فونیکسریمکسبهتام

قالیباف در دیدار با روسای سازمان های مردم نهاد معلولان:

۶۰ خودرو ویژه معلولان به ناوگان حمل و نقل اضافه می شود

عصر خودرو- شهردار تهران گفت: با اقدمات شهرداری تهران مجموع دانش آموزان استثنایی که به مدارس رفته اند به دو برابر افزایش یافته و در هفته های پیش رو نیز ۶۰خودرو ون ویژه معلولان به ناوگان اضافه خواهد شد.

۶۰ خودرو ویژه معلولان به ناوگان حمل و نقل اضافه می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمد باقر قالیباف در دیدار با روسای سازمان های مردم نهاد و فعالان حوزه معلولان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این حوزه طی سال های گذشته تاکید کرد: بضاعت ما برای خدمت بضاعت کمی است اما در همین بضاعت کم نیز سعی کرده ایم تا به نحو احسن انجام وظیفه کنیم؛ هرچند که ممکن است این اقدامات جوابگوی نیازهای بحق جامعه معلولان و شهروندان نباشد.

    قالیباف ابراز داشت: از امسال بحثی را در بودجه شهرداری نهادینه کردیم تا به موضوع حمل و نقل معلولان به صورت ویژه توجه شود. در این راستا به منظور تقویت سامانه حمل و نقل معلولان 60 دستگاه خودروی ون به سامانه تزریق شده و در حال نصب بالابر هستند تا در هفته های آینده وارد ناوگان شوند.

    وی تاکید کرد: سرانه هزینه هر فرد در شهر تهران مشخص است اما طبیعتا بخش قابل توجهی از معلولان و جانبازان به دلیل شرایطی خود نمی توانند از همه این سرانه ها  استفاده می کنند و به تعبیری از حق مسلم خود بهره مند نیستند. به عنوان نمونه ما در شهرداری تهران سالانه صدها میلیارد تومان در حوزه حمل و نقل عمومی شهر یارانه می دهیم اما سهم معلولان از این حمل و نقل ریلی و اتوبوسی چقدر است؟ اگر این میزان را در حمل و نقل ویژه معلولان هزینه کنیم در واقع حق اولیه ای که معلولان از آن برخوردار هستند را به آنها می دهیم؛ علاوه بر این حتما باید امتیاز بیشتری هم برای آنها قائل شویم.

    شهردار تهران یادآور شد: هم اکنون این کار در شهرداری تهران نهادینه شده و از سایر کلانشهرها نیز درخواست کرده ایم تا این موضوع را دنبال کنند. حتی ردیف مشخصی برای حمل و نقل معلولان در نظر گرفته شده تا از این محل خودروهای ویژه معلولان خریداری شود.

    قالیباف با اشاره به توجه صورت گرفته به مدارس استثنایی شهر تهران، تاکید کرد: در سه سال اخیر مجموع دانش آموزان استثنایی که به مدارس رفته اند به دو برابر افزایش یافته و با اقدامات مدیریت شهری حدود چهار هزار نفری که از تحصیل بازمانده بودند، به مدارس اضافه شدند.

    وی ادامه داد: پیش از این وقتی دانش آموزان استثنایی به مدرسه نمی رفتند، باید از صبح تا شب در منزل می ماندند و یک نفر از اعضای خانواده نیز برای مراقبت از آنها در منزل می ماند. این در حالی است که عمده این خانواده ها دارای مشکلات مالی هستند و مجموعه این معضلات می توانست یک خانواده را زمین گیر کند.

    شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت بالای افراد معلول و توانمندی های فوق العاده آنان اشاره کرد و گفت: متاسفانه همگرایی و همکاری در بین مسئولان پائین است و به میزان لازم تعامل نیست، اما جامعه معلولان خیلی زودتر از جامعه مسئولان می توانند منسجم شوند. ما نیز سعی کردیم تا در ساختار شهرداری در حوزه های آموزش، شهرسازی، فضای سبز و... این نهادسازی را انجام دهیم چرا که نمی توان رسیدگی به معلولان را به عنوان یک مساله مهم اجتماعی و فرهنگی نادیده گرفت.

      در پایان این مراسم روسای سازمان های مردم نهاد، توان یابان و فعالان حوزه معلولان با اهدای لوح یادبود از خدمات شهردار تهران به منظور راه اندازی سامانه حمل و نقل معلولان، اختصاص 10 درصد بودجه حمل و نقل شهری به معلولان، احداث مجموعه ورزشی قمر بنی هاشم، احداث بوستان های ویژه معلولان در مناطق 22 گانه، اهتمام به توسعه مراکز ورزشی معلولان و جانبازان و مناسب سازی معابر شهری تقدیر و تشکر کردند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو