فونیکسریمکسبهتام

تا سال ۲۰۴۰؛

فروش خودروی سوخت فسیلی در انگلیس ممنوع می‌شود

عصر خودرو- انگلستان به فرانسه پیوست و اعلام کرد تا سال ۲۰۴۰با خودروهای سوخت فسیلی خداحافظی می‌کند.

فروش خودروی سوخت فسیلی در انگلیس ممنوع می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، انگلستان به جدیدترین کشور اروپایی تبدیل شد که اعلام کرد دوره خودروهای با سوخت دیزلی و بنزینی به پایان رسیده است. در شرایط کنونی یا باید مثل خودروسازانی مانند ولوو، به رقابت برای ساخت خودروی الکتریکی وارد شد و یا با عواقب عقب ماندن از این حرکت جهانی روبرو شد.

    دو هفته پس از این‌که فرانسه برنامه خود را برای کاهش آلودگی هوا و تبدیل شدن این کشور به کشوری که عاری از کربن باشد، اعلام کرد، در لندن هم طی اقدامی مشابه دولت اعلام کرد فروش خودروهای با سوخت فسیلی را تا سال 2040 ممنوع خواهد کرد. برای صنعت خودروسازی پایان عصر خودروهای با نیروی سوخت فسیلی چالش‌های بزرگی به همراه دارد و این طور نیست که همه به استقبال آن بروند.

    مدیر اجرایی ارشد انجمن سازندگان و تاجران وسایل نقلیه موتوری، مایک هاوز می‌گوید: در صورتی‌که ما به بخش خودروسازی موفق انگلستان زمان کافی برای تطبیق ندهیم، ممکن است باعث تضعیف این صنعت بشویم. ممنوعیت فوری می‌توانست موجب آسیب دیدن بازار کنونی خودروهای نو شود و بخش صنعت خودروسازی کشور ما را که درحال حاضر بیش از 800 هزار شغل را در سراسر انگلستان ایجاد کرده است، به مخاطره بیاندازد. صنعت راهکار مثبتی را می‌طلبد که به مشتریان برای خرید این خودروها انگیزه دهد.

    شرکت دایملر که سازنده خودروهای مرسدس بنز است مشتاق تقویت تولید موتورهای دیزل خود است چراکه بسیاری از خودروهای شاستی‌بلند لوکس و پرقدرت و سدان‌های بزرگ خود را با این موتورها به حرکت در می‌آورد، اما سایر خودروسازان درحال پذیرفتن این واقعیت جدید، با آغوش باز هستند. شرکت خودروسازی سوئدی ولوو اعلام کرد که تا سال 2019 تمام خودروهای تولید شده توسط این شرکت دارای موتور الکتریکی خواهد بود و در همین زمان شرکت بی‌ام دابلیو اعلام کرد که ورژن الکتریکی خودرو کوچک سمبلیک خود، «مینی»، را در انگلستان تولید خواهد کرد.

    حرکت جهانی به سمت تولید خودرو الکتریکی موجب متحول شدن برخی بخش‌ها خواهد شد؛ غول‌های نفتی از کاهش تقاضای بنزین آسیب خواهند دید و دیگر تولیدات موتورسازان سوخت فسیلی به درد بازاری که در آن خودروهای الکتریکی پر طرفدار هستند نخواهد خورد. در انگلیس این تصمیم تا حدودی به علت پیروی از قوانین کاهش آلایندگی اتحادیه اروپا انجام می‌شود که حتی درصورتی‌که انگلیس از این اتحادیه خارج شود موظف به رعایت آن خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو