فونیکسریمکسبهتام

آکورد در ایستگاه دهُم

عصر خودرو- درست است که کمری از نظر مجموع آمار فروش (خرده‌فروشی و عمده‌فروشی)، سال‌ها، پرفروش‌ترین سدان میدسایز آمریکا بوده اما هوندا، آکورد را پیشتاز خُرده‌فروشی این سگمنت از ۲۰۱۳ تا به امروز معرفی می‌کند و مدعی است از اولین سال عرضه در آمریکا، یعنی ۱۹۷۶، بیش از ۱۳ میلیون دستگاه از آن را در این کشور پهناور به فروش رسانده است. حال که تویوتا عرضه نسل جدید کمری را آغاز کرده، زمان پوست‌انداختن سدان میدسایز هوندا نیز فرا رسیده است.

آکورد در ایستگاه دهُم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، آکورد نسل 10 در طراحی بدنه، کاملا دگرگون شده و ژست و هویتی متفاوت از قبل به خود گرفته‌ و تناسبات و طراحی اسپرتی‌تر شده آن، باعث خواهد شد جای خالی اتاق کوپه (که دیگر تولید نخواهد شد) احساس نشود. در ساختار نسل جدید، به لطف استفاده بیشتر از فولاد مستحکم و فوق‌مستحکم، بسته به تریم 50 تا 80 کیلوگرم از وزن تمام‌شده، کم شده و در عین حال، 34 درصد به استحکام پیچشی و 24 درصد به استحکام خمشی شاسی افزوده شده که روی هم رفته و در کنار فنربندی تجدیدنظر شده، می‌تواند تاثیر مثبتی بر راحتی سواری، هندلینگ و میزان صدا و لرزش نفوذی به کابین بگذارد.
    در نسل جدید، اگرچه طول بدنه تقریبا 10 میلی‌متر کاهش یافته اما فاصله بین دو محور به میزان 55‌میلی‌متر و عرض کابین به میزان 10 میلی‌متر افزایش یافته که خروجی آن، فضای کابین بیشتر بوده، مخصوصا حالا که چیدمان صندلی‌های عقب نیز برای افزایش فضای پای سرنشینان، کمی عقب‌تر برده شده است. کابین، پیچیدگی بصری طراحی بدنه را ندارد و ساده‌تر و شیک‌تر، با کیفیت متریالی بالاتر از قبل طراحی شده، آن هم با صندلی‌هایی راحت‌تر که در جلو، می‌توانند دارای سیستم سرمایش و گرمایش‌ و تنظیم 12‌جهته با قابلیت تنظیم گودی کمر در 4 جهت برای صندلی راننده باشند. سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید با نمایشگر 8 اینچ لمسی و رابط کاربری اندروید و iOS، نمایشگر 7 اینچ در دل نشانگر‌های پشت فرمان، هدآپ دیسپلی 6 اینچ در بالاترین تریم یعنی تورینگ، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، وای‌فای داخل خودرو 4G LTE، گرمکن پُشتی و نشیمن صندلی‌های عقب و پخش 450 وات با 10بلندگو، برای آکورد نسل10 در نظر گرفته شده و گستره‌ای از سیستم‌های ایمنی همیار جدید شامل ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار انحراف از مسیر، پیشگیری از انحراف از مسیر، کروزکنترل تطبیق‌پذیر، تشخیص علائم جاده، هشدار نقاط کور راننده، هشدار ترافیک عبوری از پُشت و بررسی هوشیاری راننده نیز بسته به تریم، به لیست امکانات اضافه شده است.
    در نسل جدید، یک جُفت موتور 4 سیلندر توربو 1.5 و 2.0 لیتری، به ترتیب با 192 و 252 اسب‌بخار قدرت، جایگزین واحد‌های 4 سیلندر 2.4 لیتری و V6
    3.5 لیتری نسل قبل شده‌اند. واحد 1.5 لیتری، از مسیر گیربکس CVT محرک چرخ‌های جلو است و واحد 2.0 لیتری، از مسیر یک گیربکس 10 سرعته اتومات. البته برای هر دو، امکان سفارش گیربکس 6سرعته دستی در تریم اسپرت وجود دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو