فونیکسریمکسبهتام

از سال ۸۶ تا کنون صورت گرفته؛

پرداخت ۲۶ میلیارد تومان سود نقدی توسط "خساپا" بابت اقساط سهام عدالت

عصر خودرو- در سال‌هایی که بخشی از سهام شرکت سایپا به سهام عدالت واگذار شده در مجموع مبلغ ۲۶ میلیارد تومان سود نقدی از این شرکت دریافت و بابت اقساط به حساب خزانه واریز شده است.

پرداخت ۲۶ میلیارد تومان سود نقدی توسط "خساپا" بابت اقساط سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از سنا، طرح توزیع سهام عدالت از سال 85 تاکنون در کشور در حال اجرا است و بر اساس قانون تا کنون درصدهای متفاوتی از سهام 60 شرکت در سبد سهام عدالت تحت عنوان شرکتهای سرمایه‌پذیر قرار گرفته است.

    همچنین بر اساس طرح توزیع سهام عدالت یک میلیون تومان از سهام این شرکت‌ها به این شرط به مشمولان داده شده است تا در مدت 10 سال از محل سود سالانه این سهام، اقساط آن تسویه شود.

    از این رو در پایان مدت 10 ساله پرداخت و تسویه اقساط، مطابق قانون از امسال سود سال مالی 95 شرکتهای سرمایه‌پذیر به صورت نقدی به مشمولان پرداخت خواهد شد.

    بر این اساس تاکنون از 60 شرکت حاضر در پرتفوی سهام عدالت کار قیمت‌گذاری قطعی 49 شرکت انجام شده که از این تعداد 46 شرکت به مجمع رفته‌اند و از میان شرکتهای به مجمع رفته نیز 30 شرکت اقدام به تقسیم سود کرده‌اند و 16 شرکت دیگر هم بنا به دلایل مختلف سودی برای مشمولان سهام عدالت تقسیم نکرده‌اند.

    همچنین تا به امروز سود تقسیمی مجامع 30 شرکت متلعق به سهام عدالت برای تقسیم میان مشمولان 3345 میلیارد تومان برآورد شده است که قرار است با دریافت سودهای تقسیمی مجامع شرکتهای حاضر در سبد سهام عدالت، این سود مطابق ارزش سهام مشمولان، میان آنها تقسیم شود.

    بر این اساس وضعیت سوددهی یا زیان هر یک از این شرکتها بر سود تقسیمی میان سهامداران عدالت و ارزش نهایی سهام هر یک از مشمولان اثرگذار است که یکی از این شرکت‌ها، شرکت سایپا است.

    از این رو خلاصه وضعیت این شرکت به عنوان یکی از شرکتهای حاضر در سبد سهام عدالت نشان می‌دهد شرکت تولید اتومبیل (سایپا)، سهامی عام- در سال 1345 تاسیس و مرکز اصلی شرکت در استان تهران بوده و این شرکت در سال 1374در بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شده است.

    موضوع فعالیت اصلی این شرکت نیز ساخت انواع خودرو سبک و سنگین و اجزا و لوازم و قطعات یدکی آنها و فروش این فرآورده‌ها و همچنین انجام هرگونه سرمایه‌گذاری و عملیات صنعتی، بازرگانی و خدماتی سودآور و ... است.

    همچنین سرمایه شرکت 3927 میلیارد تومان منقسم به 39 میلیارد و 267میلیون سهم 100 تومانی است و تعداد 393میلیون سهم معادل یک درصد‏ سهام این شرکت در تاریخ‌ 17 مهر 86 به ارزش 14 میلیارد تومان به طرح توزیع سهام عدالت واگذار و ارزش روز آن تا خرداد امسال مبلغ 55 میلیارد تومان است.

    از سوی دیگر در سال‌هایی که سهام این شرکت به سهام عدالت واگذار شده در مجموع مبلغ 26 میلیارد تومان سود نقدی از این شرکت دریافت و بابت اقساط به حساب خزانه واریز شده است.

    افزون بر این پیش بینی سود(EPS) شرکت تولیدی سایپا برای عملکرد سال مالی ١٣٩٥ مبلغ 10.6 تومان به ازای هر سهم است که بنابر اعلام سازمان خصوصی‌سازی پیش‌بینی می‌شود مجمع این شرکت به تقسیم سود حداقل 2 تومان حدود 19 درصد سود قابل تقسیم بین صاحبان سهام رای دهد که در این صورت و با فرض تقسیم 19 درصدی ‏سود پیش‌بینی شده، در مجموع مبلغ 785 میلیون تومان از این شرکت دریافت و بین مشمولان سهام عدالت توزیع شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو