فونیکسریمکسبهتام

۱۰۰خودرو خودران سطح ۴ وارد جاده‌ها می‌شود

عصر خودرو- اینتل و موبایل‌آی (MobileEye)، با توسعه سطح ۴ خودروهای خودران به سمت حذف کامل انسان از کنترل خودرو قدم برداشتند.

۱۰۰خودرو خودران سطح ۴ وارد جاده‌ها می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از جی پلاس، اوایل سال 2017 بود که اینتل از برنامه خرید شرکت موبایل‌آی (MobileEye) به ارزش 15 میلیارد دلار خبر داد. موبایل‌آی در زمینه فناوری خودرو های خودران فعالیت می‌کند و پس از پیوستن به اینتل، این دو شرکت بدون اتلاف وقت، وارد مرحله اجرایی برنامه‌های خود شدند.

    اینتل اعلام کرد که قصد دارد 400 خودروی خودران سطح 4 را در ایالات متحده و اروپا وارد جاده‌ها کند. اینتل امیدوار است که این تعداد را تا پایان سال جاری پس از چند مرحله، به آزمایش عملی برساند. سطح 4 خودروهای خودران سطح بسیار بالایی از هوشمندسازی محسوب می‌شود. در این سطح خودرو با کنترل کامل و مشاهده محیط، اشتباهات انسان را خنثی می‌کند. البته هنوز هم انسان می‌تواند کنترل خودرو را به دست بگیرد اما در بعضی حالت‌ها هیچ کنترلی نخواهد داشت. تفاوت اصلی سطح 4 و سطح 5 این است که در سطح پنجم، انسان به هیچ طریقی قابلیت کنترل نخواهد داشت.

    امنان جاشوا ، نائب رئیس اینتل و مدیر عامل موبایل‌آی می‌گوید: توسعه و تست خودروها در شرایط دنیای واقعی بازخورد آنی به ما می‌دهد و به روند پیشرفت فناوری و حل مشکلات در خودروهای کاملاً خودران، سرعت می‌بخشد. هدف ما، توسعه‌ی نوعی از فناوری خودرو خودران است که در هر جایی بکار گرفته شود، به همین منظور باید به خودروها در شرایط گوناگونی آموزش داده شود و مورد آزمایش قرار گیرد.

    اینتل بر فناوری فعلی موبایل‌آی که شامل مسیریابی، حس تشخیص و دید کامپیوتری بوده اعتماد کامل  کرده است. اینتل یک پلتفرم باز، با امکان مدیریت مرکز داده‌ها و ارتباطات با سرعت 5G را در اختیار قرار می‌دهد.

    این خودروها نیز از برندها و مدل‌های مختلف خواهند بود .به هر حال باید در نظر داشت که اینتل و موبایل‌آی در حال ساخت یک خودرو نیستند، بلکه یک سیستم می‌سازند و باید از جوابگو بودن این سیستم در بازار جهانی، اطمینان حاصل کنند. چرا که این دو شرکت، با فروش این سیستم به شرکت‌های خودروسازی که به دنبال ساخت سیستم‌های اختصاصی خودران نیستند، به درآمد دست خواهند یافت.

    اینتل بدون اضافه کردن جزئیات بیشتر، قول داده است که این خودروهای خودران، سیستم مسیریابی و ایمنی قابل قبولی خواهند داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو