فونیکسریمکسبهتام

اتومکانیکای مسکو ۲۰۱۷ (۱۷)

صادرات و ارتباط موثر با انجمن های خودرویی کشورهای دیگر؛ حاصل ۳ سال حضور در اتومکانیکا

عصر خودرو- انجمن سازندگان ماشین ، قطعه و مجموعه های خودرو تبریز با سابقه حدود ربع قرن فعالیت به عنوان نخستین تشکل رسمی خودرویی در کشور شناخته می شود.

صادرات و ارتباط موثر با انجمن های خودرویی کشورهای دیگر؛ حاصل ۳ سال حضور در اتومکانیکا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، این انجمن با حدود 120 عضو هم اکنون در شهر تبریز امکان اشتغال بیش از 3000 نفر را فراهم کرده است. اتومکانیکا به عنوان بزرگ ترین بستر حضور قطعه سازان خودرو در جهان ، همواره از سوی کشورهای صنعتی مورد توجه قرار گرفته است و در بین نمایندگان ایرانی نیز انجمن قطعه سازان تبریز بیشترین سابقه حضور طی سال های اخیر در اتومانیکاهای سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.انجمن سازندگان ماشین ، قطعه و مجموعه های خودرو تبریز در اتومکانیکا با هدف افزایش صادرات قطعات تولیدی ساخت ایران و همچنین انعقاد قراردادهای برد-برد با انجمن های خودرو کشورهای دیگر تا کنون گام های مثبتی در این زمینه برداشته است.
    سید جلال موسوی؛ عضو هیات مدیره انجمن سازندگان ماشین ، قطعه و مجموعه های خودرویی که در نمایشگاه اتومکانیکای مسکو 2017 حضور داشت در تشریح سابقه این انجمن به خبرنگار عصرخودرو گفت : سابقه انجمن ما حدود 23 سال است و حدود 120 شرکت بزرگ و کوچک عضو آن هستند.ما جزو معدود انجمن های خودرویی هستیم که در نمایشگاه های بین المللی شرکت می کنیم و برای افزایش ارتباط با دیگر کشورها برنامه های گسترده ای داریم.
    موسوی در پاسخ به سوالی مبنی بر علت حضور این انجمن در اتومکانیکای مسکو دیگر اتومکانیکاها گفت : حدود 4 سال قبل تصمیم گرفتیم فعالیت هایمان را خارج از جغرافیای ایران افزایش دهیم.هدف اصلی ما صادرات در کشورهای همسایه است.ما تا کنون 3 سال سابقه حضور در نمایشگاه اتومکانیکای استانبول را داریم و امسال در اتومکانیکای دوبی حضور داشتم و نخستین سالی است که در نمایشگاه اتومکانیکای مسکو حضور داریم.هدف اصلی ما صادرات و فراهم کردن بسترهای لازم برای اعضای انجمن به کشور های هدف است.
    عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان تبریز در ادامه و در تشریح گستره فعالیت های اعضای این انجمن به خبرنگار عصرخودرو گفت : اعضا ما تقریبا در تمام حوزه ها ، شامل صنایع مادر مانند ماشین سازی تبریز ، صنایع ریخته گری ، عملیات حرارتی ، انواع و اقسام قطعات خودرو و مجموعه های صنعتی مانند سازندگان شرکت های نفتی ، قطعات بدنه خودرو ، برقی ، ماشین آلات سنگین و ماشین آلات صنعتی حضور دارند.
    موسوی در تشریح نتایج حضور 3 ساله در نمایشگاه های بین المللی در ادامه افزود : شرکت های ما استارت کار را برای صادرات کم یا ارسال نمونه کار زده اند.اما در نهایت نمی توان انتظار داشت این اتفاق به سرعت بیافتد.باید زمان بدهیم ، استمرار حضور داشته باشیم و فعالیتمان بیش تر شود.بسیاری از شرکت های عضو انجمن ما در این مدت به جوینت ونچر رسیده اند و با برند های اروپایی قرار داد بسته اند.برخی از شرکت های ما نیز نمونه های کار به شرکت های ایتالیایی فرستاده اند و در حال رایزنی برای تولید انبوه هستند و برخی دیگر با شرکت های آفریقایی در ارتباط هستند.
    صادرات تنها هدف انجمن قطعه سازان تبریز از حضور در نمایشگاه های بین المللی نیست.عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان تبریز ضمن اعلام این موضوع گفت : ما همچنین در طول دوره حضورمان در نمایشگاه های بین المللی، ارتباطات قابل توجهی با انجمن های قطعه سازان خودرو ترکیه و پاکستان برقرار کرده ایم و به تازگی انجمن قطعه سازان اتریش نیز به ارتباطات انجمن قطعه سازان تبریز اضافه شده است. برگزاری تورهای صنعتی و همچنین تلاش برای انتقال تکنولوژی بسترهای اولیه هستند که در ارتباط با این انجمن های بین المللی تا کنون کسب شده اند.
    موسوی همچنین در پایان ضمن اشاره به پاویون اختصاصی شرکت های قطعه ساز ترکیه در نمایشگاه اتومکانیکای مسکو گفت : درخواست من از همکاران این است که باور داشته باشند بازارهای وسیعی در کشورهای دیگر هست و قطعاتی که ما در ایران تولید می کنیم نیازهای جهانی دارند.درخواست میکنم شرکت های ما در نمایشگاه های بین المللی شرکت کنند و این تلاش استمرار داشته باشد.ممکن است در ابتدا حضورشان اثربخشی قابل توجهی نداشته باشد اما استمرار می تواند برای حضور بهتر آن ها موثر باشد.وی در ادامه افزود : بسیاری از بازدیدکنندگان در نمایشگاه ها با تعجب می پرسند که مگر در ایران هم این قطعات خودرو تولید می شود؟ موسوی همچنین در پایان ابراز امیدواری کرد تا با همکاری سازمان های مربوطه امکان حضور پاویون قطعه سازان ایرانی در نمایشگاه های بین المللی و بخصوص اتومکانیکا فراهم شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط