فونیکسریمکسبهتام

نتایج یک نظرسنجی نشان داد

مردم هنوز فکر می‌کنند در صندلی عقب خودرو نیازی به بستن کمربند نیست

عصر خودرو- مردم هنوز این تصور را دارند که نشستن در صندلی عقب خودرو ایمن تر از صندلی جلو است و نیازی به بستن کمربند ایمنی ندارد.

مردم هنوز فکر می‌کنند در صندلی عقب خودرو نیازی به بستن کمربند نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در بررسی تازه ای که سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا انجام شده، از هر پنج نفری که در این بررسی شرکت داشتند، چهار نفر اعلام کردند که در سفرهای کوتاه یا تردد با تاکسی یا سرویس های حمل و نقل آنلاین، در صندلی عقب کمربند ایمنی نمی بندند.
    این بررسی همچنین نشان می‌دهد که بسیاری از مسافران صندلی عقب معتقدند که کمربند ایمنی در صندلی عقب نیاز نیست زیرا صندلی عقب ایمن تر از صندلی جلو است. اما در سال 2015، سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا و بیمارستان کودکان فیلادلفیا مطالعه ای را درباره تحلیل تصادفات و جلوگیری از آنها منتشر کرد که نشان داد هیچ تفاوتی بین خطر مرگ برای سرنشین صندلی جلو و صندلی عقب هنگام تصادف وجود ندارد و در واقع سرنشین عقب اگر کمربند ایمنی نبسته باشد، هشت برابر بیشتر از سرنشین عقبی که کمربند بسته، در تصادفات در خطر آسیب جدی قرار دارد.
    از 1172 نفری که در این نظرسنجی شرکت داشتند، همگی طی شش ماه گذشته در صندلی عقب خودرو نشسته بودند و از بین آنها 72 درصد گفتند که همیشه کمربند ایمنی را هنگام نشستن در صندلی عقب می بندند و 91 درصد گفتند که همیشه هنگام نشستن در صندلی جلو کمربند را می بندند. حدود 40 درصد از پاسخگویان گفتند که گاهی اوقات کمربندشان نمی بندند زیرا قانونی در این زمینه وجود ندارد و 60  درصد پاسخگویان گفتند که اگر این کار به لحاظ قانونی الزامی شود، آنها این کار را خواهند کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط