فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان:

پای خودروهای هیبریدی به اصفهان باز شد

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه برای واردات خودروهای هیبریدی هزینه گمرک چهار درصد دریافت می‌شود، گفت: در اصفهان یک هزار خودروی هیبریدی تردد می‌کند.

پای خودروهای هیبریدی به اصفهان باز شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، علیرضا صلواتی  با اشاره به اینکه در حال حاضر استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی در دنیا سرعت بیشتری را به خود گرفته است، اظهار داشت: استفاده از این خودروها یکی از مصوبات اجلاس پاریس در حوزه محیط زیست است که همه کشورها باید به این موضوع ورود پیدا کنند.

    وی با اشاره به اینکه به صفر رساندن آلاینده‌های ناشی از خودرو در دنیا با توجه به تغییرات اقلیمی و همچنین گرم‌شدن زمین امری ضروری است، تصریح کرد: کاهش منابع سوخت‌هایی که هر روز مصرف می‌شود نیز از دیگر دلایل ضرورت استفاده از خودروهای هیبریدی است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در خودروهای هیبریدی ترکیبی از سوخت فسیلی و برق استفاده می‌شود، ابراز داشت: این امر می‌تواند کمک قابل توجهی به احیای مجدد محیط زیست و به صفر رساندن آلودگی‌های زیست محیطی کند.

    ورود خودروهای هیبریدی و برقی به کشور آغاز شده است

    وی با بیان اینکه ورود خودروهای هیبریدی و برقی به کشور آغاز شده است، تصریح کرد: سیاست ما حرکت به سمت استفاده از خودروهای هیبریدی و پاک است و برای این امر نیز تسهیلاتی را در نظر گرفته‌ایم.

    صلواتی با تاکید بر اینکه مصرف سوخت خودروهای هیبریدی 30 درصد خودروهای عادی است، اضافه کرد: مهم‌ترین چالش خودروهای هیبریدی قیمت این خودروهاست که تولید کنندگان این خودروها تسهیلاتی را برای خریداران فراهم ساخته‌اند.

    وی با اشاره به اینکه برای واردات خودروهای هیبریدی هزینه گمرک چهار درصد دریافت می‌شود، افزود: در شهر اصفهان یک هزار خودروهای هیبریدی تردد می‌کند و می‌توان گفت پای این خودروهابه شهر اصفهان باز شد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در شهر اصفهان مجوز محدوده ترافیک به خودروهای برقی و هیبریدی صارد می‌شود، گفت: در طرح «ال ای زد» هم خودروهای هیبریدی و برقی برچسب آبی دریافت می‌کنند و در همه روزهای سال و روزهای آلوده امکان تردد دارند.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه قیمت هر خودروی هیبریدی از 90 تا 160 میلیون تومان است، تصریح کرد: خوشبختانه در شهر اصفهان تقاضا رو به افزایش است و باید کارخانجات تولید داخل نیز باید پا را فراتر بگذارند و همراه با سیاست تکنولوژی دنیا پیشرفت کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو