فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

نوسازی خودروهای سنگین، کاهش آلودگی هوا را در پی دارد

عصر خودرو- رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: نوسازی خودروهای سنگین و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده باعث کاهش آلودگی و افزایش کیفیت هوا می‌شود.

نوسازی خودروهای سنگین، کاهش آلودگی هوا را در پی دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار صبح امروز ضمن حضور در شرکت ماموت کاسپین قزوین در جمع خبرنگاران تصریح کرد: یکی از رویکردهای جدی دولت یازدهم توجه به کاهش آلودگی هوا در کلان‌شهرها و همه محیط‌هایی است که آلودگی در آن وجود دارد. تاکنون نیز در این زمینه اقدامات بسیار خوبی توسط دولت انجام شده است.

    وی افزود: سیاست‌گذاری‌ها، استانداردسازی‌ها و ضوابط در ابعاد مختلف باعث شده است که امروز بتوانیم کیفیت هوای کلان‌شهرها را بهتر از گذشته ارزیابی کنیم. یکی از گام‌هایی مهمی که در این زمینه برداشته‌شده ارتقا کیفیت و استانداردهای مربوط به خروجی‌های خودروهای سنگین بوده است.

    رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه این کار در دولت با اهتمام و همکاری اعضای دولت انجام شد بگونه‌ای کهد امروز شاهد اجرا و رونمایی از استاندارد یورو 4 و فیلتر DPF هستیم. این استاندارد برای ایران مناسب است و شرایط خاص ما را در نظر می‌گیرد علاوه بر آن میزان ذرات را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. این استاندارد در حال حاضر در ایران اجباری است و با همکاری دستگاه‌های مختلف دارد شروع می‌شود. رونمایی از از استاندارد یورو 4 با فیلتر پی‌دی‌اف نمونه کوچکی از این کار است که با همکاری خودروسازها و وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صنایع صورت می‌گیرد.

    ابتکار تاکید کرد: رونمایی صورت گرفته اقدام مهمی در جهت کاهش آلودگی هوا است که باید در سطح کشور برای همه خودروهای سنگین و به‌درستی در کلان‌شهرها اجرایی شود و ما نظارت را در این زمینه به‌صورت کامل انجام می‌دهیم.

    وی افزود: خوشبختانه این طرح که امروز اجرا می‌شود همه استانداردها را رعایت می‌کند و این امر بسیار امیدوارکننده است تا بتوانیم با پیشرفت در این زمینه معضلات ناشی از آلودگی هوا را به‌خصوص ماشین‌های سنگین حل‌ و فصل کنیم.

    رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست با اشاره به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده سنگین خاطرنشان کرد: این امر مسئله بسیار مهمی است و مورد توجه دولت یازدهم بوده است و خوشبختانه با حمایت سیستم بانکی و پیگیری‌های انجام‌شده و با ضوابط تردد خودروهای سنگین می‌تواند بسیار مفید باشد.

    وی یادآور شد: از رده خارج کردن خودروهای فرسوده هر چه زودتر با یک سازوکار منطقی باید صورت می‌گیرد. با استاندارد کردن خودروهای سنگین هم از آسیب اقتصادی به صاحبان خودرو جلوگیری و هم با رعایت استانداردهای زیست‌محیطی از میزان آلایندگی هوا کاسته می‌شود.

    ابتکار تصریح کرد: ابعاد ایمنی خودروهای سنگین هم از اهمیت بالایی برخوردار است که با این سازوکار می‌توانیم سطح ایمنی و سطح استانداردهای محیط‌زیست را ارتقا دهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو