فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل دفتر شهری استانداری گلستان خبرداد:

تردد ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده در گرگان

عصر خودرو- مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: حدود هزار و ۳۰۰ تاکسی فرسوده در استان گلستان داریم که از این میزان حدود هزار دستگاه آن در گرگان است.

تردد ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده در گرگان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، محمد حمیدی اظهار کرد: حدود هزارو 300  تاکسی فرسوده در استان گلستان داریم که از این میزان حدود هزار دستگاه آن در گرگان است. ضمن لزوم تعویض این تاکسی ها، در راستای جایگزینی این تاکسی ها دولت امتیازات خوبی می دهد.

    وی همچنین از  بروز رسانی ناوگان اتوبوس استان گلستان خبر داد و  گفت: با کمک شهردار پیگیری پروژه ای هستیم که امسال حدود 20 اتوبوس را بروزرسانی کرده و به ناوگان شهرداری گرگان اضافه کنیم.

    حمیدی افزود: تمام عزیزانی که، در حمل و نقل درون شهری و برون شهری،  دارای خودروی دیزلی یا گازوییل سوز هستند فقط تا پایان شهریور وقت دارند تا با مراجعه به شهرداری ها و  ثبت در سامانه، از اول مهر گازوییل دریافت کنند.

    وی با اشاره به پروژهای ناتمام و مشکلات پیش آمده در این راستا در سنوات گذشته  اظهار کرد: پروژه هایی که در سال جاری شروع می شوند که ناتمام نخواهند ماند.

    پرداخت بدهی 27 میلیارد تومانی دستگاه های اجرایی به شهرداری ها

    وی با بیان این که اتفاقات خیلی خوبی که در سال 95 در حوزه منابع اعتباری شهرداری ها افتاد، گفت: اتفاقی که برای اولین بار در تاریخ شهرداری ها در دولت تدبیر و امید افتاد، پرداخت بدهی 27 میلیارد تومانی دستگاه های اجرایی به شهرداری ها بود.

    مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان ادامه داد: در سال گذشته همچنین هفت و نیم میلیارد تومان در حوزه خدمات شهری، پسماند و گردشگری به شهرداری های استان پرداخت شد.

    وی افزود: در حوزه مدیریت بحران 7 میلیارد تومان، از محل تبصره ی 36 که به پیگیری استاندار انجام گرفت، به شهرداری ها استان تخصیص پیدا کرد. این میزان برای اجرای پروژه های دیوارسازی، بویژه ارتقای ایمنی در حوزه سیل در شهرهای استان گلستان است.

    مدیر شهری استانداری گلستان ادامه داد: سال گذشته 9هزار و 500 تن قیر در اختیار شهرداری های استان به غیر از گرگان و گنبد به صورت رایگان قرار دادیم تا معابر و کوچه ها را آسفالت کنند.

    حمیدی در ادامه از مجهز شدن تمامی شهرداری های استان گلستان به آتش نشانی استاندارد در سال جاری خبر داد و گفت: احداث 12 ساختمان آتش نشانی را در سال گذشته آغاز کردیم که در حال حاضر در مرحله  پایانی ساخت هستند. با این اقدام تقریبن تمام شهرداری های گلستان به داشتن ساختمان آتش نشانی استاندارد مجهز شوند.

    تامین منابع مالی پایدار شهرهای کوچک گلستان مشکل است

    محمد حمیدی گفت: تسهیلات ارزان قیمت با سود پایین، کمکی است  که در حوزه استانداری می توانیم به شهرداری ها گلستان، در بخش درآمد پایدار انجام بدهیم.

    حمیدی گفت: در بحث تامین منابع مالی پایدار در استان گلستان، در شهرهای کوچک با مشکل مواجه هستیم.

    وی افزود: به شهرداری هایی که در استان طرح توجیهی دارند تسهیلات داده خواهد شد. حوزه های مختلف مانند گردشگری، تجاری و بویژه سنگ شکن که هم مصالح خودش را تامین می کند و هم برای فروش می تواند درآمدزایی بکند برای نمونه، از آن جمله هستند.

    مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان در ادامه از حوزه جمع آوری پسماندها سخن به میان آورد و گفت: در استان گلستان  پسماندها و زباله های شهری و روستایی به صورت مجتمع جمع آوری و تنها در دو سایت دفع می شود که این شامل شرق استان در آزادشهر و غرب استان در آق قلا است.

    حمیدی خاطرنشان کرد: استان گلستان در زمینه عدم جداسازی پسماندها با مشکل مواجه است. ما در سال قبل برای دو شهرداری و سال جاری برای چهار شهرداری در زمینه تفکیک زباله از مبدا اعتبار گذاشتیم. شهروندان نیز برای تفکیک زباله از مبدا می توانند به ما کمک شایانی کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط