فونیکسریمکسبهتام

ربیعی :

سیاست دولت توانمند سازی افراد جامعه است

عصر خودرو- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم واگذاری پنج هزار دستگاه وانت به مدد جویان کمیته امداد امام خمینی ( ره) گفت: مهمترین سیاست رفاهی دولت، توانمندسازی افراد و حرکت به سمتی است که دیگر شاهد فقر مطلق در جامعه نباشیم.

سیاست دولت توانمند سازی افراد جامعه است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، «علی ربیعی« امروز (سه شنبه) در مراسم آغاز واگذاری پنج هزار دستگاه وانت به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: سیاست آینده دولت واگذاری امور به سازمان های مردم نهاد است و برنامه امروز رونمایی از یک نماد همکاری است.

    وی تصریح کرد: این تفاهم نامه کمک به اشتغال و تولید خودروسازان و قطعه سازان، توانمندسازی خانواده ها و یاری رسانی به شبکه توزیع روستایی است و توانستیم در چارچوب حل مشکلات جامعه روستایی که یکی از آنها مساله حمل و نقل است، گام برداریم.
    ربیعی ضمن یادآوری سیاست مباره با فقر مسکن، آموزش و درمان در دولت یازدهم خاطرنشان کرد: مبارزه با فقر درآمدی، مشکلات تغذیه و ایمنی در آینده دنبال خواهد شد.
    همچنین «پرویز فتاح» رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این مراسم گفت: توافق سه جانبه در ماه مبارک رمضان بین کمیته امداد، صندوق کارآفریرنی امید و شرکت زامیاد برای اجرای این طرح امضا شد، امروز هم عملیاتی شدن آن را شاهد هستیم که سهم کمیته امداد آورده نقدی 500 میلیارد ریالی است.
    به گفته این مقام مسئول، سهم صندوق کارآفرینی امید 2 برابر این رقم به میزان یکهزار میلیارد ریال است که همه این مبالغ به صورت قرض الحسنه تامین شد و تسهیلات تا چهار ماه تنفس دارد و قرار شده شرکت زامیادوانت ها را در دوره سه ماهه تحویل دهد.
    فتاح گفت: پنج هزار دستگاه وانت تحویلی به روستاها می رود و این یک حرکت جهادی در سال مزین به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.
    رئیس کمیته امداد امام خمینی ( ره ) یادآور شد: افراد شناسایی شده از این قابلیت برخوردارند که پنج هزار خانواده را از تحت پوشش کمیته امداد خارج کنند.
    وی افزود: این تجربه ای موفق در ادامه تجارب قبلی کمیته امداد در خرید و واگذاری 2 هزار دستگاه تراکتور از تراکتورسازی تبریز و خرید خودروهایی از شرکت ایران خودرو با همکاری بنیاد مستضعفان است.
    فتاح تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره ) مساله خوداتکایی خانواده های تحت پوشش را در دستور کار خود دارد و سال گذشته 102 هزار فقره وام به ارزش 14 هزار میلیارد ریال را فراهم کرد و توانست 175 هزار خانواده را از تحت پوشش این نهاد انقلاب خارج سازد؛ این تسهیلات امسال به 21 هزار میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.
    «مهدی جمالی» مدیرعامل سایپا نیز در این مراسم از قبول تخفیف 25 میلیون ریالی برای خودرو مزبور و برای یاری رسانی به اعضای جامعه هدف کمیته امداد در این طرح خبر داد.
    «اصغر نوراله زاده» مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید هم گفت: این صندوق با تامین مالی این طرح انتظار می رود بتواند در ساماندهی شبکه توزیع و حمل و نقل کشور موثر واقع شود و با توانمندسازی اعضای جامعه هدف کمیته امداد در بهبود فضای کسب و کار نقش آفرین باشد.
    همچنین «فریدون حمیدی» مدیرعامل شرکت زامیاد افزود: سه هفته پیش قرارداد اجرای این برنامه به امضا رسید و کمیته امداد هم مصمم است تا طرح واگذاری پنج هزار دستگاه وانتزامیاد را در مدت 2 ماه اجرایی سازد.
    حمیدی گفت: این شرکت برای واگذاری پنج هزار دستگاه دیگر از این وانت ها به کمیته امداد در مرحله دوم آمادگی دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو