فونیکسریمکسبهتام

۱۰ دلیل برای خرید قطعات اصلی هیوندای / بخش اول: فیلتر هوا

عصر خودرو- اختلاف قیمت تقریبی قطعات اصلی و تقلبی محصولات هیوندای با توجه به سرویسی بودن و فراوانی موجودی در شرکت و بازار اندک است لذا استفاده از قطعه اصلی می‌تواند ضامن سلامتی و طول و عمر خودرو شود و در هزینه‌های مالک خودرو در درازمدت صرفه‌جویی کند.

۱۰ دلیل برای خرید قطعات اصلی هیوندای / بخش اول: فیلتر هوا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»، این روزها تنوع گسترده‌ای از قطعات یدکی محصولات هیوندای در بازار قطعات یدکی کشور وجود دارد و البته آسان موتور به‌عنوان نماینده رسمی هیوندای در ایران، قطعات اصلی (Genuine) محصولات هیوندای را عرضه می کند. قیمت قطعات یدکی موجود در بازار ممکن است از قطعات اصلی عرضه شده توسط آسان موتور پایین‌تر باشد اما آیا خرید این قطعات با قیمت پایین‌تر مقرون به‌صرفه است؟ در این بخش فیلتر هوا را به‌عنوان یک قطعه مهم در کارکرد خودرو بررسی می‌کنیم.


    خطر استفاده از فیلتر هوای تقلبی: آسیب به بدنه سیلندر، آسیب به رینگ پیستون، رسوب روغن، کمپرس موتور
    فیلتر هوا وظیفه دارد از ورود ذرات خارجی و گردوغبار به داخل موتور خودرو جلوگیری کند. بافت فیلتر هوا باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند جلوی ورود ذرات ریز را بگیرد و در عین حال مانع از عبور جریان هوا نشود.


    فیلترهای تقلبی خودروهای هیوندای هرچند ازنظر ظاهری مشابه نمونه‌های اصلی هستند اما بافت آن‌ها به‌گونه‌ای است که نمی‌تواند جلوی ورود ذرات ریز را بگیرد و این مسئله باعث می‌شود به‌مرور این ذرات وارد موتور خودرو شده و بر روی دیواره سیلندر خط بیاندازند. به‌علاوه فیلترهای تقلبی نمی‌توانند جلوی ورود سیلیس موجود در هوا را بگیرند که این مسئله درنهایت باعث رسوب سیلیس در روغن‌موتور و گرفتگی مسیرهای روغن و آسیب به موتور می‌شود که هزینه تعمیر آن می‌تواند تا چند میلیون تومان برآورد گردد. این در حالی است که اختلاف قیمت فیلترهای اصلی هیوندای که توسط آسان موتور عرضه می‌شود با نمونه‌های تقبلی موجود در بازار بسیار اندک است.
    با خرید قطعات اصلی هیوندای از خودرو خود محافظت کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم