فونیکسریمکسبهتام

رقیب انتخاباتی صدراعظم آلمان با حمله به مدیران صنعت خودرو به رقابت بازگشت

عصر خودرو- 'مارتین شولتز' رییس حزب سوسیال دموکرات آلمان روز یکشنبه ۶ هفته پیش از انتخابات پارلمانی سراسری این کشور ، برای داغ کردن تنور انتخابات مدیران صنعت خودرو سازی کشورش را در ارتباط با رسوایی 'موتورهای دیزلی' (دیزل گِیت) مورد انتقاد شدید قرار داد.

رقیب انتخاباتی صدراعظم آلمان با حمله به مدیران صنعت خودرو به رقابت بازگشت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، شولتز روز یکشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی ZDF آلمان گفت: مشکل این است که مدیران میلیونر در شرکت هایی مثل فولکس واگن و دایملر به آینده بی توجه بوده اند و در جایی که باید، سرمایه گذاری نکرده اند.
    رییس حزب سوسیال دموکرات آلمان گفت: رانندگان نباید بهای اشتباه 'مدیران نامسئول' با حقوق های نجومی را پرداخت کنند. وی همچنین پیشنهاد ایجاد سهمیه هایی در سطح اتحادیه اروپا برای خودروهای برقی مطرح کرد.
    انتخابات پارلمانی فدرال آلمان روز یکشنبه 24 سپتامبر (دوم مهر) برگزار می شود و این درحالی است که طبق تازه ترین نظرسنجی ها حزب اتحاد دموکرات مسیحی آلمان (CDU) با فاصله ای حدود 12 تا 17 درصد از اصلی ترین رقیب خود یعنی حزب سوسیال دموکرات (SPD) پیش است . شولتز رییس حزب سوسیال دموکرات و رقیب اصلی مرکل به تازگی و با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات، حملات خود را به مرکل از جمله در ارتباط با موضوع پناهجویان افزایش داده است. ناظران سیاسی در آلمان می گویند که اشتیاق زیادی به تغییرات سیاسی در آلمان مشاهده نمی شود و مرکل به احتمال زیاد برای چهارمین بار به مقام صدر اعظمی این کشور می رسد.
    اما شولتز که وعده برابری بیشتر در آلمان را می دهد ، در گفتگوی روز یکشنبه تاکید کرد که هنوز رقابت به پایان نرسیده و او هنوز از بخت خوبی برای رهبری دولت آینده برخوردار است. وی در پاسخ به این سوال که آیا علاقمند به یک ائتلاف چپ - راست دیگر با مرکل خواهد بود ، گفت: من با یک ائتلاف بزرگ تحت رهبری خودم اگر حزب دموکرات مسیحی (مرکل) بخواهد شریک کوچکتر باشد، مخالفتی ندارم.
    آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز روز شنبه پس از بازگشت از تعطیلات تابستانی ، در یک سخنرانی انتخاباتی در شهر صنعتی دورتموند ، از خودروسازهای آلمان به علت رسوایی آلایندگی موتورهای دیزلی انتقاد کرد و در رقابت با حزب رقیب (سوسیال دموکرات) بر حمایت از کارگران تاکید کرد. مرکل در جمع فعالان کارگری حزب 'اتحاد دموکرات مسیحی' تاکید کرد که از کارگران حمایت ، و برای پیشبرد فناوری های جدید تلاش می کند، وی بطور خاص از شرکت های خودروسازی به علت مخدوش کردن الگوی اقتصادی آلمان و آهسته عمل کردن در ایجاد نوآوری های صنعتی انتقاد کرد.
    انتقاد نامزدهای انتخاباتی آلمان از شرکت های خودروسازی در حالی است که این شرکت ها و مقام های دولتی آلمان روز چهارشنبه 11 مرداد در خصوص یک بسته تشویقی و فنی با هدف کاهش آلایندگی خودروهای با موتور دیزلی به توافق رسیدند اما منتقدان می گویند این کافی نیست و برای ممنوعیت کلی خودروهای دیزلی تلاش خواهند کرد. در این حال رای روز 6 مرداد دادگاه اداری شهر اشتوتگارت آلمان مبنی بر تایید ممنوعیت خودروهای دیزلی برای بهبود کیفیت هوا، می تواند تبعات شدیدی برای صنعت خودروسازی در آلمان داشته باشد و به کابوسی برای دولت و صدراعظم آینده پس از انتخابات دوم مهرماه این کشور تبدیل شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم