فونیکسریمکسبهتام

کنسرسیوم سه جانبه برای تأمین مالی ایران‌خودرو از بازار سرمایه؛

بزرگترین تأمین مالی بخش خصوصی در بازار سرمایه

عصر خودرو- معاون تأمین مالی تأمین سرمایه لوتوس پارسیان از صدور موافقت اصولی سازمان بورس و اوراق بهادار برای انتشار ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مرابحه شرکت ایران‌خودرو خبر داد.

بزرگترین تأمین مالی بخش خصوصی در بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از تامین سرمایه لوتوس، ابوالفضل شهرآبادی، معاون تأمین مالی تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، گفت: پیرو درخواست شرکت ایران‌خودرو مبنی بر تأمین مالی 700 میلیارد تومانی برای خرید قطعات و مجموعه‌های مورد نیاز جهت تولید خودرو، بررسی‌ها و اقدامات لازم انجام شد و به دنبال پیگیری‌های انجام شده، موافقت اصولی سازمان بورس و اوراق بهادار در این راستا صادر شد.

    شهرآبادی درخصوص جزئیات این اوراق گفت: همانطور که گفته شد؛ این اوراق جمعاً به مبلغ 700 میلیارد تومان است و با سررسید 4 ساله، نرخ سود 18 درصد و با مواعد پرداخت سود سه ماهه، منتشر خواهد شد. مبلغ اسمی هر برگه یک میلیون ریال خواهد بود و در صورت صدور مجوز از سوی سازمان بورس، انتشار در بورس اوراق بهادار تهران صورت خواهد گرفت.

    معاون تأمین سرمایه لوتوس پارسیان درباره ارکان انتشار این اوراق گفت: از آنجا که مشاوره ی عرضه انتشار این اوراق توسط تأمین سرمایه لوتوس پارسیان انجام شده است، این شرکت عضو پیشرو در تأمین مالی یاد شده است و دو رکن متعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی این اوراق را داراست. این درحالی است که دو شرکت تأمین سرمایه ملت و امید نیز در مشارکت با لوتوس پارسیان، ارکان یاد شده را برای درصدی از اوراق برعهده خواهند داشت و به این ترتیب برای انتشار این اوراق کنسرسیومی توسط سه شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، ملت و امید تشکیل شده است. بانک ملت ضامن این اوراق است و سازمان حسابرسی هم به عنوان حسابرس اوراق انتخاب شده است.

    این مقام مسئول به ارتباط مثبت صنعت خودروسازی با بازار سرمایه اشاره کرد و یادآور شد:  با در نظر گرفتن انتشار این اوراق و با مشاوره ی تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، صنعت خودروسازی از ابتدای سال جاری 2فقره تأمین مالی جمعا به مبلغ 1.050 میلیارد تومان تأمین مالی انجام داده است. مورد اول انتشار اوراق اجاره برای شرکت سایپا به مبلغ 350 میلیارد تومان بوده است و در صورت صدور مجوز انتشار اوراق مرابحه ایران‌خودرو از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، به زودی این اوراق نیز، در بورس اوراق بهادار تهران عرضه خواهد شد.

    او یادآور شد: همچنین، پیش از این نیز پذیرش دو خودرو سراتو و دنا در بورس کالا برای دو خودروساز بزرگ کشور در راستای فراهم‌سازی امکان انتشار اوراق سلف موازی، از سوی تأمین سرمایه لوتوس پارسیان انجام شده است.

    شهرآبادی درخصوص عملکرد تأمین سرمایه لوتوس پارسیان در حوزه تأمین مالی در بازار سرمایه گفت: خوشبختانه تا کنون اقدامات مؤثر و مثبتی از سوی این شرکت در بازار سرمایه انجام شده است و همین اقدامات منجر به آن شد که در ارزیابی امسال سازمان بورس و اوراق بهادار، این شرکت به عنوان فعالترین تأمین سرمایه از لحاظ فعالیت اصلی معرفی شود.

    وی به حجم تأمین مالی انجام شده با مشاوره این شرکت در بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: لوتوس پارسیان از ابتدای فعالیت خود تا کنون 13 فقره اوراق به رقم 3.890 میلیارد تومان تأمین مالی برای شرکت‌ها در بازار انجام داده است که 4 فقره از این اوراق سررسید شده و با موفقیت تسویه شده است. همچنین در حال حاضر 3.525 میلیارد تومان اوراق بدهی تحت بازارگردانی تأمین سرمایه لوتوس پارسیان در بازار سرمایه وجود دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو