فونیکسریمکسبهتام

فروش خودروهای بنزینی و گازوئیلی در ایتالیا متوقف می شود

عصر خودرو- فروش موتور و خودرو با سوخت فسیلی (بنزین و گازوئیل) تا سال ۲۰۴۰ در ایتالیا ممنوع می شود.

فروش خودروهای بنزینی و گازوئیلی در ایتالیا متوقف می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، کمیسیون محیط زیست و کمیسیون امور عمومی مجلس سنای ایتالیا، قعطنامه ای را مبنی بر متعهد کردن دولت این کشور به بررسی ممنوعیت فروش موتور و خودروهای با سوخت فسیلی تا سال 2040 تصویب کردند.
    در این قطعنامه از دولت دعوت به اتخاذ سیاست های قاطع تری برای تحرک پایدار از قانون بودجه سال 2018 به بعد شده است که شامل ممنوعیت فروش خودروهای با سوخت فسیلی و درج مالیات تدریجی برای خودروهای آلوده کننده، تعرفه های پارکینگ متفاوت و اعمال فشار به شرکت های حمل و نقل عمومی برای خرید اتوبوس های برقی و همچنین گسترش مسیرهای دوچرخه سواری در شهرها می شود.
    سناتور 'استفانو واکاری' رئیس گروه کمیسیون محیط زیست و سناتور 'لائورا کانیتینی' تدوین کنندگان این قطعنامه با اشاره به اینکه در ایتالیا استفاده از خودروهای شخصی در سال 2016 میلادی 2 میلیون دستگاه افزایش پیدا کرده است، اعلام کردند که نکته کلیدی این قطعنامه، اعمال فشار بر حمل و نقل عمومی و خصوصی برای روی آوردن به خودروهای برقی و با سوخت غیر فسیلی است.
    همچنین تقویت حمل و نقل عمومی محلی از طریق افزایش تدریجی منابع پیش بینی شده تا 2033 برای بردن سن متوسط اتوبوس ها به 7 سال و اجبار شرکت ها به خرید 50 درصد اتوبوس های خود با سوخت غیر فسیلی از جمله نکات مهم این قطعنامه است.
    ایتالیا جزو 10 کشور در صدر فهرست اروپا از نظر تراکم خودروهای شخصی است و بطور متوسط در قبال هر 100 شهروند، 61 خودرو در این کشور تردد می کند.
    آژانس محیط زیست اروپا (AEA) اخیرا اعلام کرده بود که ایتالیا رکورددار مرگ و میر زودرس ناشی از آلودگی هوا در میان کشورهای اتحادیه اروپا به شمار می رود و بیش از 84 هزار تن در سال 2012 میلادی در این کشور بدین علت جان باخته اند.
    شمار کل قربانیان ناشی از آلودگی هوا در 40 کشور اروپایی به 491 هزار تن می رسد، در حالی که این میزان در 28 کشور اتحادیه اروپا 403 هزار تن است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو