فونیکسریمکسبهتام

کاهش ترافیک دروازه‌‌های غرب تهران با تکمیل بزرگراه شهید همدانی

عصر خودرو- فرمانده قرارگاه خاتم با اشاره به تکمیل زودتر از موعد تونل ۳۰۰۰ متری غزه در بزرگراه شهید همدانی در غرب پایتخت، به مزیت‌های ساخت این بزرگراه اشاره کرد و گفت: ۹۰ پروژه شهرداری تهران در دست قرارگاه خاتم بود‌ که ۷۰ پروژه به پایان رسید‌ و ۲۰ پروژه هم در حال تکمیل است.

کاهش ترافیک دروازه‌‌های غرب تهران با تکمیل بزرگراه شهید همدانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳:۰۰

    ‌به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، سردار عبادالله عبداللهی  درباره تکمیل پروژه بزرگراهی ادامه بزرگراه شهید حکیم و ساخت بزرگراه شهید حسن همدانی و تونل غزه اظهار داشت: این پروژه روز گذشته توسط قرارگاه خاتم تکمیل شد تا شبکه بزرگراهی غرب پایتخت تکمیل و توزیع ترافیک مناسب‌تر شود.

    وی ادامه داد: با افتتاح بزرگراه شهید همدانی و تونل شهدای غزه میزان مصرف سوخت و تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی نیز کاهش یافت.

    فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ادامه داد: طول بزرگراه شهید همدانی 15 کیلومتر و دارای 10 پل است. در هر باند این بزرگراه سه خط عبور و یک خط توقف اضطراری داریم، طول رمپ و لوپ‌های پل‌های ساخته‌شده 9 کیلومتر است، ضمن آنکه در این بزرگراه 3000 متر تونل و 3600 متر دیوار حائل ساخته‌ایم.

    سردار عبداللهی گفت: این بزرگراه از تقاطع آزادگان شروع می‌شود و با عبور از جنوب دریاچه شهدای خلیج‌فارس و اتوبان تهران ـ کرج به جاده مخصوص کرج می‌رسد.

    وی بیان کرد:‌ در تونل شهدای غزه طول تونل، رمپ و تونل دسترسی حدود 3 کیلومتر است و مشابه این تونل را اگر 10 سال پیش پیمانکاری قصد ساخت آن را داشت، حدود 10 سال زمان می‌برد، اما امروز با همت قرارگاه خاتم این تونل در یک و نیم سال ساخته شد.

    فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء افزود: برای ساخت این مسیر و تونل غزه معارضان زیادی وجود داشت، حدود 175 هزار مترمربع وسعت آزادسازی املاک معارضان بود و 350 میلیارد تومان هزینه تملک داشت، ضمن آنکه 5 کیلومتر هم تأسیسات آب، برق، گاز و تلفن داشتیم.

    عبداللهی اظهار داشت: این مسیر بزرگراهی در صورت تکمیل باید از پارک چیتگر عبور می‌کرد که موجب قطع درختان می‌شد، اما با احداث تونل غزه مانع از قطع درختان شدیم، ضمن آنکه آلودگی‌های صوتی نیز رفع شده است. در این راستا بخشی از این بزرگراه در طبقه منفی یک ساخته شده است تا آلودگی‌های صوتی نداشته باشیم.

    فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با تأکید بر اینکه با تکمیل این بزرگراه دروازه‌های ورودی جدیدی در پایتخت ایجاد شد، گفت: 90 پروژه بزرگ و کوچک‌مقیاس شهرداری تهران در دست قرارگاه خاتم بود‌ که 70 پروژه آن به پایان رسید‌، از جمله آنها پروژه‌های پل صدر، جناح، تونل نیایش و کاروانسرا سنگی ‌است؛  حدود 20 پروژه دیگر نیز در دست ساخت و تکمیل است.

    سردار عبداللهی با اشاره به خصوصیات شخصیت سردار همدانی گفت: این شهید جزو نادرترین فرماندهان سپاه بود و در عین حال که فرد قاطعی بود رئوف و مهربان نسبت به زیرمجموعه خود بود و نسبت به بالادستی گذشت نداشت؛ قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیا متعلق به کل مردم است و می‌خواهیم با این کارها راه شهدا روشن بماند.

    انتهای پیام/م

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط