فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۱۸۳۳»

افزایش ۲ درصدی مصرف بنزین در اهواز همزمان با شدت گرما

عصر خودرو- مدیر شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه اهواز گفت: مصرف بنزین در کلانشهر اهواز با شدت گرفتن گرمای طاقت فرسا ، ۲ درصد نسبت به تیرماه ۱۳۹۵ افزایش یافته است.

افزایش ۲ درصدی مصرف بنزین در اهواز همزمان با شدت گرما
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، عبدالصاحب شمخانی علت افزایش مصرف بنزین در اهواز را استفاده مداوم از کولر خودروها عنوان کرد و افزود: مصرف بنزین در فصل تابستان و متعاقب آن مسافرت شهروندان خوزستانی ، کاهش می یابد ولی شدت گرما امسال به حدی رسید که مردم به ناچار حتی در شب ها از کولر خودرو در مدت طولانی استفاده می کنند که این همین امر سبب افزایش مصرف بنزین در اهواز شده است.
    وی گفت: استفاده از کولر خودرو ، مصرف بنزین تا حدود زیادی افزایش می دهد.
    گفته می شود گرمای 54 درجه و زمان تداوم آن در برخی مناطق خوزستان از جمله اهواز در 50سال گذشته سابقه نداشته است.
    مدیرشرکت پخش فراورده ها نفتی منطقه اهواز با بیان اینکه با وجود افزایش میزان مصرف بنزین در کلانشهر اهواز ، مشکلی در تامین بنزین یورو4 نداریم اظهار کرد: بنزین یورو 4 مورد نیاز کلانشهر اهواز ، از طریق پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند اراک تامین می شود.
    شمخانی با اشاره به اینکه بسیاری از جایگاههای عرضه گاز فشرده(سی ان جی) در استان خوزستان در ساعات گرم روز به صورت خودکار از مدار عملیات خارج می شوند افزود: تعطیلی موقت این جایگاه از ساعت 14 تا 18 بعدازظهرها در سال های گذشته نیز امری معمول بوده است و خاص امسال نیست.
    وی گفت: با کاهش شدت گرما ، عرضه گاز سی ان جی از سرگرفته می شود.
    بر اساس این گزارش، بسیاری از شهروندان اهوازی در روزهای اخیر به علت شدت گرمای نفسگیر ، خریدهای خود را به ساعات شب موکول می کنند به گونه ای که از غروب تا پاسی از شب ، ترافیک سنگین در مناطق مرکزی اهواز به چشم می خورد.
    در همین حال دو شرکت توزیع نیروی برق خوزستان و اهواز به مردم توصیه کردند از استفاده وسایل پرمصرف برقی در ساعات پیک( 13 تا 18) و از غروب آفتاب تا ساعت 23 خودداری کنند تا با قطعی برق رو به رو نشوند و شبکه نیز توان تحمل بار را داشته باشد.
    در تیرماه امسال گزارش های متعددی از قطعی برق در مناطق مختلف خوزستان به خصوص اهواز دریافت شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو