فونیکسریمکسبهتام

معاون فروش سایپا:

برای تمدید مهلت تولید پراید لابی نمی‌کنیم

عصر خودرو- معاون بازاریابی و فروش سایپا گفت: تصمیم ما جمع‌آوری خط تولید پراید قبل از مهلت مقرر است بنابراین برای تمدید مهلت تولید این خودرو مذاکره‌ای نخواهیم کرد.

برای تمدید مهلت تولید پراید لابی نمی‌کنیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، رضا تقی‌زاده اظهار کرد: براساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری خودرو از ابتدای دی ماه 1397 استانداردهای اجباری تولید خودرو از 55 به 83 استاندارد ارتقاء می‌یابد.

    وی با بیان اینکه استانداردهای جدید شامل مواردی همچون سیستم ترمز اضطراری، هشدار تغییر مسیر خودرو، حفاظت از عابر پیاده در تصادفات، محدودکننده سرعت و تجهیزات ضد سرقت است، خاطرنشان کرد: براساس اظهارات مسوولان سازمان استاندارد چند مدل خودرو از جمله پراید و پژو 405 برای پاس کردن این استانداردها نیاز به تغییر پلت‌فرم دارند در غیر این صورت تولید آنها باید متوقف شود.

    معاون بازاریابی و فروش سایپا ادامه داد: در این زمینه سایپا تصمیم گرفته خود را با سیاست‌های جدید دولت وفق دهد بنابراین تصمیمی برای مذاکره برای تمدید مهلت از رده خارج کردن پراید نداریم به‌گونه‌ای که تولید پراید قبل از مهلت تعیین شده در دی ماه 1397 متوقف خواهد شد.

    وی افزود: البته تقاضای قابل توجهی در بازار برای پراید وجود دارد ضمن آنکه برخی اقشار برای امرار معاش و کسب درآمد از این خودرو استفاده می‌کنند همچنین بخشی از جامعه نیز قدرت اقتصادی خرید خودرویی گران‌تر از پراید را ندارند با وجود تمام این واقعیتها ما به سیاست تعیین شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت احترام می‌گذاریم.

    تقی‌زاده با بیان اینکه دیگر خودروهای تولیدی گروه خودروسازی سایپا تمام استانداردهای جدید را پاس کرده و تولید آنها طبق برنامه ادامه خواهد یافت، تصریح کرد: به عنوان مثال خودروی ساینا اخیرا استاندارد حفظ جان عابر پیاده در تصادفات را پاس کرده است.

    معاون بازاریابی و فروش سایپا گفت: تصمیم ما برای توقف تولید پراید قبل از به اتمام رسیدن مهلت مقرر، در حالی است که در تجربه‌های پیشین مانند اجباری شدن استاندارد کیسه هوا و استاندارد آلایندگی یورو 4 خودروسازان به دلیل مشکلاتی چون تحریم درخواست تمدید مهلت برای اجرایی شدن استانداردهای جدید را داشتند و مهلتهای تعیین شده چندین بار تمدید شد.

    وی خاطرنشان کرد: مسائلی همچون حفظ جان عابران پیاده در تصادفات، کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از سرقت خودروها از دغدغه‌های سازمان ملی استاندارد در حوزه تولید خودرو است که در این زمینه اجرایی شدن استانداردهای جدید وضعیت در این حوزه را ارتقاء خواهد داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو