فونیکسریمکسبهتام

جدول قیمت پرطرفدارترین خودروهای تولید داخل در بازار تهران

عصر خودرو- این هفته در بازار خودرو کشور دو اتفاق متفاوت رخ داد؛ به‌نحوی‌که قیمت برخی محصولات داخلی افزایش یافت و در مقابل، وارداتی‌ها با ثبات نسبی مواجه شدند.

جدول قیمت پرطرفدارترین خودروهای تولید داخل در بازار تهران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایران جیب، به گفته فعالان بازار، افزایش قیمت خودروهای داخلی از کاهش عرضه آنها سرچشمه گرفته و ثبات وارداتی‌ها نیز ظاهرا از این جهت است که دیگر جا برای افزایش بیشتر قیمت وجود ندارد.آن طور که نمایشگاهداران خودرو پایتخت می‌گویند، طی هفته جاری، عرضه برخی محصولات به بازار کاهش یافته و در نتیجه، قیمت آنها صعود کرده است. این کاهش عرضه را اما کارشناسان از دو جهت می‌دانند. اول اینکه ممکن است خودروسازان برای داغ کردن بازار و فراهم آوردن مقدمات لازم برای اعمال مجوز شورای رقابت مبنی‌بر افزایش قیمت خودروهای داخلی، عرضه را پایین آورده باشند. همین چندی پیش بود که شورای رقابت رای به افزایش قیمت خودروهای داخلی داد و حالا خودروسازان منتظر فرصتی مناسب برای اعمال آن هستند.

    طبعا وقتی عرضه به بازار کاهش پیدا کند، قیمت‌ها بالا می‌روند و در نتیجه به‌دلیل فاصله افتادن میان نرخ کارخانه و بازار خودروها و نیاز به حذف این فاصله، فضا برای اعمال مجوز شورای رقابت مهیا خواهد شد. در واقع در این شرایط، خودروسازان افزایش قیمت رسمی محصولاتشان را در راستای کاهش فاصله قیمتی کارخانه و بازار آنها و حذف دلالی و واسطه‌گری قلمداد خواهند کرد تا از فشار عمومی (بابت افزایش قیمت) کاسته شود.اما دلیل احتمالی دیگری که کارشناسان برای کاهش عرضه خودروهای داخلی به بازار عنوان می‌کنند، کمبود تقاضا (در بازار آزاد) و میل بیشتر منحنی فروش به سمت نمایندگی‌ها است.در حال حاضر اگرچه بازار آزاد با رکود مواجه است، اما سیستم فروش خودروسازان با استقبال مشتریان روبه‌رو بوده و رونق دارد. در واقع ازآنجاکه خودروسازان طرح‌های اعتباری و قسطی برای فروش محصولاتشان لحاظ کرده‌اند، بخش زیادی از مشتریان ترجیح می‌دهند به جای خرید نقدی از بازار، نیاز خود را به‌طور مستقیم و به‌صورت قسطی و اعتباری از خودروسازان تامین کنند. در نتیجه خودروسازان نیز بخش اعظم محصولات خود را به نمایندگی‌ها تزریق و از عرضه به بازار کاسته‌اند.جدا از اینکه کدام فرضیه صحیح است، در حال حاضر کاهش عرضه به بازار سبب افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی شده و باید منتظر ماند و دید خودروسازان چه زمانی عرضه را افزایش خواهند داد.اما در مورد خودروهای وارداتی نیز آن طور که فعالان بازار می‌گویند، قیمت‌ها این هفته ثبات را تجربه کرده‌اند. به گفته آنها، به جز معدود مواردی، نمودار قیمت‌ها در بازار خودروهای وارداتی نسبتا ثابت بوده و این هفته خبری از نوسان شدید چند وقت گذشته نیست.

    قیمت خودروهای صفر در بازار تهران در پایان معاملات 18 مردادماه 96 :

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو