فونیکسریمکسبهتام

جعفرپور مطرح کرد؛

الزامی شدن معاینه فنی برای خودرو‌های CNG از شنبه

معافیت خودروهای صفر گازسوز از داشتن معاینه فنی به مدت ۳ سال

عصر خودرو- مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: داشتن معاینه فنی ویژه خودرو‌های CNG از روز شنبه به صورت سراسری اجباری می‌شود.

الزامی شدن معاینه فنی برای خودرو‌های CNG از شنبه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر جعفرپور مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور  اظهار داشت: از شنبه هفته جاری داشتن معاینه فنی برای خودروهای با سوخت CNG‌ اجباری می شود و باید رانندگان در کنار معاینه فنی اولیه خود یک معاینه فنی دیگر که در آن تست مخزن گاز خودروها انجام می شود را دارا باشند.

    وی در ادامه افزود: با اتصال به سامانه سیمفا، خودروهای گاز سوز یا دوگانه سوز که فاقد معاینه فنی هستند 500 هزار ریال جریمه خواهند شد.

    مدیر کل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: برای معاینه فنی خودروهای CNG ابتدا معاینات چشمی انجام می شود و سپس نسبت به تست هیدرواستاتیک اقدام می شود که در این آزمون مخزن تحت فشار آب قرار می گیرد و اگر نشستی یا فرسودگی داشته باشد، باید مالک خودرو نسبت به تعویض قطعه اقدام کند.

    وی افزود:‌ خودروهای صفر با سوخت CNG‌ تا 3 سال از داشتن معاینه فنی ویژه خودروهای گاز سوز معاف هستند.

    جعفرپور در پایان عنوان کرد: در کل کشور حدود 4 میلیون خودروی CNG‌ تولید کارخانه‌ای و یک میلیون خودروی گاز سوز شده داریم که این وسایل نقلیه باید معاینه فنی هیدرواستاتیک را اخذ کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط