فونیکسریمکسبهتام

سرپرست شعب استان فارس نگین خودرو

کولئوس معادلات بازار را تغییر داده است

عصر خودرو- نگین خودرو، نماینده رسمی رنو فرانسه در ایران طی سال‌های اخیر روند صعودی قابل‌توجهی در فروش خودروها داشته است.

کولئوس معادلات بازار را تغییر داده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، این مسئله غیر از تغییرات مدیریتی در این شرکت، به عرضه محصولات جدید بازمی‌گردد اما در کنار این‌ها باید به توسعه شعب و نمایندگی‌های نگین خودرو در سراسر کشور نیز اشاره کرد، امری که باعث شده دسترسی عمومی به خودروهای رنو و خدمات و قطعات آن‌ها افزایش یابد و این مسئله یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های نگین خودرو در آینده نیز هست. در حاشیه نمایشگاه خودرو شیراز با محمد نیکوان، سرپرست شعب منطقه فارس نگین خودرو به گفتگو نشستیم تا از او در زمینه وضعیت بازار خودرو شیراز و جایگاه رنو در این بازار جویا شویم.

    نیکوان درباره وضعیت بازار خودرو در شیراز گفت:"شیراز یکی از بازارهای بزرگ خودرو در کشور است و به دلیل سطح درآمدی بالای بسیاری از ساکنین آن، عملا پایتخت جنوب کشور به شمار می‌رود. همین مسئله باعث شده خریداران خودرو در شیراز علاوه بر آنکه خودروهای گران‌قیمت را خریداری می‌کنند اکثرا چند دستگاه خودرو داشته باشند. به همین دلیل شیراز همیشه بازار خوبی برای خودروها بوده است."
    وی در مورد وضعیت رنو در بازار خودرو شیراز و استان فارس گفت:"رنو از زمان حضورش و به‌ویژه در سال‌های اخیر وضعیت خوبی در شیراز داشته است. پیش از این بعضی از برندها مشکلاتی در زمینه فعالیت‌های واردکنندگان متفرقه داشتند اما ازآنجایی‌که نگین خودرو به‌طور مستقیم در ارتباط با رنو فرانسه است، دچار مشکلاتی در این زمینه نشده بود و به همین دلیل اختیار بازار رنو در ایران را در دست داشت. ما کارمان را در شیراز به شکل فعلی از سال 94 آغاز کردیم و از آن زمان توانسته‌ایم دومین شعبه پرفروش نگین خودرو پس از تهران باشیم که این مسئله نشان‌دهنده علاقه و اعتماد عمومی مردم به محصولات رنو و خدمات نگین خودرو است. در حال حاضر با دو شعبه و یک نمایندگی در خدمت همشهریان شیرازی هستیم."
    مدیر شعب منطقه فارس در زمینه خدمات پس از فروش محصولات رنو در این منطقه گفت:"متناسب با فروش بالای محصولات رنو، نگین خودرو تصمیم به توسعه خدمات پس از فروش گرفت و به این ترتیب یک تعمیرگاه بسیار بزرگ در مرکز شهر شیراز و در کنار یکی از شوروم‌های رنو با سرمایه‌گذاری نگین خودرو تاسیس شد. مساحت این تعمیرگاه 1500 متر است که در کنار شوروم ما به مساحت 500 متر واقع شده است. این شوروم مطابق با آخرین استانداردهای رنو فرانسه طراحی شده است و بالاترین سطح سرویس‌ها در زمینه فروش و خدمات پس از فروش و قطعات را ارائه می‌کند."
    وی در مورد محبوب‌ترین خودروهای رنو در شیراز گفت:"به‌طور قاطع می‌توان بگویم از تمامی محصولات رنو استقبال خوبی در شیراز شده است. البته زمانی که فلوئنس از سوی نگین خودرو عرضه می‌شد این خودرو بسیار محبوب بود و فروش بالایی داشت. ما داستر را هم به‌عنوان یک کراس‌اوور اروپایی و اقتصادی داریم که محبوب است. سیمبل هم به‌خوبی توانسته فاصله قیمتی 50 تا 100 میلیون تومان را که معمولا خودروهای وارداتی در آن حضور ندارند و توسط خودروهای چینی پر می‌شد را پر کند. در کنار این‌ها نسل جدید محصولات رنو شامل تلیسمان و کولئوس به دلیل طراحی ظاهری زیبا، توان فنی بالا و البته سطح مناسب امکانات رفاهی توانسته‌اند نظر بازار را جلب کنند و بسیار موردتوجه شیرازی‌ها قرار گرفتند. این روزها خریداران به اهمیت بالای کیفیت محصولات پی برده‌اند و به همین دلیل برای خرید خودروی با کیفیت حاضر به هزینه کردن هستند. البته به این نکته هم باید اشاره کنم از زمان عرضه کولئوس این خودرو در بازار خودرو شرایط بسیار موفق بوده است و عملا معادلات بازار را به سمت رنو برگردانده."
    نیکوان در مورد نمایشگاه خودرو شیراز هم گفت:"نمایشگاه شیراز همیشه نمایشگاه مهمی بوده و استقبال خوبی هم از آن می‌شده اما امسال به نظرم بازدیدکننده بیشتری به نمایشگاه آمده است و استقبال بیشتر است. از سوی دیگر امسال برندها هم حضور پررنگ‌تری دارند و این مسئله رقابت را بالاتر می‌برد. البته خوشبختانه رنو به‌خوبی توانسته خود را در این نمایشگاه معرفی کند و تخفیف ویژه در نظر گرفته شده از سوی نگین خودرو برای نمایشگاه خودرو شیراز در کنار تنوع محصولات و البته مدل‌های جدیدی همچون کولئوس باعث شده استقبال از غرفه رنو بسیار بالا باشد. خوشبختانه مردم شیراز اعتماد بالایی به برند رنو دارند تا جایی که ما عملا تبلیغات کمی در مورد محصولات رنو انجام می‌دهیم و بسیاری از مشتریان ما از طریق دیگر مشتریان به خرید محصولات رنو ترغیب شده‌اند. در این مدت البته برای افزایش آگاهی عمومی در مورد محصولات رنو، خودروهایی را در مراکز خرید بزرگ شیراز به نمایش گذاشته‌ایم که بسیار موفق بوده‌اند."
    وی در پایان گفت:"اگر جمعیت شیراز را با جمعیت تهران مقایسه کنیم به نظرم استقبال از نمایشگاه خودرو شیراز حتی بیش از نمایشگاه شهر آفتاب بوده است و این مسئله نشان می‌دهد شیراز بازار بسیار مهم و بزرگی برای خودرو در کشور است."

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم