فونیکسریمکسبهتام

رفع نواقص مسیر تردد زوار اربعین

عصر خودرو- رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از اجرای طرح شناسایی و رفع نواقص مسیرهای تردد زوار اربعین حسینی در استان خبر داد.

رفع نواقص مسیر تردد زوار اربعین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد حیدری" اظهار کرد: با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، محورهای مواصلاتی تردد زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای خسروی و مهران، مورد بازدید فنی کارشناسان پلیس راه استان قرار گرفت.

    وی تصریح کرد: در این بازدیدها تمامی نواقص موثر در وقوع و شدت وقوع حوادث احتمالی، شناسایی و مکان یابی شد و هم زمان عملیات اصلاح و رفع این نواقص توسط اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان در حال انجام است.

    سرهنگ حیدری ادامه داد: هدف از اجرای این طرح ارتقای ایمنی و سهولت در تردد زائران اربعین حسینی در استان کرمانشاه است.

    این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: مجموعه پلیس راه استان با همکاری و تعامل مناسب با کلیه ادارات و ارگان های دخیل در امور ایمنی و امنیت حمل و نقل و ترافیک از ماه ها قبل در حال تدارک و آماده سازی طرح های مورد نیاز ماموریت بسیار مهم اربعین است.

    وی گفت: راه های استان امسال هم به عنوان مقصد و هم به عنوان محل گذر زائران به سایر استان ها زیر بار ترافیک اربعین خواهند رفت که می توان گفت پرحجم ترین راه های کشور در این زمینه خواهند بود و این افتخاری بزرگ برای مردم و مسئولان استان کرمانشاه است و امیدواریم به نحو احسن از عهده میزبانی آن برآییم

    پاوه دومین شهر بدون "متکدی" کشور

    معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: طی روزهای آینده شهرستان پاوه به عنوان دومین شهر بدون متکدی کشور معرفی خواهد شد.

    سرهنگ "محمدرضا آمویی" در اولین کارگروه ساماندهی متکدیان کرمانشاه، تکدی‌گری را یکی از معضلات اساسی شهر کرمانشاه عنوان کرد و گفت: بهزیستی و نیروی انتظامی در این زمینه فراتر از وظایف عمل کرده‌اند، اما مکانی برای نگهداری این افراد نیست.

    وی تصریح کرد: جمع آوری این افراد کار دشواری نیست، اما باید ابتدا مکان نگهداری مهیا شود و اگر بخواهیم اقدامی در جهت ساماندهی متکدیان انجام دهیم، توسعه اردوگاه چشمه سفید باید در دستور کار قرار گیرد.

    بازگشت افراد دستگیرشده به چرخه معیوب تکدی گری

    این مقام انتظامی با بیان اینکه تکدی گری به حرفه ای جدی در شهر کرمانشاه تبدیل شده است، گفت: متاسفانه 90 درصد متکدیان به صورت حرفه‌ای تکدی گری کرده و این کار شغل‌شان شده است، لذا مردم باید بدانند به چه کسانی کمک می کنند و شرع مقدس نیز در این رابطه چه توصیه هایی دارد.

    سرهنگ آمویی به موضوع کودکان کار نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه در حال حاضر این کودکان به یکی از دغدغه‌های انتظامی استان تبدیل شده، چرا که برخی از آنها حین فروشندگی اقدام به کِش زنی می‌کنند.

    وی از انتخاب شهر پاوه به عنوان دومین شهر بدون متکدی کشور طی روزهای آینده خبر داد و اضافه کرد: موضوع متکدیان نیاز به یک همت جمعی دارد، رسانه ها در بحث فرهنگ سازی پای کار بیایند و از ظرفیت خیرین نیز بهره برد و آنها را جذب کرد.

    معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه متذکرشد: تمام کارهایی که در راستای جمع آوری و ساماندهی متکدیان صورت می گیرد باید ادامه دار باشد و در کنار آن طرح های فرهنگی نیز اجرا گردد.

    سرهنگ آمویی در پایان یادآورشد: هر کدام از متکدیانی که دستگیر می شوند و به اردوگاه منتقل می شوند حداقل چندین بار سابقه نگهداری را دارند اما باز به این چرخه معیوب باز می گردند.

    عوامل نزاع دسته جمعی در کرمانشاه دستگیر شدند

    فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه اعلام کرد: عاملان نزاع دسته جمعی و اخلال در نظم عمومی در شهر کرمانشاه دستگیر شدند.

    سرهنگ "رضا شیرزادی" اظهار کرد: در پی اعلام یک مورد نزاع دسته جمعی در یکی از شهرک های کرمانشاه، اکیپی از عوامل فوریت های پلیسی 110 به سرعت راهی محل حادثه شدند و رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

    وی افزود: پس از حضور ماموران در صحنه مشخص شد که پنج نفر به دلیل اختلافات شخصی با یکدیگر درگیر شده و اقدام به ضرب و جرح یکدیگر با سلاح سرد کرده اند.

    فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه این درگیری پس از حضور ماموران خاتمه پیدا کرد، گفت: تمامی عاملان نزاع دستگیر و به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

    تردد عابران پیاده در سواره روها، گره ترافیکی ایجاد می کند

    رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: تردد عابران پیاده در سواره روها یکی از عوامل ایجاد ترافیک در خیابان های شهر کرمانشاه است.

    سرهنگ "فضل الله شیری"عنوان کرد: این تنها خودرو ها نیستند که باعث ایجاد تراکم و گره ترافیکی می شوند، بلکه تردد عابران پیاده در سواره روها خصوصا در خیابان های حوزه مرکزی شهر باعث ترافیک و تأخیر در حرکت خودروها می شود.

    وی افزود: متأسفانه روزانه شاهد تردد زیاد عابران پیاده در سطح سواره رو و خیابان ها هستیم که باعث کندی حرکت خودروها و ایجاد گره ترافیکی شده است که در برخی مواقع نیز فوت یا مصدوم شدن عابران پیاده در سطح سواره رو ها را به دنبال دارد.

    این مقام انتظامی ادامه داد: بی توجهی عابران پیاده به مقررات راهنمایی و رانندگی یکی ار مهمترین چالش های پلیس در حوزه ترافیک است و به واسطه تخلف هایی که در این رابطه صورت می گیرد حوادث ترافیکی متعددی به وقوع می پیوندد.

    سرهنگ شیری در پایان اظهار امیدواری کرد که با همکاری مردم و ماموران راهنمایی و رانندگی و همچنین رعایت قوانین و دستورات پلیس، هرگز شاهد حادثه ای برای عابران پیاده نباشیم و ترافیکی سالم و ایمن را در سطح استان داشته باشیم.

    تقدیر فرماندار دالاهو از برخورد قاطع نیروی انتظامی با عاملان تیراندازی های شبانه

    فرماندار شهرستان دالاهو گفت: برخورد به موقع و قاطع نیروی انتظامی با عاملان تیراندازی های اخیر در شهرستان دالاهو، آرامش را به سطح منطقه باز گردانده است.

    فرماندار شهرستان دالاهو در راستای ارتقای تعاملات و همکاری ها، با فرمانده انتظامی شهرستان دیدار کرد.

    "مرادعلی تاتار" فرماندار شهرستان دالاهو در این دیدار ضمن تبریک انتصاب سرهنگ " ایرج علیمرادی" به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان، از تلاش های نیروی انتظامی در جهت ارتقای امنیت اجتماعی در سطح حوزه استحفاظی تقدیر کرد.

    وی افزود: برخورد به موقع و قاطع نیروی انتظامی با عاملان تیراندازی های شبانه اخیر در شهرستان دالاهو، آرامش را به سطح منطقه باز گردانده است.

    فرمانده انتظامی شهرستان نیز در ادامه بر حل و فصل مشکلات به خصوص رفع دغدغه های امنیتی شهروندان و برخورد با هنجارشکنان و تعامل بیش از پیش با فرمانداری و دیگر دستگاه های دولتی، امنیتی و نظامی تأکید کرد و گفت: هدف پلیس تامین امنیت و آسایش مردم است.

    سرهنگ علیمرادی افزود: میان مسئولان شهرستان تعامل و روحیه همکاری خوبی برقرار است و پلیس خدمت رسانی به مردم را عبادت و توفیق الهی می داند.

    پلمب 30 واحد صنفی در شهرستان سرپل ذهاب

    فرمانده انتظامی شهرستان سرپل ذهاب از پلمب 30 واحد صنفی به علت نداشتن مجوز فعالیت خبر داد.

    سرهنگ "محمدرضا یاری" با اعلام این خبر گفت: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی و عوامل کلانتری طرح برخورد با واحدهای صنفی متخلف را با همکاری بازرسان اتاق اصناف و هماهنگی با مقام قضائی اجرا کردند.

    وی با اشاره به پلمب 30 واحد صنفی متخلف، افزود: با توجه به اینکه فعالیت غیرمجاز این واحدها نارضایتی سایر اصناف را فراهم کرده بود، لذا اقدام به موقع پلیس مورد استقبال مسئولان و کسبه بازار قرار گرفت.

    این مقام انتظامی ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم و سایر نهادها با پلیس در اجرای طرح ها و برقراری نظم و امنیت از آنان خواست که در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز موارد لازم را بلافاصله از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند تا برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد.

    شرور تحت تعقیب دستگیر شد

    فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری زورگیر سابقه داری خبر داد که توسط دستگاه قضائی تحت تعقیب بود.

    سرهنگ "رضا شیرزادی" گفت: روز گذشته ماموران انتظامی کلانتری 19 طاقبستان در پی انجام اقدامات اطلاعاتی زورگیر و سارق سابقه داری را که تحت تعقیب مقام قضائی بود، شناسایی کردند و دستگیری وی را در دستور کار قرار دادند.

    وی با بیان اینکه متهم در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه خود دستگیر شد، افزود: این متهم سوابق متعدد زورگیری، شرارت، سرقت گوشی تلفن همراه، قدرت نمایی با سلاح سرد، اخلال در نظم و دو مورد گردنبند قاپی را در سوابق کیفری خود دارد.

    فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: متهم پس از معرفی به دستگاه قضائی با قرار مناسب راهی زندان مرکزی کرمانشاه شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو