فونیکسریمکسبهتام

در کمیته تخصصی شبکه معابر شهر تهران

نحوه تعریض دو هزار و ۲۳۰ معبر در منطقه ۷ ارزیابی و قطعی شد

عصر خودرو- معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۷ گفت: در آخرین نشست کمیته تخصصی شبکه معابر شهر تهران تعریض دو هزار و ۲۳۰ شبکه عبوری منطقه در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

نحوه تعریض دو هزار و ۲۳۰ معبر در منطقه ۷ ارزیابی و قطعی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، حامد سلیمی با بیان این خبر، تصریح کرد: با توجه به اهمیت شبکه های عبوری و تأثیر آنها بر شکل گیری و ساخت فرم شهری، برنامه ریزی دقیق و هدفمند به منظور ساماندهی و شناخت شبکه های ارتباطی شهری یک ضرورت محسوب می‌شود.

    وی افزود: یکی از اولویت‌های کاری شهرداری تهران، طراحی و ساماندهی شبکه معابر به ویژه در پهنه‌های مستعد شهر و فضاهای عمومی با تأکید بر بافت های تاریخی و با ارزش، ایجاد تسهیلات و پیش بینی های لازم برای گسترش و توسعه حرکت پیاده، دوچرخه و دسترسی آسان برای معلولین جسمی و حرکتی است. از همین رو با هدف رسیدگی دقیق به شبکه های عبوری مطابق با طرح تفصیلی شهر تهران و رفع مغایرت های موجود در این شبکه ها، کمیته ای تخصصی با عنوان "کمیته تخصصی شبکه معابر شهر تهران" از سال 1391 به طور رسمی تشکیل و شروع به کار کرده و از سال 1393 به منظور تدوین دستورالعمل جامع و با هدف سرعت بخشیدن به فرآیند رفع ابهامات گذر بندی نقشه های طرح تفصیلی در دستور کار شهرداریهای مناطق 22 گانه قرار داده شد.

    معاون شهرسازی و معماری منطقه 7 ادامه داد: این کمیته در چارچوب قوانین و مقررات طرح تفصیلی تصویب شده شهرداری تهران، با عزمی جهادی از تاریخ 17 اسفندماه سال 1393 به رفع ابهامات و مشکلات شبکه معابر شهری در محدوده این منطقه پرداخته و با تشکیل جلسات مستمر سرانجام در آخرین نشست تاریخ 22 مردادماه 1396، دو هزار و 230 معبر را که عمدتا در بافت فرسوده قرار دارند، مشمول طرح اجرایی تعریض برای آزادسازی املاک جهت ساخت و ساز به عنوان محرک توسعه در محلات اعلام کرد.

    سلیمی یادآور شد: در جریان این مصوبه، مقرر شد کلیه متقاضیان پرونده ساختمانی در محدوده منطقه 7 بدون هیچ گونه محدودیتی می توانند نسبت به اخذ دستور نقشه و پیگیری فرآیند صدور پروانه ساختمانی اقدام کنند.

    وی همچنین با اشاره به مراجعات مکرر ساکنین و مالکین حدفاصل خیابان های دکتر شریعتی تا خیابان شهید آیت الله مدنی، گفت: کاهش 20 متری پیشنهادی طرح امتداد کاج، حدفاصل خیابان های مزبور به تایید کمیته تخصصی شبکه معابر رسید و مراتب تصویب و تأیید نهایی آن در دستور کار دبیرخانه کمیسیون ماده پنج قرار گرفت. امید است تا قبل از پایان شهریورماه سال جاری این طرح نیز تعیین تکلیف شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو