فونیکسریمکسبهتام

تعلل در نوسازی خودروها حاصل طرح‌های ناکارآمد است

وجود یک میلیون و ۵۰۰هزار خودروی فرسوده در کشور

عصر خودرو- نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از وجود یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودروی فرسوده در کشور تعلل در نوسازی این خودروها را حاصل سیاست گذاری اشتباه و طرح های ناکارآمد دانست.

وجود یک میلیون و ۵۰۰هزار خودروی فرسوده در کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصاد آنلاین، مجید کیان پور ، از وجود یک میلیون و 500 هزار خودروی فرسوده در کشور خبر داد و با بیان اینکه سالانه به تعداد این خودروها افزوده می شود، گفت: متاسفانه وجود متولیان متعدد باعث شده روند نوسازی خودروهای فرسوده با کندی پیش رود و در واقع خودروهای فرسوده متولی واحدی ندارد.

    تعلل در نوسازی خودروهای فرسوده حاصل سیاست گذاری های اشتباه و طرح های ناکارآمد

    نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، تعلل در نوسازی خودروهای فرسوده را حاصل سیاست های اشتباه و طرح های ناکارآمد دانست و با بیان اینکه برای نوسازی خودروهای فرسوده باید برنامه زمانبندی شده مناسبی طراحی شود، افزود: در کلانشهرهای کشور با معضل آلودگی هوا و ترافیک سرسام آور روبرو هستیم اما متاسفانه تردد خودروهای فرسوده باعث افزایش شدت این آلودگی شده است به گونه ای که سالانه تعدادی از هموطنان به دلیل آلودگی هوا که یکی از عوامل موثر آن تردد خودروهای فرسوده است جان خود را از دست می دهند.

    وی میانگین سن اتوبوس های فرسوده و مینی بوس ها را به ترتیب 10 و بالای 30 سال عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه با تردد مینی بوس هایی با عمر بیش از 33 سال در کشور روبرو هستیم که از این خودروها برای سرویس مدارس، کارخانجات و ادارجات استفاده می شود بنابراین می طلبد هر چه سریع تر این خودروها از رده خارج شوند.

    نوسازی و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده گامی جدی در جهت در جهت بهبود هوای کلانشهرها و کاهش ترافیک است

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه نوسازی و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده گامی جدی در جهت در جهت بهبود هوای کلانشهرها و کاهش ترافیک است، تصریج کرد: متاسفانه به دلیل کمبود منابع مالی، سیاست های اشتباه، نبود متولی واحد و همچنین برنامه منسجم و مناسب نوسازی و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده با کندی پیش رفته و به درستی تحقق نمی یابد.

    کیانپور یادآور شد: حداکثر عمر استفاده از انواع خودروهای شخصی 20 سال، مینی بوس 12 سال، تاکسی 8 سال و موتورسیکلت 8 سال و پس ازباید برای اسقاط اقدام کرد.

    انتقاد از عدم همکاری مناسب متولیان نوسازی خودروها

    نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس دهم، با انتقاد از عدم همکاری مناسب متولیان نوسازی خودروها، گفت: متاسفانه بانک ها همکاری مناسبی را با دیگر دستگاه ها نداشته و در پرداخت تسهیلات نوسازی تعلل می کنند در این رابطه نیاز است وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک ها، شهرداری ها، سازمان حفاظت محیط زیست همکاری مناسبی را با هم داشته و بانک ها تسهیلات ارزان قیمت با نرخ و بهره پایین را به صاحبان خودروهای فرسوده اختصاص دهند تا بتوان طی یک برنامه 4 الی 5 ساله بتوان نوسازی خودروهای فرسوده را تحقق بخشید.

    ضرورت جلوگیری از تردد موتورسیکلت های کاربراتوری در پایتخت

    وی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از تردد موتورسیکلت های کاربراتوری در پایتخت، گفت: موتورهای کاربراتوری 2 و نیم برابر خودرو آلایندگی ایجاد می کنند و نقش زیادی در آلایندگی هوا دارند.

    تردد هزار مینی بوس فرسوده و سه میلیون خودروی فاقد کاتالیست در تهران

    نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، از تردد هزار مینی بوس فرسوده و سه میلیون خودروی فاقد کاتالیست در تهران انتقاد کرد و گفت: بیش از 10 درصد خودروهای پایتخت فرسوده هستند و به صورت جدی نیاز است در جهت نوسازی آنها اقدام کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو