فونیکسریمکسبهتام

پافشاری آلمان بر استفاده از خودروهای دیزلی

عصر خودرو- صدراعظم آلمان در حاشیه رقابتهای انتخاباتی در این کشور، از نیاز آلمان به خودروهای دیزلی سخن گفت.

پافشاری آلمان بر استفاده از خودروهای دیزلی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا،  آنگلا مرکل - صدر اعظم آلمان - روز یکشنبه از اقدام سریع کشورهای اروپایی به ترک خودروهای دیزلی هشدار داد و تاکید کرد که آلمان برای دستیابی به اهداف تغییرات آب و هوایی خود، همچنان نیازمند سوخت دیزل است.

    از زمانی که شرکت فولکس واگن در سال 2015 اعتراف کرد که نرم افزارهایی برای تقلب و کمتر نشان دادن میزان آلایندگی موتورهای دیزلی نصب کرده است صنعت خودروسازی آلمان با یک بحران بی سابقه رو به رو بوده است. حالا این امر تبدیل به بحثی داغ در رقابت های انتخاباتی صدر اعظم آلمان تبدیل شده همانطور که مارتین شولتز، نامزد سوسیال دموکرات، از بی کفایتی مدیران صنعت خودروسازی این کشور سخن می گوید.

    این رسوایی منجر به افزایش خشم عمومی و درخواست های فعالان محیط زیست برای ممنوعیت خودروهای دیزلی در آلمان شده است.

    آنگلا مرکل که روز یکشنبه در برنامه ای در شبکه تلویزیونی RTL آلمان صحبت می کرد، از خودروسازان آلمانی که در تقلب در میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی در جهان نقش داشته اند خواست که  اعتماد عمومی از دست رفته را به خودروهای دیزلی بازگردانند.

    وی تاکید کرد که ما در صورتیکه بخواهیم به اهداف تغییرات آب و هوایی و زیست محیطی خود دست یابیم، به سوخت دیزل نیاز خواهیم داشت.

    خودروهای دیزلی گازهای گلخانه ای کربن دی اکسید کمتری را منتشر می کنند اما به نسبت، نیتروژن دی اکسید بیشتری تولید و منتشر میکنند که این مساله در مقادیر بالا می تواند منجر به مشکلات تنفسی شود.

    وی ادامه داد:" صنعت خودروسازی آلمان که همواره در جهان بسیار قابل اعتماد و کارآمد ظاهر شده است، اگر اقدام به جبران و احیای اعتماد از دست رفته خود نکند، بطور قطع ضرر و خسارت جبران ناپذیری را متحمل خواهد شد".

    صنعت خودروسازی آلمان که بزرگترین بخش صادرکننده این کشور بوده و 800 هزار شغل ایجاد کرده هم اکنون در معرض سرزنش و ملامت رقابت های سیاسی در انتخابات صدر اعظم این کشور قرار گرفته است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو