فونیکسریمکسبهتام

معاون‌ برنامه‌ریزی سازمان راهداری اعلام کرد

رشد‌ کمتر از ۱۰درصدی مصرف گازوئیل در سال جاری

عصر خودرو- معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری با تأکید بر اینکه ادعای ‌رشد ۱۲ درصدی مصرف گازوئیل توسط ناوگان حمل و نقل در سال جاری صحت ندارد، گفت: این رقم کمتر از ۱۰ درصد است ضمن آنکه امسال در حوزه حمل‌ونقل برون‌شهری، افزایش ۶ درصدی تردد داشته‌ایم.

رشد‌ کمتر از ۱۰درصدی مصرف گازوئیل در سال جاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، شهرام آدم‌نژاد  ‌با تشریح جدیدترین تصمیمات کارگروه پیمایش در‌ طرح «تخصیص سهمیه سوخت براساس پیمایش»، اظهار داشت: ‌کمیته کارگروه پیمایش جهت تعیین میزان سهمیه سوخت ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری در دو سال گذشته تصمیمات متعددی اتخاذ کرده که از جمله مهم‌ترین آنان، نزدیک کردن میزان سهمیه سوخت هر خودرو دیزلی به نیاز واقعی ناوگان بر حسب تردد بوده است.

    وی اضافه کرد: براساس تصمیم این کمیته کارشناسی، در حوزه برون شهری سهمیه سوخت بر مبنای صدور اسناد حمل تخصیص داده می‌شود، در حوزه درون‌شهری نیز از اواخر سال گذشته ثبت نام ناوگان آن از طریق سایت www.utcms.ir توسط وزارت کشور امکان‌پذیر شده است.

    آدم‌نژاد در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود اجرای این طرح، مصرف گازوئیل نسبت به سال گذشته با افزایش 12 درصدی روبه‌رو شده است، اظهار داشت:‌‌ ادعای ‌رشد 12 درصدی مصرف صحت ندارد و به طور قطع این رقم زیر 10 درصد است ضمن آنکه امسال در حوزه حمل‌ونقل برون شهری نسبت به دوره مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش تردد رخ داده است و این میزان افزایش تردد ‌‌به مصرف سوخت بیشتر منجر می‌شود.

    معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری ضمن اشاره به کاهش 60 درصدی سهمیه سوخت ناوگانی که تاکنون در سامانه وزارت کشور ثبت نام نکرده‌اند، ‌اضافه کرد: ‌با توجه به تخصیص سهمیه سوخت براساس نیاز ناوگان دیزلی، دیگر مقدار مازاد گازوئیل در اختیار ناوگان قرار نمی‌گیرد تا به صورت قاچاق و یا خارج از شبکه توزیع مصرف شود.

    آدم نژاد‌ درباره گام بعدی طرح «تخصیص سهمیه براساس پیمایش» اظهار داشت: نصب تجهیزات موقعیت‌یاب مانند دستگاه GPS روی ناوگان حمل و نقل درون‌شهری و برون شهری مرحله بعدی پیش‌بینی شده در تکمیل این طرح است که در حال حاضر این دستگاه‌ها بر روی اتوبوس‌های مسافربری نصب شده و تا ماه آینده نیز بر روی ناوگان باری قرار می‌گیرد.

    بنابراین گزارش آدم‌نژاد پیش از این‌ در این‌باره از ثبت نام 212 هزار ناوگان در سامانه وزارت کشور گفته و اعلام کرده بود: ‌از این تعداد ناوگان نزدیک به 43 هزار پروانه فعالیت در بخش درون شهری صادر شده است.

    بنا به گفته وی، آن دسته از ناوگان دیزلی برون‌شهری که خواستار فعالیت در بخش درون شهری هستند لازم است در این سامانه ثبت نام کنند، اگر ناوگان دیزلی درون شهری تا شهریورماه در سامانه وزارت کشور ثبت نام نشوند سهمیه‌ی آنان به پایین‌ترین سطح خواهد رسید.

    وی مهمترین دستاورد طرح تخصیص سهمیه سوخت براساس پیمایش در حوزه حمل و نقل اعم از درون شهری و برون شهری را کاهش مصرف روزانه 8 تا 9 میلیون لیتر گازوئیل عنوان کرده بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط