فونیکسریمکسبهتام

فرسوده‌های ناوگان حمل و نقل بازنشسته می‌شوند

عصر خودرو- مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با بیان اینکه خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل خارج می شوند گفت: سن فرسودگی و جمع آوری اتوبوس و مینی بوس با مصوبه هیات وزیران ۱۵ سال، سواری کرایه ۱۰ سال و باری ۲۵ سال است.

فرسوده‌های ناوگان حمل و نقل بازنشسته می‌شوند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، حمیدرضا شهرکی ثانوی در نخستین نشست کارگروه ارتقاء سطح حمل و نقل منطقه جنوب شرق کشور در منطقه گردشگری باغ شاهزاده ماهان در جمع خبرنگاران افزود: سهم تصادفات سیستم حمل و نقل عمومی کشور تنها 6 درصد از تصادفات است و مابقی توسط وسایل نقلیه شخصی رخ می دهد.
    وی با بیان اینکه حرکت به موقع ناوگان حمل و نقل مسافر بخشی از استاندارد کار است، گفت: نیمی از صندلی های ناوگان حمل و نقل مسافر خالی است و با توجه به هزینه ها، مسافرت برای این خودروها صرفه اقتصادی ندارد و برخی از رانندگان می خواهند ظرفیت بیشتری فروش بلیط داشته باشند و به همین علت تاخیر می کنند.
    شهرکی اظهار کرد: تاخیر اتوبوس از پایانه تشریفاتی دارد که باید متناسب سازی شود بخشی از تاخیر به علت نظارت ها، ارسال اطلاعات، معاینه فنی و بررسی اسناد است و تاخیر بیش از حد تخلف محسوب می شود.
    وی تصریح کرد: در بخش زیادی از ایام سال در فروش بلیط عرضه بیش از تقاضا است و باید رانندگان به سمت خدمات در مسیرهای کوتاه تر بروند و شیوه های فروش بلیط ارتقاء داده شود و می توان از طریق تلفن همراه، سامانه پیام کوتاه، کیوسک، آژانس های داخل شهر مراحل رزرو و فروش بلیط را انجام داد.
    مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: باید گرایش مردم را به استفاده از ناوگان عمومی برد و برای این کار باید تفاهم هایی با حوزه گردشگری در استان ها، دستگاه های دولتی و تشکل های صنفی صورت گیرد تا ناوگان عمومی دوباره فعال شود و مسیرهای سرویس دهی جدید در کارخانجات و شهرک ها شناخته و فعال شود.
    مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافر تسهیلات متفاوتی پرداخت می شود و بخشی از این تسهیلات از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است که هم اکنون برای نوسازی مینی بوس و ون تسهیلات 70 درصد با بازپرداخت پنج ساله و نرخ سود پایین پرداخت می شود.
    وی افزود: برای توسعه حمل و نقل روستایی نیز تسهیلات و واگذاری سمند با 25 میلیون اعتبار و سود چهار درصد به متقاضیان در حال پرداخت است و متقاضیان می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند. خودروهای فرسوده بسته به میزان اعتبارات و پیش بینی اعتبار در بانک ها و بخشی از منابع سود تسهیلات، حمایت های وزارت نفت، در قالب سود تسهیلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و بر اساس سقف تعداد تیراژ خودرو از طریق اتحادیه ها و شرکت ها جمع آوری می شود.
    مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با تاکید بر اهمیت ایمنی مسافران در ناوگان حمل و نقل عنوان کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای (از طریق دفتر تخصصی ایمنی و ترافیک)، مجموعه تشکل های صنفی و بهره برداران این بخش با نظارت به ورود خودرو در بازار فروش بر مسائل مختلف از جمله ایمن سازی خودروهای تولید شده نظارت می کنند.
    وی گفت: از حیث مطلوبیت بهره برداری خودرو و رعایت ضوابط نیز تولید خودرو زیر نظر دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.
    شهرکی با بیان اینکه تعداد شرکت ها و موسسات حمل و نقل مسافربری در کشور، 2 هزار و 151 شرکت اتوبوس و مینی بوس رانی و ترکیبی است، گفت: سهم استان کرمان 106 شرکت فعال و پنج درصد از کل کشور است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو