فونیکسریمکسبهتام

آیا بیمه بدنه برای بیمه‌گزار به‌صرفه است؟

عصر خودرو- اگر از خیلی از صاحبان خودرو بپرسید که برای خودروی خود بیمه بدنه خریده‌اند یا نه احتمالاً پاسخ منفی دریافت می‌کنید؛ دلیل آن هم احتمالاً قیمت بالای بیمه بدنه باشد.

آیا بیمه بدنه برای بیمه‌گزار به‌صرفه است؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، بنابر اعلام سامانه بیمیتو، متأسفانه این تصور نادرست در خیلی از افراد وجود دارد و باعث شده است تا به خرید بیمه بدنه برای خودروی خود کمتر فکر کنند.

    بیمه بدنه، ارزان و مناسب

    شاید باورش برای شما سخت باشد ولی نرخ بیمه بدنه خودرو گاهی اوقات از نرخ بیمه شخص ثالث هم پایین‌تر است. شرکت‌های بیمه غالباً برای متقاضیان بیمه بدنه تخفیف‌های متنوعی ارائه می‌دهند؛ مثلاً بعضی از شرکت‌های بیمه برای بیمه بدنه خودرو صفر تخفیف قابل توجهی در نظر می‌گیرند.

    چگونه بیمه بدنه بخریم؟

    تا اینجا شاید قانع شده باشیم که بیمه بدنه خودرو لزوماً گران‌قیمت نیست و می‌توان به طور جدی به خرید آن فکر کرد؛ اما مشکل بعدی شاید پیگیری خرید این بیمه باشد و خیلی از افراد فرصت این کار را نداشته باشند. راه‌حل این کار خرید آنلاین بیمه بدنه است. بیمیتو سامانه مقایسه و خرید آنلاین بیمه است. با استفاده از بیمیتو می‌توان شرایط و قیمت بیمه بدنه ایران، البرز و پاسارگاد را مشاهده کرد، بیمه بدنه مناسب را انتخاب و نسبت به خرید آنلاین آن اقدام کرد.

    برای خرید بیمه بدنه به روش سنتی باید درخواست بیمه بدنه به نماینده بیمه مورد نظر خود را بدهید، نماینده یک کارشناس به محل اعزام می‌کند تا خودرو شما را بازدید کند. پس از بازدید قیمت بیمه بدنه را به شما اعلام می‌کند. با این روش شما نمی‌توانید درباره قیمت بیمه بدنه شرکت‌های مختلف به‌سادگی اطلاعات کسب کنید؛ زیرا برای استعلام قیمت از هر شرکت بیمه باید ابتدا درخواست بدهید و هر یک برای شما کارشناسی برای بازدید اعزام کند.

    با استفاده از بیمیتو تنها با وارد کردن اطلاعاتی ساده درباره خودروی خود می‌توانید قیمت بیمه بدنه شرکت‌های مختلف را مشاهده کنید و مهم‌تر از آن از تخفیف‌های گوناگونی که ممکن است شامل شما شود باخبر شوید.

    تخفیف‌های بیمه بدنه خودرو

    شرکت‌های بیمه برای بیمه‌گزاران تخفیف‌های متنوعی در نظر می‌گیرند و عوامل زیادی در کاهش دادن قیمت بیمه بدنه تأثیرگذارند. در اینجا قصد داریم به برخی از تخفیف‌های بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف اشاره کنیم؛

    هیات‌علمی: اگر شما عضو هیات‌علمی دانشگاه باشید می‌توانید از بعضی شرکت‌های بیمه برای بیمه بدنه خود تخفیف بگیرید.

    ایثارگری: اگر شما سابقه ایثارگری داشته باشید بابت این موضوع تخفیفی از جانب بعضی از شرکت‌های بیمه شاملتان می‌شود.

    منطقه آزاد: اگر ساکن مناطق آزاد باشید و از خودروی خود در این محدوده استفاده کنید، تخفیفی از جانب بعضی شرکت‌های بیمه شامل شما می‌شود.

    تخفیف بیمه بدنه: اگر از بیمه بدنه خود در سال‌های قبل استفاده نکرده باشید، برای تمدید آن خود می‌توانید از تخفیف بهره‌مند شوید.

    تخفیف بیمه شخص ثالث: بعضی از شرکت‌های بیمه به بیمه‌گزاران بیمه شخص ثالث خود هنگام خرید بیمه بدنه تخفیف می‌دهند.

    تخفیف بیمه عمر: بعضی از شرکت‌های بیمه درصورتی‌که متقاضی بیمه بدنه دارای بیمه عمر از همان شرکت بیمه باشد، تخفیفی هنگام خرید بیمه بدنه برای وی در نظر می‌گیرند.

    تخفیف حساب بلندمدت: درصورتی‌که متقاضی بیمه بدنه در بانک مربوط به همان بیمه، حساب سپرده بلندمدت داشته باشد ممکن است از جانب شرکت بیمه تخفیفی برای وی لحاظ می‌شود. برای مثال اگر متقاضی بیمه بدنه از شرکت بیمه پاسارگاد باشید و در بانک پاسارگاد حساب سپرده بلندمدت داشته باشید.

    تخفیف خودرو صفرکیلومتر: بعضی از شرکت‌های بیمه خودروهای صفرکیلومتر را از تخفیف‌هایی بهره‌مند می‌کنند.

    تخفیف خودرو وارداتی: برای خودروهای وارداتی هم بعضی از شرکت‌های بیمه تخفیف‌هایی در نظر می‌گیرند.

    علاوه بر تمام این تخفیف‌ها، شرکت‌های بیمه به صورت دوره‌ای تخفیف‌هایی برای متقاضیان بیمه بدنه در نظر می‌گیرند.

    به نظر شما بیمه بدنه با توجه به مزایایی که برای بیمه‌گزار ایجاد می‌کند و تخفیف‌های متعددی که دارد، به‌صرفه است یا خیر؟

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط