجام داده‌ایم، قطعات در مدت کمتر از 24 ساعت به دست مشتریان می‌رسد.

 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
      آرشیو