فونیکسریمکسبهتام

تویوتا کمری ۲۰۱۸؛ همچنان با اقتدار به پیش

عصر خودرو: شما هم احتمالا جزو آن دسته از افرادی خواهید بود که محصول ستودنی و جدید تویوتا را تحسین می کنید. مدیریت ارشد کمپانی تویوتا پس از سال ها به مهندسین خود دستور داد که فرانچایز سدان های میان رده را تغییر دهند.

تویوتا کمری ۲۰۱۸؛ همچنان با اقتدار به پیش
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵:۰۰
  • 1
  • 1
  • 1
  • تویوتا کمری 2018؛ همچنان با اقتدار به پیش
  • 1
  • 1
  • 1

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از برترین ها ،  با توجه به تصویری از تویوتا کمری 2018 که به رنگ بژ ماسه ای در اینترنت منتشر شده، به نظر می رسد تویوتا یک تجدید نظر اساسی در ساخت ماشین های خود کرده است چرا که با یکنواخت شدن طراحی محصولاتش، باعث مهاجرت خریداران از خرید سدان ها به SUV ها شده بود.

مهندسان تویوتا در 15 سال گذشته ریسک های منطقی زیادی را به جان خریده اند تا با طراحی های خلاقانه خود بتوانند فروش مدل های کمری را همواره در صدر نگه دارند؛ پس به نظر شما چرا باید دست به تغییرات در بهترین و پرفروش ترین محصول کمپانی تویوتا بزنند؟
 

در مدل 2018 کمری، به جرات می توان گفت که روزهای پرالتهاب تویوتا که هنوز از نتیجه ریسک اعمال تغییرات در مدل جدید و بازخورد مشتریان خبر نداشتند، به پایان رسیده است. چرا که در مدل 2018 کمری، تویوتا این جسارت را پیدا کرده تا ورقه فلز به کار رفته در بدنه ماشین را نیز عوض کند و به عقیده کارشناسان شرکت، مشتریان به زودی درمی یابند که چرا باید بابت سدانی به این زیبایی مبلغ بیشتری پول پرداخت کنند. تویوتا در این مدل نیز از علاقه خود به ساخت ماشین هایی با 6 سیلندر دست نکشیده و این در حالی است که دیگر رقبا عمدتا به سمت استفاده از موتورهای 4 سیلندر داخلی پیش می روند.

از این گذشته تویوتا تصمیم گرفته تا ارتفاع سقف و جایگاه صندلی های سرنشینان را در این ماشین، یک اینچ کمتر کند که این مورد ممکن است زاویه دید راننده را تحت تاثیر قرار دهد و آن را خراب کند و رانندگی با این ماشین در مسیرهای پرترافیک یا مسیرهای صعب العبور را سخت تر کند.

واقعا مهندسان تویوتا چه کسانی هستند و چرا دست به این ریسک های خطرناک زده اند؟ آیا آنها مزیت های کمری در مقایسه با دیگر رقبا را فراموش کرده اند؟


کابین و صندلی راننده

با توجه به افزایش طول  فاصله دو چرخ از هم در معماری TNGA، تا حدی فضای داخلی برای سرنشینان کوچکتر شده است. در قسمت فضای پای سرنشینان عقب و قسمت بالایی آن شاهد 0.9 اینچ کمتر از نمونه های قبل هستیم و فضای سرنشینان جلو نیز حدود نیم اینچ کوچکتر شده است؛ اما با این وجود، فضای داخلی این ماشین همچنان بزرگ و با قابلیت دید مناسب ارزیابی می شود و باید به پایین تر آمدن قسمت کمربند ایمنی در این ماشین هم اشاره کنیم که ابتکار جالب و مناسبی محسوب می شود.

تویوتا کمری 2018

ماشین های مدل گازسوز کمری فضای ناچیز 0.3 فوت مکعب را در قسمت فضای صندوق عقب از دست می دهند اما در عوض مدل های هیبریدی 2 فوت مکعب فضای اضافه در قسمت صندوق عقب خواهند داشت. لازم به ذکر است که  40 تا 60 فوت مکعب نیز به فضای داخلی ماشین در صورت تا شدن صندلی ها افزوده می شود و این امکان به خاطر قرار گیری باتری در زیر صندلی های سرنشینان عقب به دست آمده است.

کار کردن با کنترل های اولیه و ثانویه در این ماشین بسیار ساده است چرا که دکمه ها و سوییچ ها درست در جایی قرار دارند که انتظار آن را دارید. در سیستم صوتی این ماشین نیز از یک بلندگوی 800 وات JBL استفاده شده که فضای صوتی مناسبی را در اتاق کمری 2018 ایجاد می کند و شما قادر خواهید بود تا از سایت های اسپوتیفای، پاندورا، XM/Sirius به طور مستقیم آهنگ های مورد علاقه خود را با کیفیت بالا پخش کنید. خبری از اپل کارپلی و اندروید اتو در این مدل از تویوتا نیست و کمپانی تویوتا ترجیح داده است از سیستم اختصاصی خود موسوم به اسکوت GPS در این مدل استفاده کند.
 
این سازوکار جدید در سر چهار راه ها و تقاطع ها توسط اپلیکیشن Entune تویوتا به راننده کمک می کند و قادر است آخرین اخبار مربوط به بورس و سهام، ورزش، موسیقی را به اطلاع راننده برساند و با سیستم سرگرمی تویوتا نیز ارتباط برقرار کند.

یک نکته منفی در این مورد وجود دارد و آن اینکه برای انتقال آدرس از گوشی به اسکوت باید از بلوتوث گوشی و یا قرار دادن گوشی در جایگاه ویژه ای که برایش تعبیه شده، استفاده کنید که کار را برای راننده کمی سخت می کند و استفاده از این سرویس نیز هزینه اشتراکی به همراه دارد که البته برای سه سال اول مجانی اما از آن پس سالی 25 دلار شارژ خواهید شد.

موتور

این قسمت، جذاب ترین قسمتی است که بیشتر خریداران کمری دوست دارند اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنند؛ پیشرانه 2.5 لیتری جدید کمری که از سیستم نیروی داینامیک استفاده می کند، نسبت به مدل های قبلی 25 اسب بخار بیشتر قدرت دارد و توانسته مقیاس  مصرف سوخت بهینه را نیز بهبود بخشد چرا که نرخ EPA در این مدل 4/6 مایل در هر گالن در طی مسافت های شهری و اتوبان بیشتر از مدل های قبلی است. لازم به ذکر است مدل های XSE کمری 2018 حتی 3 اسب بخار نیز بیشتر از مدل های عادی دارند و مصرف سوخت بهینه در آنها نیز 1.2 بهتر از مدل های عادی می باشد.

مدل های بازطراحی شده شش سیلندر با پیشرانه 3.5 لیتری نیز 33 اسب بخار قوی تر از مدل های 4 سیلندر کمری 2018 هستند و نرخ مصرف سوخت بهینه آنها نیز 1 واحد در شهر و 2 تا 3 واحد در اتوبان ها بهتر از آن مدل ها است.کمری هایی که از موتورهای هیبریدی آتگینسون با پیشرانه 2.5 لیتری استفاده می کنند نیز 20 اسب بخار قوی تر از مدل های پیشین هستند که این قدرت موتور در صورت استفاده از موتور برقی در کمری 2018 به اندازه 23 اسب بخار افت می کند.

بنابراین با معجزه سیستم های جدید هیبریدی به کار رفته در این ماشین، شاهد افزایش 8 تا 208 اسب بخاری قدرت موتور هستیم و نرخ مصرف سوخت بهینه نیز در شهر و اتوبان بین (40-42/37-38) و (44-51/47-53) می باشد. البته مدل های LE رکوردهای بهتری از خود بر جای گذاشته اند که این مورد هم به خاطر ارتقا باتری از نوع شیمیایی به لیتیوم یونی می باشد.

شاید برای علاقه مندان به دانستن جزئیات بیشتر جالب باشد که بدانند از سیستم D4 (تزریق سوخت مستقیم و پورتی) در این ماشین استفاده شده و نرخ فشرده سازی آن نیز در مدل های با پیشرانه 2.5 لیتری از 10.4:1 به 13:1  و در مدل های شش سیلندر از 10.8:1 به 11.8:1  و در مدل های هیبریدی از 12.5:1 به 14:1 ارتقا یافته است.(توجه داشته باشید که با بسته شدن آخرین سوپاپ، ترکیب هوا و سوخت با نرخ فشرده سازی 14 صورت نمی گیرد اما محصول احتراق نهایی در بیشتر اوقات با همین نرخ کار می کند)

دیگر بهینه ساز های قدرت ماشین شامل کنترل های متغیر روغن و سیستم خنک کننده و زمان بندی راه اندازهای برقی سوپاپ های مختلف در موتور های 2.5 لیتری گازسوز و هیبریدی است. در موتورهای 6 سیلندر شاهد کنترل های هیدرولیک بیشتری هستیم که قدرت عملیاتی موتور اتکینسون در شرایط مختلف را بالا می برد.

مشکل بزرگی که در قسمت موتور این ماشین مشاهده می شود، نحوه کالیبره شدن سیستم انتقال 8 دنده آن است. هنگامی که با این ماشین به آهستگی رانندگی کنید، موتور ان بسیار روان کار می کند اما دکمه اسپورتی در تریم های XLE و XSE و مدل های 6 سیلندر تعبیه شده است که در صورت استفاده از این حالت، موتور ماشین کمی سخت کار می کند. با این ویژگی ها البته شما قادرید سواری پرهیجانی را با این ماشین تجربه کنید و با استفاده از دنده های پایینتر در سرپیچ های تند با دنده معکوس به جای ترمز کردن، از انحنای پیچ ها تند به سادگی عبور کنید.

نکته عجیب دیگری که در مورد این ماشین وجود دارد این است که وقتی در یک جاده در حال حرکت هستید و به یکباره پا را بر روی پدال گار فشار می دهید، به اندازه کسری از ثانیه تا اعمال این حرکت در ماشین زمان برده می شود و به نظر می رسد قبل از رسیدن به دنده مناسب، به یک دنده واسط رفته و سپس به دنده مناسب تغییر می کند. در مدل های هیبریدی SE دنده ها عجیب تر هم هستند.

وقتی در حال افزایش سرعت هستیم و دکمه + را می فشاریم، دنده افزایش پیدا می کند وشتاب ماشین بیشتر می شود اما این افزایش شتاب و سرعت، آنقدر ها که انتظار دارید نیست و وقتی برای دنده معکوس کشیدن دکمه – را می فشارید، به یکباره صدای موتور زیاد می شود و این در حالی است که کاهش شتاب قابل توجهی در ماشین دیده نمی شود و در بیشتر مواقع مجبور به استفاده از ترمز هستید.

سواری و کنترل ماشین

مدل های کمری همواره به سواری دلپذیر معروف بوده اند و سواری راحت همیشه به عنوان دغدغه اصلی مهندسین تویوتا مطرح بوده است. این مدل در واقع نسل هشتم کمری محسوب می شود که بیشترین بهبود کیفیت را نسبت به مدل های قبلی تجربه می کند و به جرات می توان گفت سواری با این ماشین، لذت بخش تر از هر مدل قدیمی تر از آن است و این موضوع را می توان ریشه در پایین آمدن ارتفاع ماشین و افزایش 1.9 اینچی فاصله دو محور و استفاده از سیستم تعلیق جدید در کمک فنرهای عقب دانست.

عبور از پیچ ها در این ماشین بسیار عالی و تخت انجام می گیرد به طوری که حین عبور از پیچ ها، ماشین در بالانس کامل است. فرمان دقیق کمری 2018 نیز به یک سواری عالی با آن کمک شایانی کرده است به طوری که در حین عبور از پیچ ها من همواره به خودم یادآوری می کردم که سوار بر یک محصول تویوتا هستم، پس جای نگرانی وجود ندارد.

کمک فرمان برقی این ماشین هر رکوردی در طی پیست را در هم می شکند و این ماشین طوری تنظیم شده است که هرگز شاهد حرکتهای سریع یا آهسته در فرمان و تکان های شدید در آن نیستیم.خنی در مدل های هیبریدی LE که از تایرهای بلند فایراستون 205/65R16 استفاده شده است می توایند از پیچ ها با سرعت زیاد و بدون مشکل عبور کنید اما کمی از چسبندگی تایرها به سطح جاده کم می شود که مشکل چندان حادی نیست. استفاده از آن تایرها شاید راحت ترین گزینه باشد اما استفاده از تایرهای میشلن در مدل های XSE شش سیلندر، به راننده امکان عبور از سخت ترین جاده ها و پیچ ها را بدون هیچ مشکلی می دهد.

مثل همیشه، در کمری ها از ورقه فلزی در بدنه استفاده شده است که در سرعت های بالا نیز کمترین صدای بیرون به داخل اتاق ماشین منتقل می شود و تنها زمانی که نیاز به دنده معکوس کشیدن دارید، صدای موتور در داخل اتاق ماشین شنیده می شود که این اتفاق نیز در رانندگی بسیار نادر است.

ایمنی و قیمت ماشین

به نظر می رسد، تویوتا تمامی تست های ایمنی و کیسه هوا را با بهترین نمره پشت سر بگذارد چرا که سیستم Sense P استاندارد در تمامی مدل های کمری 2018 به کار رفته است. در آخرین به روزرسانی این سیستم، شاهد به کارگیری فناوری ترمز اتوماتیک قبل از تصادف با عابر پیاده هستیم.

از دیگر امکانات این سیستم می توان به حرکت در بین دو خط، تپه نوردی، بوق هشدار اتوماتیک، سیستم کروز اتوماتیک اشاره کرد. تریم هایی که نامشان با X شروع می شود از فناوری کمک پارک، مانیتور نقطه کور، ترمز حین نزدیک شدن به ترافیک،قفل کردن خودکار ترمزها و ترمز برقی حین پارک کردن نیز بهره می برند. Drive start control از عقب جلو رفتن بیهوده ماشین حین پارک کردن جلوگیری می کند.

با توجه به برخی امکانات اضافه شده به این مدل، انتظار می رود مدل های L کمری 2018 قیمیت معادل 24380 دلار داشته باشند و بقیه مدل ها نیز با اضافه کردن آپشن های اختیاری بین 1000 تا 5000 دلار بیشتر از این مدل پایه قیمتگذاری شده اند.

در نهایت با توجه به اینکه ما پنج مدل مختلف از کمری 2018 را سوار شدیم و با هریک مسافتی حدود 25 تا 30 مایل را رانندگی کردیم، باید به کمپانی هوندا هشدار دهیم که رقیب جدیدش بسیار قدرتمند است و باید فکری به حال نسل دهم آکورد خود که در پاییز امسال روانه بازار می شود، بکند. اما با این وجود به جرات می توان گفت که کمپانی تویوتا، سلطان بی چون و چرای تولید سدان های میان رده در کل بازار است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو