فونیکسریمکسبهتام

مروری بر دوج دِمون، هیولای شتاب

سریع‌تر از همه

عصر خودرو- شرکت دوج به دنبال توسعه مدل‌های قدرتی خود، چندی قبل مدل دمون (Demon) را براساس چلنجر هلکت تولید کرد. دمون به‌طور ویژه ساخته شده است تا در مسابقات شتاب (درگ) شرکت کند هرچند مجوز تردد در بزرگراه‌ها را هم دارد و با قدرت بیش از ۸۰۰ اسب بخاری خود هم‌اکنون عنوان سریع‌ترین خودرو تولید انبوه جهان را یدک می‌کشد.

سریع‌تر از همه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایران ، این خودرو یک هیولای واقعی است و قلبی آتشین در سینه دارد. دوج برای این خودرو یک موتور 2/6لیتری در نظر گرفته است که مشابه آن را بر روی هلکت هم دیده‌ایم، اما با تغییراتی در موتور، دمون در پیست می‌تواند 840 اسب بخار قدرت و 1043 نیوتون متر گشتاور تولید کند.

      تقویت موتور
    همان‌طور که گفتیم موتور این خودرو از روی مدل هلکت برداشته شده است. در هلکت این موتور می‌تواند 707 اسب بخار قدرت تولید کند اما برای دمون 25 قطعه اصلی موتور تغییر کرده است تا قدرت به 840 اسب بخار برسد. برای این منظور سوپرشارژر بزرگ‌تر شده است و فشار هوا افزایش پیدا کرده است. غیر از این از دو پمپ سوخت به‌جای یک پمپ برای این موتور استفاده شده است.

      تایر
    برای دست‌یابی به یک شتاب بالا و البته برای جلوگیری از هرزگردی تایر در زمان شتاب‌گیری، تایرهای عقب این خودرو ویژه رقابت‌های درگ طراحی شده‌اند و عملاً تایرهای مسابقه‌ای هستند. با عرض 315 میلی‌متر، این تایرها با نیتروژن پر می‌شوند. نکته جالب اینکه این تایرها سقف سرعت کمتری از هلکت دارند و جالب‌تر اینکه در زمین‌های خیس و در سرمای زمستان اجازه رانندگی با آن در بزرگراه را ندارید.

      شتاب
    این هیولا ساخته شده است تا در شتاب بتواند رقبا را به‌زانو درآورد و برای این منظور هم آماده است چراکه می‌تواند صفر تا صد کیلومتر در ساعت را طی 3/2 ثانیه طی کند که حتی از بوگاتی شیرون هم سریع‌تر است. این خودرو همچنین می‌تواند یک‌چهارم مایل (402 متر) را طی 65/9ثانیه طی کند که سریع‌تر از هر خودرو تولید انبوهی در جهان است.

      محدودیت
    این خودرو به‌طور قانونی با موتوری به قدرت 808 اسب بخار عرضه شده است اما با بهره‌گیری از سوخت با اکتان بالا که در پیست‌های مسابقات درگ وجود دارد قدرت آن به سقف 840 اسب بخار می‌رسد. سرعت این خودرو برای جلوگیری از آسیب به تایرها در زمان رانندگی در بزرگراه‌ها بر روی 270‌کیلومتر در ساعت محدود شده است.

      صندلی
    دمون یک خودرو مسابقه‌ای کامل است و بدون صندلی سرنشین و صندلی‌های عقب عرضه می‌شود و البته اجازه نصب آن را هم ندارید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو