فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان ملی استاندارد:

خودروسازان باید تمام تولیدات خود را با استانداردهای اروپایی تطبیق دهند

عصر خودرو- رییس سازمان ملی استاندارد گفت: خودروسازان باید تمام تولیدات خود را با استانداردهای روز اروپا مطابقت بدهند. اگر این استانداردها را نداشته باشند، تولید محصولات‌شان متوقف می شود.

خودروسازان باید تمام تولیدات خود را با استانداردهای اروپایی تطبیق دهند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا ، رییس سازمان ملی استاندارد گفت: خودروهای تولید مشترک با کشورهای اروپایی اگر استانداردهای بین‌المللی نداشته باشند، اجازه ورود این خودروها به بازار را نمی‌دهیم.
    نیره‌ پیروزبخت  با اشاره به ورود سازمان ملی استاندارد به حوزه مسکن مهر اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد به موضوع تعیین کیفیت مسکن مهر ورود نکرده است و اساسا اخذ استاندارد برای ساخت و سازهای ساختمانی اجباری نیست. البته در یک بازه زمانی وارد موضوع بررسی استاندارد آسانسورها شدیم.

    وی همچنین درباره ارتقای شاخص‌های استاندارد و کیفیت خودروهای ایرانی از 52 شاخص استاندارد به 83 شاخص، گفت: استانداردهای مورد نظر سازمان ملی استاندارد در دو فاکتور تجدید نظر شدند، اول اینکه در استاندارد 52 گانه را تجدید نظر کردیم و آنها مطابق با استانداردهای اروپا تنظیم شدند که در واقع نسبت به استانداردهای سابق سختگیری ها افزایش پیدا کرد.

    رییس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: از سوی دیگر تغییراتی در شاخص‌های استاندارد انجام شد و تعداد آنها از 52 استاندارد به 83 استاندارد ارتقا پیدا کرد. این موضوع در برنامه‌ای در شورای سیاست گذاری خودرو تصویب شده و قرار است که  تا 1397/10/01 خودروهای تولیدی و وارداتی بر اساس این 83 استاندارد بررسی شوند.

    پیروز بخت با اشاره به نظارت بر میزان استاندارد و کیفیت تولید مشترک خودروسازان ایرانی با شرکت های خارجی، گفت: این که تولیدات مشترک باید استانداردهای اروپایی را داشته باشند در قراردادها  قید شده است و تمام تولیدات باید همسطح استانداردهای اروپایی باشند.

    وی تاکید کرد: بر این موضوع نظارت جدی داریم و اگر استانداردها منطبق با شاخص های اروپایی نباشد، اجازه ورود تولیدات را به بازار نمی دهیم و اجازه شماره گذاری نخواهد داشت.

    رییس سازمان ملی استاندارد همچنین درباره ورود قیرهای تقلبی به پروژه های عمرانی اظهار داشت : تا به امروز به سازمان ملی استاندارد گزارش و شکایتی در این باره نشده است اما آسفالت، تحت پوشش استاندارد اجباری نیست .

    پیروز بخت همچنین درباره برخی از ادعا ها مبنی بر اینکه آزمایشگاه های سازمان استاندارد دقت بالا برای انجام تست های مورد نظر را ندارد و مطابق با تکنولوژی روز نیست، اظهار داشت:  به روز بودن مساله ای جدا از میزان دقت آزمایش های انجام شده در آزمایشگاه های سازمان ملی استاندارد است. باید بپذیریم که در 10 سالی که با تحریم مواجه بودیم امکان خرید دستگاه های جدید را نداشتیم البته با وجود رفع تحریم ها هم نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم چراکه اغلب این دستگاه ها در کشور آمریکا تولید می شود.

    وی تاکید کرد: دستگاه های موجود هم برای انجام انواع آزمایش ها مورد اعتماد هستند و می‌توان از این امکانات موجود استفاده کرد البته در حال حاضر سازمان ملی استاندارد با  حدود 2500 آزمایشگاه همکار تعامل دارد که می تواند از ظرفیت این آزمایشگاه ها هم استفاده کند. از نظر بودجه هم سازمان استاندارد بسیار در مضیقه بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو