فونیکسریمکسبهتام

مدیر منطقه فارس ایرتویا در گفتگو با "عصر خودرو" مطرح کرد

شیراز دومین بازار تویوتا در ایران است

عصر خودرو- تویوتا و ایرتویا در سال‌های اخیر توانسته‌اند حضور خود در شیراز را گسترش دهند و این روزها شیراز یکی از اصلی‌ترین بازارهای ایرتویا در ایران است. "عصر خودرو" در این زمینه با مدیر منطقه فارس ایرتویا گفت‌وگویی داشته است.

شیراز دومین بازار تویوتا در ایران است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، در میان برندهای وارداتی این روزهای بازار ایران، محصولات تویوتا یکی از قدیمی‌ترین و البته خوش‌نام‌ترین‌ها است چراکه سابقه ورود آن به ایران به بیش از 40 سال پیش بازمی‌گردد و در تمام این مدت هم توانسته با کیفیت و دوام بالای خود، جایگاه قدرتمندی در بازار خودروهای وارداتی کشور داشته باشد. این سابقه خوب هرچند می تواند به حضور تویوتا در بازار رقابتی خودروهای وارداتی کشورمان کمک کند اما باید در کنار آن مسائلی همچون معرفی مناسب محصولات جدید و خدمات پس از فروش نیز می تواند در افزایش فروش محصولات تاثیر گذار باشد. در شیراز، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خودرو کشور هم همچون بسیاری دیگر از شهرهای ایران، برند تویوتا جایگاه مناسبی دارد اما با حضور پررنگ ایرتویا در این شهر در سال‌های اخیر، شاهد افزایش رونق تویوتا در شهر شعر و ادب، شیراز هستیم. در زمینه فعالیت‌های تویوتا در شیراز و استان فارس با محمد نیکوان، مدیر منطقه فارس ایرتویا به گفتگو نشستیم.
    نیکوان در زمینه وضعیت برند تویوتا در شهر شیراز و استان فارس گفت:"تویوتا در شیراز کاملا شناخته شده و معتبر است و همواره در میان خودروهای پرفروش بازار جای داشته است. علاوه بر این، در استان فارس به دلیل ساختار اقلیمی و وضعیت اقتصادی مناسب، علاقه عمومی به تویوتا بالا است و به همین دلیل علاوه بر شیراز، در سایر شهرهای استان فارس نیز شاهد حضور پررنگ تویوتا هستیم. شیرازی‌ها اهمیت زیادی به خودروی خود می‌دهند و به همین دلیل تویوتا به دلیل دوام و کیفیت بالا در شیراز بسیار محبوب است."
    وی افزود:"تا پیش از ورود ما به‌عنوان شعبه ایرتویا در شیراز و مدیر منطقه فارس، هرچند تویوتا فروش مناسبی داشت اما سهم خودروهای شرکتی چندان بالا نبود و بخش عمده‌ای از خریداران، خودروهای وارداتی متفرقه را خریداری می‌کردند. ما کار خود را از سال 94 آغاز کردیم و در این دو سال تلاش کرده‌ایم با گسترش خدمات پس از فروش و حضور پررنگ در بازار، سهم ایرتویا را افزایش دهیم تا جایی که پیش از ممنوعیت واردات توسط واردکنندگان متفرقه، سهم تویوتا و لکسس‌های عرضه شده از سوی ایرتویا در بازار شیراز بیش از 80 درصد بود که این نشان از اعتماد خریداران به برند ایرتویا و خدمات پس از فروش ارائه شده از سوی این شرکت دارد ضمن آنکه خریداران خودروهای شرکتی می‌توانستند از اصالت خودرو و آپشن‌های آن اطمینان داشته باشند و به همین دلیل هم ایرتویا حضور پررنگی در بازار شیراز دارد. هم‌اکنون بعد از تهران، ما و مشهد رتبه دوم را در زمینه حجم فروش در ماه‌های مختلف به دست می‌آوریم."
    مدیر منطقه فارس ایرتویا در زمینه وضعیت شبکه فروش و خدمات ایرتویا در شیراز گفت:"ما شعبه مرکزی ایرتویا در شیراز هستیم که در خیابان فرهنگ شهر به مشتریان عزیز شیرازی سرویس‌دهی می‌کنیم. اما در این مدت تلاش کرده‌ایم شبکه فروش و خدمات پس از فروش ایرتویا در شیراز را توسعه دهیم و هم‌اکنون 3 نمایندگی سلاحی، تسلیم و محمدی، محصولات تویوتا را با نام ایرتویا عرضه می‌کنند ضمن آنکه طی ماه‌های آینده یک شعبه جدید هم در شیراز افتتاح خواهیم کرد تا بتوانیم سطح دسترسی مشتریان به محصولات تویوتا و سطح سرویس‌دهی به محصولات تویوتا را ارتقا دهیم. در کنار شیراز، برای توسعه شبکه نمایندگی‌ها در شهرستان‌های دیگر استان فارس هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا پایان سال انجام خواهد شد. استان فارس در زمینه کشاورزی استان بسیار قدرتمندی است و به همین دلیل محصولاتی مانند هایلوکس و RAV4 در خارج از شیراز طرفداران زیادی دارد."
    وی در مورد محبوب‌ترین محصولات تویوتا در شیراز گفت:"به‌طور سنتی خودروهایی مانند کرولا در شیراز محبوب هستند اما از آنجا که شیرازی‌ها در زمینه خرید خودرو معمولا به دنبال تنوع هستند همیشه در اینجا خودروهای جدید بسیار محبوب هستند. ما وقتی فروش پریوس را آغاز کردیم در زمینه فروش اول بودیم. RAV4 هم فروش بسیار خوبی دارد. وقتی CH-R را هم عرضه کردیم آمار فروش بسیار بالا بود. در زمینه لکسس هم وضعیت به همین شکل است و هم‌اکنون RX جدید فروش بسیار خوبی در شیراز دارد."
    نخستین سری از تویوتا CH-R در ایران در شعبه شیراز و در زمان برگزاری نمایشگاه خودرو شیراز به مشتریان تحویل شد. نیکوان در زمینه این خودرو گفت:"ما اولین شعبه بودیم که تویوتا CH-R را معرفی کردیم و نخستین شعبه بودیم که این خودرو را به مشتریان تحویل دادیم. استقبال از این خودرو واقعا بی‌نظیر بوده است و حجم درخواست‌ها بسیار بالا است. این خودرو ظاهر جذابی دارد و کیفیت و دوام محصولات تویوتا به همراه ظاهر و توان فنی باعث شده بسیار محبوب باشد."
    عکاس : علیرضا بحرالعلوم

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو