فونیکسریمکسبهتام

پراید جایگزین مناسبی برای پیکان بود

در خروج پراید باید به توان مالی مردم توجه شود

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است اینکه شرکت سایپا به دنبال طرحی است تا بازار خودرو پراید را که بازار مطمئن و نسبتا خوبی است را ابتدا با محصول جایگزینی تامین نموده و سپس نسبت به خروج آن اقدام کند حرکت درستی است چرا که نمی توان در این جریان توام مالی مردم را در نظر نگرفت.

در خروج پراید باید به توان مالی مردم توجه شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا ، ولی ملکی در مورد توقف تولید پراید اظهار داشت: حمایت از این ایده که خودروهای کم کیفیت و با آلایندگی و درصد تصادفات بالاتر باید از رده خارج و جایگزین آن محصولی با کیفیت و ایمنی بهتر شود بهترین اقدام در جهت رعایت حقوق مصرف کنندگان خواهد بود.

    وی در ادامه به جریان خروج پیکان از چرخه تولید اشاره کرد و گفت : در سال 84 و در هنگام فعالیت مجلس هفتم ، زمانی که پیکان از رده خارج شد برخی استنباط ها بر این بود که با خروج پیکان از گردونه تولید ، عده‌ای آسیب خواهند دید اما با پیش بینی محصول جایگزین ، کلاس پیکان به پراید تبدیل شد .

    وی تاکید کرد : قطعا پراید در آن شرایط نسبت به پیکان به لحاظ سرعت ، آپشن ها و حتی نمای ظاهری گزینه بهتری بود و حال امروز اگر پراید تبدیل به خودرویی با کیفیت بالاتر با آلایندگی کمتر و درصد ریسک خطر پذیری در رانندگی و تصادفات شود بهترین کاری است که در دنیا نیز صورت گرفته و قبلا نیز تجربه شده است.

    نماینده مشکین شهر در مجلس دهم با اشاره به اینکه هنگامی که به رفاه جامعه و سلامت مردم می اندیشیم باید هزینه آن را نیز بپردازیم ، تاکید کرد : در این سال‌ها افرادی خودرو پراید را برای کسب درآمد انتخاب کردند که با جایگزینی این خودرو با محصول بهتر این امکان وجود دارد که هزینه‌ها و کرایه‌ها نیز افزایش یابد در حالی که فردی که خودروی بهتری استفاده می کند باید هزینه آن را نیز بپردازد.

    ملکی در ادامه با اشاره به افزایش قیمت پراید و برخی از خودروها گفت: زمانی که هزینه تولید به جهت سیر صعودی قیمت قطعات و حامل های انرژی و نرخ تورم افزایش دارد ، اینکه انتظار داشته باشیم که قیمت کالایی ثابت بماند انتظار بی جا و نادرستی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو