فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل استاندارد فارس:

استفاده از گاز مایع به عنوان سوخت خودرو ممنوع است

عصر خودرو- مدیرکل استاندارد فارس گفت: استفاده از گازهای مایع به عنوان سوخت خودرو ممنوع و مسئولیت عواقب خطرناک آن بر عهده مصرف کننده است.

استفاده از گاز مایع به عنوان سوخت خودرو ممنوع است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد فارس مرتضی رهنما با اشاره به استفاده از برخی افراد از گاز مایع در خودروها تاکید کرد: استفاده از گاز مایع سیلندری بعنوان سوخت خودرو کاری غیر ایمن و بسیار خطرناک است.
    وی ادامه داد: گاز مایع سیلندری صرفا جهت سوخت لوازم خانگی گاز سوز بوده و استفاده از آن به عنوان سوخت خودروهای شخصی ممنوع می باشدو مسئولیت حوادث ناشی از این استفاده غیر مجاز بر عهده مصرف کننده خواهد بود.

    مدیرکل استاندارد فارس افزود : متاسفانه شاهد هستیم که عده ای بصورت غیر قانونی و غیر ایمن در مکانهای غیر مجاز اقدام به سوخت گیری خودروهای شخصی  از طریق تخلیه سیلندرهای گاز مایع می نمایند که این عمل بسیار خطرناک و حادثه ساز است.

    رهنما تصریح کرد: بر اساس مقررات سازمان ملی استاندارد ایران این عمل غیر قانونی بوده و مسئولیت حوادث ناشی از استفاده غیر مجاز از گاز مایع سیلندری به عهده مصرف کننده خواهد بود .

    وی در ادامه افزود: جایگاههای سیلندر پرکنی مکلف اند از عرضه گاز مایع جهت شارژ در خودروها خودداری نمایند.

    مدیر کل استاندارد فارس گفت : در صورتیکه تاسیسات سیلندر پرکنی تحت پوشش اداره کل استاندارد اقدام به عرضه گاز مایع جهت شارژ در خودروها نمایند این اداره کل  برخورد قانونی لازم را بعمل می آورد.

    وی از شهروندان خواست با توجه به اینکه معمولا این عمل خلاف قانون در مکانهای ناشناخته ودر کنار جاده ها انجام می شود بدلیل خطرات جدی این عمل از انجام شارژ گاز مایع در خودروها جدا خودداری کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط